Om de maand sorteer wijze aanpassen.
Ik sorteer op deze manier alles op alfabet van a naar z.
Graag zou ik dit iedere 1ste van de maand automatisch willen omdraaien, dus van z naar a.
Is dit mogelijk met mijn query en zo ja hoe doe ik dit precies?
Graag zou ik dit iedere 1ste van de maand automatisch willen omdraaien, dus van z naar a.
Is dit mogelijk met mijn query en zo ja hoe doe ik dit precies?
Gesponsorde koppelingen:
DESC wordt dan $sort in je query
Let je ook op SQL injection?
@Mark
Waar staat de 'n' voor, achter date?
En op dit moment sorteert hij van a naar z.
Omdat het nu februari is wil ik het graag van z naar a.
Maart van a naar z enz....
Is dit nu nog aan te passen?
SQL injection zegt mij niets. Kun je hier een tip voor geven hoe ik dit moet aanpakken?
En op dit moment sorteert hij van a naar z.
Omdat het nu februari is wil ik het graag van z naar a.
Maart van a naar z enz....
Is dit nu nog aan te passen?
SQL injection zegt mij niets. Kun je hier een tip voor geven hoe ik dit moet aanpakken?
Gewijzigd op 02/02/2011 16:34:19 door Elsy Vriens
date('n') is de huidige maand. Dus 2 op het moment. klik
SQL Injection
EDIT:
SQL Injection
EDIT:
Gewijzigd op 02/02/2011 16:37:42 door - Mark -
Elsy Vriens op 02/02/2011 16:29:16:
(...)
Dat is zeker weten wel eens aan jou verteld.
Had je zelf ook met Google heel snel/makkelijk kunnen vinden ;-)
Voor iemand die een website beheert, belangrijk om aandacht aan te besteden.
Ook hiervoor: Google kan je vele voorbeelden geven. Ook op deze site komt het in veel topics terug.
@Karl Karl
Ja dat is mij ook wel eens verteld, ik heb het er ook een beetje verkeert neer gezet. Ik begrijp er niet veel van. Ik heb de link bekeken van Mark maar ik ben niet zo'n held in programmeren en vind dit vaak moeilijk om te begrijpen.
@Obelix
Het is makkelijker als ik het aan diegene vraag die me het stukje script heeft aangeboden. Ik dacht dat het iets speciaal voor mij bedoelt was.....
@Mark
Hoe simpel kan het zijn.....gewoon een kwestie van omdraaien dus, bedankt.
Ik zal me eens verdiepen in de link die je me gestuurd hebt over SQL injection.
Bedankt allemaal voor het meedenken!
Gr. Elsy
Ja dat is mij ook wel eens verteld, ik heb het er ook een beetje verkeert neer gezet. Ik begrijp er niet veel van. Ik heb de link bekeken van Mark maar ik ben niet zo'n held in programmeren en vind dit vaak moeilijk om te begrijpen.
@Obelix
Het is makkelijker als ik het aan diegene vraag die me het stukje script heeft aangeboden. Ik dacht dat het iets speciaal voor mij bedoelt was.....
@Mark
Hoe simpel kan het zijn.....gewoon een kwestie van omdraaien dus, bedankt.
Ik zal me eens verdiepen in de link die je me gestuurd hebt over SQL injection.
Bedankt allemaal voor het meedenken!
Gr. Elsy
Gewijzigd op 02/02/2011 17:00:36 door Elsy Vriens
Ook deze link.. in het Nederlands: http://nl.wikipedia.org/wiki/SQL-injectie
SQL injection MOET je dus tegengaan, dus niet denken komt wel ooit... nee, zo snel mogelijk tegen beveiligen.
SQL injection MOET je dus tegengaan, dus niet denken komt wel ooit... nee, zo snel mogelijk tegen beveiligen.
Dank je ozzie !
Als ik een tip mag geven:
zolang je SQL injection niet goed begrijpt, kan je best geen site openbaar zetten als je er een database in gebruikt.
zolang je SQL injection niet goed begrijpt, kan je best geen site openbaar zetten als je er een database in gebruikt.