Beginnen met PHP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Niels schouten

niels schouten

01/10/2014 15:56:55
Quote Anchor link
Hallo,
Ik ben net begonnen met het leren van PHP. Maar ik weet niet waar ik wat moet plaatsen. Ik gebruik Zyro als webhosting.Heeft iemand tips? Je mag ook zeggen als ik een andere webhosting moet gebruiken!

Bedankt alvast!

Titel veranderd.[/modedit]
Gewijzigd op 01/10/2014 20:36:16 door Bas IJzelendoorn
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 16:04:52
 
- SanThe -

- SanThe -

01/10/2014 16:02:25
Quote Anchor link
Begin eens met je topic een fatsoenlijke titel te geven.
 
Ivo P

Ivo P

01/10/2014 16:22:28
Quote Anchor link
waar je ??? moet plaatsen?

eentje na < en daarachter dan php
en de andere ? voor een >

Hou je precies 1 vraagteken over om een vraag te stellen....
 
Wouter J

Wouter J

01/10/2014 16:39:48
Quote Anchor link
Hallo Niels,

Welkom op dit forum. Zou je allereerst willen beginnen met het omschrijven van je probleem in je titel en je bericht? Een titel is bedoelt om je topic samen te vatten, zodat de ervaren leden snel kunnen zien of ze de maker van een topic kunnen helpen of niet. ??? zegt helemaal niks (iedereen die hier een topic opent heeft een vraag).

Als je niet weet "wat je moet plaatsen" (het "waar" even weggedacht), dan betekend dat dus dat je eigenlijk nog niks weet van PHP. Dat is niet erg, want zo begint iedereen. Begin dan eerst eens met het lezen van een paar goede PHP tutorials en bedenk je dat het leren van PHP tijd vergt. Het leren van het Nederlands duurde je als baby jaren, het leren van PHP gaat gelukkig iets sneller, maar het proces is bijna gelijk aan het leren van een nieuwe taal. Ik raad je aan te beginnen met het lezen van de PHP beginnershandleiding. Lees 1 hoofdstuk per dag en probeer te oefenen met hetgeen je die dag geleerd hebt.

Succes met leren en mocht je gerichte en duidelijk vragen hebben staan we natuurlijk altijd open om ze te beantwoorden!
 
Niels schouten

niels schouten

02/10/2014 16:22:16
Quote Anchor link
Beste Wouter,
Bedankt voor de tips!
Ik heb op je link geklikt en ben nu bezig met lezen.
Maar is Zyro een goede websitebuilder?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/10/2014 16:34:37
Quote Anchor link
Als je echt alle vrijheid wilt hebben om website te maken, dan loont het zeker om eens HTML5 te leren, samen met CSS3. Met deze opmaaktalen kan je elk ontwerp maar maken die je wilt. PHP is dan een latere stap, als je HTML5 en CSS3 goed onder de knie hebt.

Met Zyro is het niet meer dan klikken en slepen, en qua interactie zit je ook zeer beperkt, als je denkt aan een gastenboek, simpel forumpje, of contactformulier.

Zelf programmeren en coderen biedt meer vrijheid en mogelijkheden dan een kant-en-klare websitebuilder die je in tiental minuten een volledige website wilt laten maken.
Gewijzigd op 02/10/2014 16:36:53 door - Ariën -
 
Johan West

Johan West

19/10/2014 21:08:06
Quote Anchor link
Is het een idee om WAMP of XAMPP te proberen. Hiermee maak je ahw een testomgeving om te programmeren, kost geheel niets biedt mogelijkheid te beginnen met scripten in PHP, MySQl en Apache.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.