Onbekende waarde
Hej allen,
Ik heb een code van iemand anders aangepast, maar die maakt er een zootje van.
Situatie
De keywaarde van een array begint altijd met een 'v'. Hierna komt er een willekeurig getal te staan. Maar het enige gegeven dat vast staat is die 'v'.
In SQL kan je dat oplossen met LIKE 'v%'
Maar hoe doe ik dit in php.
Een voorbeeld:
Dus ipv <willekeurig getal> moet er een getal komen te staan. Heeft PHP daar een handige functie voor?
Alvast bedankt
Ik heb een code van iemand anders aangepast, maar die maakt er een zootje van.
Situatie
De keywaarde van een array begint altijd met een 'v'. Hierna komt er een willekeurig getal te staan. Maar het enige gegeven dat vast staat is die 'v'.
In SQL kan je dat oplossen met LIKE 'v%'
Maar hoe doe ik dit in php.
Een voorbeeld:
Dus ipv <willekeurig getal> moet er een getal komen te staan. Heeft PHP daar een handige functie voor?
Alvast bedankt
Gewijzigd op 28/02/2006 11:53:00 door Barman V
Gesponsorde koppelingen:
$getal = rand();
$ingevuld['v'.$getal] ?
De vergelijking met LIKE 'v%' klopt niet helemaal, want die selecteert alles beginnend met 'v'.
$ingevuld['v'.$getal] ?
De vergelijking met LIKE 'v%' klopt niet helemaal, want die selecteert alles beginnend met 'v'.
Gewijzigd op 28/02/2006 11:54:00 door PHP erik
Bedankt voor de reactie.
Oeps mijn fout. Het moet geen willekeurig getal zijn.
De vergelijking met SQL klopt wel. Ik zal het een onbekend getal noemen. Dus:
Als dit SQL was geweest moest het zijn:
Jouw rand(); geeft een getal. Maar ik wil juist alle getallen.
Oeps mijn fout. Het moet geen willekeurig getal zijn.
De vergelijking met SQL klopt wel. Ik zal het een onbekend getal noemen. Dus:
Als dit SQL was geweest moest het zijn:
Jouw rand(); geeft een getal. Maar ik wil juist alle getallen.
Het idee is dus dat één van de waarden waarvan de key met een v begint gelijk is aan $answer[$a]? Of alle waarden? Of is het maximaal één waarde? Wat wil je precies?
Ik begrijp je twijfel. Het is beetje moeilijk uit te leggen.
Het is dat één van de waarden waarvan de key met een v begint gelijk is aan $answer[$a].
Het is dat één van de waarden waarvan de key met een v begint gelijk is aan $answer[$a].
Als de key niet belangrijk is, kun je zeggen:
if (in_array($answer[$a], $ingevuld))
en anders kun je de key zoeken met
if ($key = array_search($answer[$a], $ingevuld))
if (in_array($answer[$a], $ingevuld))
en anders kun je de key zoeken met
if ($key = array_search($answer[$a], $ingevuld))
Pesoonlijk dacht ik hier aan:
Code (php)
Gewijzigd op 28/02/2006 13:27:00 door Pieter van Linschoten
@Lapidi:
Dan geef je dus een overzicht van alle keys met hun waardes, want elke key begint met een 'v'.
Wat je -voor zover ik de opdracht begrijp- zou moeten doen is de $waarde vergelijken met $answer[$a], en als die twee overeenkomen kijken wat de waarde is van $key. Maar dat kan veel gemakkelijker en sneller met array_search ;-)
Dan geef je dus een overzicht van alle keys met hun waardes, want elke key begint met een 'v'.
Wat je -voor zover ik de opdracht begrijp- zou moeten doen is de $waarde vergelijken met $answer[$a], en als die twee overeenkomen kijken wat de waarde is van $key. Maar dat kan veel gemakkelijker en sneller met array_search ;-)
Bedankt voor de moeite :)
In de eerste instantie dacht ik ook om het met in_array en array_search te doen, maar het leek mij iets omslagtigs. Ik dacht dat wat SQL heeft (%), dat PHP ook zoiets had. Dat had dan een hoop rompslomp gescheeld.
Maar het is gelukt :)
In de eerste instantie dacht ik ook om het met in_array en array_search te doen, maar het leek mij iets omslagtigs. Ik dacht dat wat SQL heeft (%), dat PHP ook zoiets had. Dat had dan een hoop rompslomp gescheeld.
Maar het is gelukt :)
Ik begreep die opdracht blijkbaar niet... Fout gelezen :p
Maar nu begrijp ik het nog steeds niet helemaal.
Laat aub eens zien wat je als uitkomst heb...
Misschien snap ik het dan wel :)
Ben hier om iets te leren ;)
Maar nu begrijp ik het nog steeds niet helemaal.
Laat aub eens zien wat je als uitkomst heb...
Misschien snap ik het dan wel :)
Ben hier om iets te leren ;)