Versio

Ontwikkelingsmethode Forum

Overzicht Reageren

Barman V

Barman V

27/03/2006 09:57:00
Quote Anchor link
Hej allen,

Ik ben op zoek naar een goede ontwikkelingsmethode voor de bouw van een webforum (RUP, RAD, IAD, DSDM, enz).

Heeft iemand nog ideeën over welke ik het beste zou kunnen gebruiken. Dus welke ontwikkeligsmethodiek speciaal gericht is op het bouwen van webapplicaties.

P.S.: Open Source ontwikkelingsmethode is voor mij geen uitkomst.

PHP hulp

PHP hulp

25/05/2012 12:44:43
Gesponsorde koppelingen:
BHosted Hosting al vanaf € 1,- per maand

Controleer nu gratis jouw domeinnaam:

Lissy Pixel

Lissy Pixel

27/03/2006 10:06:00
Quote Anchor link
Tja... ik zou je zeker willen helpen ware het niet dat ik niet weet wat je wenst...zoekt...

27/03/2006 10:14:00
Quote Anchor link
Genoeg kreten in je post. Persoonlijk zo ik kiezen voor RUP. Realiseer je wel, dat de tools die hiervoor benodigd zijn flink aan de prijs zijn. Als goede tweede (niet zozeer een ontwikkelmethode als wel projectmanagement) ga ik voor DSDM. Maar ja ik heb misschien (financieel) makkelijk praten om dat ik de benodigde tools tot mijn beschikking heb
Gewijzigd op 27/03/2006 10:15:00 door

Barman V

Barman V

27/03/2006 10:23:00
Quote Anchor link
Het gebruik van de deadlines binnen een DSDM project is wel toepasbaar, maar tijdens een DSDM project moet de eindgebruiker echt nauw betrokken zijn.

De website waar het forum in komt is pas nieuw, er moeten dus nog bezoekers / leden gewerfd worden. Daarom is het voor mij moeilijk om aan eindgebruikers te komen, laat staan dat deze nauw betrokken zijn.

Ik had gehoord dat RUP alleen voor software-development toepasbaar was.

Het gaat trouwens om een afstudeerproject.
Gewijzigd op 27/03/2006 10:24:00 door Barman V

Lissy Pixel

Lissy Pixel

27/03/2006 10:34:00
Quote Anchor link
Weetje wat ik dan jammer vind is dat verder niet wordt onderbouwd de hoe en waarom te kiezen voor een prijzig stukje software.

De kwalificatie van prijzig lees en haarl ik uit een geposte reactie...

Mijnsinziens leer je zo nog niets wanneer je mee leest...

Barman V

Barman V

27/03/2006 10:40:00
Quote Anchor link
Sorry? Ik begrijp je niet echt. Bedankt voor je moeite :)

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

27/03/2006 11:21:00
Quote Anchor link
Lissy, het zijn verschillende ontwikkel methodes. Zegmaar een 'manier' om een (groot) programma en/of project te 'maken'.

Het is een beetje afhankelijk van de omgeving en de uiteindelijke gebruikers, dus dat word moeilijk ;).

Lissy Pixel

Lissy Pixel

27/03/2006 12:07:00
Quote Anchor link
@ Arjan : Bedankt hoor!! Zo leer je toch weer wat *knipoog*

Pim Vernooij

Pim Vernooij

27/03/2006 13:19:00
Quote Anchor link
Prince2 misschien ?

Barman V

Barman V

27/03/2006 14:08:00
Quote Anchor link
Prince2 is een projectmanagementmethodiek. Dus dat is wat anders dan eeen softwareontwikkelingsmethodiek (DSDM, RUP, enz).

Zo kan men Prince2 bijvoorbeeld in combinatie gebruiken met RUP.

Prince2 is dus een methodiek hoe je een project stuurt (vastleggen van verantwoordelijken, faseplanning, deliverables, risico's, enz) en RUP richt zich specifiek op het bouwen van software (hoe betrokken zijn de eindgebruikers, enz).

Ikzelf gebruik dus altijd Prince2. Het past bijna in ieder project. Je kan Prince2 zo klein of groot maken als je zelf wilt. Ideaal.

Ik denk dat ik voor mijn afstuderen dus Prince2 in combinatie doe met RUP en Tmap. Ik kan namelijk geen methodiek vinden die zich echt richt op webdevelopment.

Ideeën blijven welkom.

Bedankt.

Pim Vernooij

Pim Vernooij

27/03/2006 14:12:00
Quote Anchor link
Nu je het zegt bedenk ik me dat inderdaad :-) bij mijn opleiding word ook prince2 gebruikt, in combinatie met DSDM of iets dergelijks. We hebben zelfs een keer een DSDM 'spel' gedaan, gewoon een bord spel dat je moest oplossen door DSDM te gebruiken :/ btje vreemd :-P

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

27/03/2006 14:24:00
Quote Anchor link
DSDM is zegmaar de oplossing die altijd gebruikt kan worden. Niet speciaal voor een gebied.

Barman V

Barman V

27/03/2006 14:36:00
Quote Anchor link
Ja daarmee zit ik in een dilemma.
DSDM is voor mij ideaal (deelproducten, deadlines, toepasbaarheid) op een ding na, dat is de duidelijk aanwijsbare gebruikersgroep. Deze is er tijdens mijn project nog niet.

Overzicht Reageren