Op prijs selecteren
Beste forum leden,
ik heb op een website twee maal een input, minimale prijs en maximale prijs. Nu wil ik het vanzelf sprekend zo hebben dat wanneer bij min 100 ingevoerd wordt en bij max 500 ik resultaten krijg waarvan de prijs tussen de 100 en 500 is.
De prijs is een decimal 15,2 in de mysql database.
Het script
Helaas klopt het resultaat niet. Ik weet niet wat hij precies doet maar krijg ook resultaten van 50 en van 600 wanneer ik tussen de 100 en 500 invul.
Wat kan er fout gaan of wat doe ik fout?
Alvast bedankt!
Gr. Roy
ik heb op een website twee maal een input, minimale prijs en maximale prijs. Nu wil ik het vanzelf sprekend zo hebben dat wanneer bij min 100 ingevoerd wordt en bij max 500 ik resultaten krijg waarvan de prijs tussen de 100 en 500 is.
Het script
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
if($_GET['prijs_van']){
$selecteren .= " AND prijs >= ".secure($_GET['prijs_van'])."";
}
if($_GET['prijs_tot']){
$selecteren .= " AND prijs <= ".secure($_GET['prijs_tot'])."";
}
$query5 = mysql_query("SELECT id FROM producten_new WHERE icecat_cat='".secure_in($obj->icecat)."'".$selecteren."");
?>
if($_GET['prijs_van']){
$selecteren .= " AND prijs >= ".secure($_GET['prijs_van'])."";
}
if($_GET['prijs_tot']){
$selecteren .= " AND prijs <= ".secure($_GET['prijs_tot'])."";
}
$query5 = mysql_query("SELECT id FROM producten_new WHERE icecat_cat='".secure_in($obj->icecat)."'".$selecteren."");
?>
Helaas klopt het resultaat niet. Ik weet niet wat hij precies doet maar krijg ook resultaten van 50 en van 600 wanneer ik tussen de 100 en 500 invul.
Wat kan er fout gaan of wat doe ik fout?
Alvast bedankt!
Gr. Roy
Gewijzigd op 10/05/2011 16:58:37 door Roy D
Gesponsorde koppelingen:
Je hebt waarschijnlijk een VARCHAR gebruikt in de database.
Roy D op 10/05/2011 16:31:22:
Heb wel het vermoeden dat het door de decimal komt...
Gewijzigd op 10/05/2011 16:44:58 door Roy D
Echo de query eens.
En getallen hoeven niet tussen enkele quotes in een query.
En getallen hoeven niet tussen enkele quotes in een query.
Gewijzigd op 10/05/2011 16:46:13 door - SanThe -
Begin post aangepast met de query erbij en de enkele quotes weggehaald. Helaas ook dan niet het juiste resultaat.
EDIT: Sorry voor het topic, ben erachter! Stom van mezelf. Er komen later marges tussen en de btw er bovenop. Vandaar dat het resultaat niet klopt.
EDIT: Sorry voor het topic, ben erachter! Stom van mezelf. Er komen later marges tussen en de btw er bovenop. Vandaar dat het resultaat niet klopt.
Gewijzigd op 10/05/2011 18:01:42 door Roy D