[OPGELOST] HTML audio-tag start niet automatisch

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marco Fontein

Marco Fontein

19/04/2014 21:32:48
Quote Anchor link
Beste,

ik heb gekozen voor de TTS-API van Google, om woorden uit te spreken. Maar als ik de volgende HTML-code plaats, wil de audio-speler niet starten, het lijkt zelfs niet geladen te zijn, ik heb er ook nog "autoplay" bij gezet. Als je naar http://translate.google.com/translate_tts?tl=nl&text=Test gaat, start het automatisch. Ik heb veel gezocht, maar ik kom niet te weten wat er fout gaat.

<audio src="http://translate.google.com/translate_tts?tl=nl&text=Test" autoplay controls />

Alvast bedankt.
Gewijzigd op 19/04/2014 22:56:10 door Marco Fontein
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 05:48:28
 
Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

19/04/2014 21:54:28
Quote Anchor link
Probeer eens zonder hoofdletter,

Ik kreeg niks te horen met de link die je gaf maar toen ik van Test > test maakte wel.
 
Marco Fontein

Marco Fontein

19/04/2014 22:55:27
Quote Anchor link
Bedankt voor het reageren. Daar blijkt het niet aan te liggen. Het is me namelijk opgevallen dat het altijd zo is dat het pas werkt bij de tweede keer dat je het laadt. Dus, bij een audio-speler gaat dat niet werken. Wat het probleem is en hoe anderen het mogelijk wel laten werken, weet ik niet, maar ik heb het anders opgelost. Ik laat alle uitspraken automatisch door middel van cURL interniseren, zodat ik de bestanden zelf in petto heb, en die bestanden werken wel gewoon de eerste keer. Haha, jullie zullen wel denken, vage applicatie gaat dat worden...
 
- Pepijn  -

- Pepijn -

20/04/2014 13:03:56
Quote Anchor link
Je kan het via file get content proberen, of includen?!, of het werkt, is een andere vraag!
 
Marco Fontein

Marco Fontein

20/04/2014 13:20:04
Quote Anchor link
Pepijn --- op 20/04/2014 13:03:56:
Je kan het via file get content proberen, of includen?!, of het werkt, is een andere vraag!
Werkt niet, want het is extern. Pas als het intern is, werken file_get_content() en include(). Voor extern gebeuren gebruikt men meestal cURL of wGet.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.