Opleiding PHP programmeur

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stefan B

Stefan B

21/09/2012 18:30:44
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier op dit forum en hoop dat dit topic in de juiste categorie is geplaatst..

Momenteel ben ik in het bezit van een HBO propedeuse en een aantal IT-certificaten. Ik wil echter gaan werken als PHP developer maar helaas komt programmeren nauwelijks aan bod in m'n huidige opleiding.

Heeft iemand hier wellicht tips welke opleiding of certificaten geschikt zijn voor PHP programmeur, en die ook van waarde zijn bij het solliciteren naar een dergelijke functie?

Alvast bedankt!

Stefan
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 08:41:16
 
Jaron T

Jaron T

21/09/2012 18:39:49
Quote Anchor link
ICT S-profiel, oftewel software engineering.

Vooral JAVA, C# en eventueel iOS + Android. Je kan beter een volwassen programmeertaal bestuderen i.p.v. PHP. Als je op een gegeven moment het software ontwerpen door hebt op een hoog niveau maakt het niets uit in welke taal je programmeert, alleen de syntax wijkt dan af.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

21/09/2012 20:15:24
Quote Anchor link
Heel toevallig zie ik in je profiel dat je uit overijsel komt. Als je dichtbij Zwolle woont kun je naar het Deltion College
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

21/09/2012 21:06:12
Quote Anchor link
@Jaron,

Ik weet niet waar jij de laatste tijd hebt gezeten maar PHP is in de laatste paar jaar/jaren en echte volwassen programmeer taal geworden..

In sommige dingen is het zelfs bijna hetzelfde als JAVA... (alleen java kan op ander platform).

En ja iedereen weet dat php heel lang als baby/klein/beginners programmeertaaltje gezien is maar het is nu toch echt (en anders hard onderweg) een Volwassen taal.

Netzo als javascript ook behoorlijk groot dan wel uitgebreid aan het worden is of je nu kijkt naar Jquery (UI) / MooTools / Prototype / Frameworks (php/javascript) / CoffeeScript / Google Dart je kan niet ontkennen dat zowel php als javascript en HTML5 behoorlijk gegroeid zijn in de afgelopen X jaar

@ Stefan,

Ja die zijn er..
Zoek eens op zend php certificering, MySQL professional Developer certificering, Zend Framework certificering.
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

21/09/2012 21:18:25
Quote Anchor link
Zie http://www.zend.com/services/certification/ Deze is toch echt wel de bekendste.
 
Stefan B

Stefan B

21/09/2012 22:28:28
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties. Begrijp ik goed dat het Zend PHP 5 certificaat dus meerwaarde heeft bij het solliciteren naar PHP developer-functies? Ik ben overigens wel een starter, maar m'n PHP-kennis is redelijk te noemen..
 
John D

John D

22/09/2012 00:37:43
Quote Anchor link
Jaron T op 21/09/2012 18:39:49:
Vooral JAVA, C# en eventueel iOS + Android. Je kan beter een volwassen programmeertaal bestuderen i.p.v. PHP.

Geheel mee eens en @Marco PHPJunky niet te vergelijken met java development. Java application servers in zware multi-user environments overtreft php in overtreffende trap. 3-tier environments gebaseerd op java application servers en Oracle database servers kan php en MySQL in verste verte niet aan tippen en ik weet uit ervaring, ik werk in die omgeving, dat bedrijfskritische applicaties nooit in php gebouwd worden. php is niet voor complexe grote projecten. Php is onder andere prima voor webwinkeltoepassingen, cms-toepassingen en fraaie websites. Off-Topic: Ben je java gecertificeerd en je bent thuis in agile methodieken stuur me een pm. Overigens blijft php mijn hobby en heel erg leuk om te doen in vrije uurtjes.
Gewijzigd op 22/09/2012 11:42:12 door John D
 
Daan l

Daan l

22/09/2012 08:34:31
Quote Anchor link
Mee eens PHP kan in de verste niet tippen aan C# of java, naast het feit dat PHP als taal zwaar achterloopt op de rest. PHP is leuk om de basis te leren maar zul je echt grote apps maken dan is PHP alleen handig voor frontend zoals hyves en facebook doen. Je zult nooit een hele applicatie er in bouwen in een groot bedrijf.
 
Niels K

Niels K

22/09/2012 15:08:40
Quote Anchor link
Quote:
Je zult nooit een hele applicatie er in bouwen in een groot bedrijf.

Wat zijn grote applicaties? Wij bouwen de meeste geavanceerde systemen met PHP.

Daarnaast, een Zend certificaat is alleen om aan te tonen dat je bepaalde kennis in huis hebt. Het is geen cursus waarin je les krijgt in PHP.

Zijn er overigens wel van Zend, maar die zijn behoorlijk prijzig. Ik weet niet of dat een dilemma is?
 
Stefan B

Stefan B

22/09/2012 15:56:53
Quote Anchor link
Niels Kieviet op 22/09/2012 15:08:40:
Zijn er overigens wel van Zend, maar die zijn behoorlijk prijzig. Ik weet niet of dat een dilemma is?


Dat is opzich geen probleem. Ik heb trouwens gemerkt dat er in Nederland verschillende opleiders zijn die PHP trainingen/opleidingen/cursussen verzorgen, maar zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Iemand misschien ervaring hiermee?
Gewijzigd op 22/09/2012 16:02:16 door Stefan B
 
Niels K

Niels K

22/09/2012 16:06:02
Quote Anchor link
Misschien zit er hier iets voor je tussen?

http://www.zend.com/services/training/
 

22/09/2012 17:53:51
Quote Anchor link
@Stevan, als de prijs geen probleem is adviseer ik je absoluut de training van Zend, de meeste opleidingen in Nederland zijn ver onder de maat qua niveau.

@John, een beetje onrealistische vergelijking wat je maakt:
Quote:
Java application servers in zware multi-user environments overtreft php in overtreffende trap. 3-tier environments gebaseerd op java application servers en Oracle database servers kan php en MySQL in verste verte niet aan tippen en ik weet uit ervaring

Heb je weleens een php applicatie server opgezet met Oracle database servers?
Gewijzigd op 22/09/2012 17:57:16 door
 
Rinus o

Rinus o

11/11/2014 23:15:00
Quote Anchor link
Beste mensen,
dit is een topic uit 2012, hoe zouden jullie het anno 2014 doen en als je deze keuzes o.a zou hebben als beginnend php programmeur of toch maar een andere taal?

http://www.computrain.nl/cursus/PHP-Programming.html
http://www.zend.com/en/services/training/training-help-me-choose#help

Alles reacties zijn welkom, ook betere ideen!?

Grtx,
Gewijzigd op 11/11/2014 23:22:59 door Rinus o
 
Rinus o

Rinus o

21/11/2014 22:49:52
Quote Anchor link
helaas, kan niet vinden waar mn bovenstaand reactie te wissen is n.v.t.

Dus mocht er een mod in de buurt zijn, s.v.p even wissen,
Alvorens dank,

grtx,
Gewijzigd op 21/11/2014 22:57:12 door Rinus o
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.