Orakelkaarten trekken op een website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 3 volgende »

Berna Schriever

Berna Schriever

20/04/2015 19:02:21
Quote Anchor link
Beste allemaal,

Misschien niet een veel voorkomende vraag maar voor mijn website
www.mediumberna.nl zoek ik een script waarmee bezoekers op mijn site een kaart kunnen trekken.
Engelenkaarten worden veel gebruikt bij readings.

Op deze site bv kun je daarvan een voorbeeld zien
http://www.orakelkaarten.nl/engelen.html

Nu heb ik geen idee hoe dit moet en zou ik graag willen leren.
Alvast bedankt voor de moeite.
Ik hoop dat ik het in de juiste categorie gezet hebt.

Berna
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 18:59:04
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/04/2015 20:21:33
Quote Anchor link
Is het alleen maar een willekeurige pagina die geopend moet worden met een Engelenkaart?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

20/04/2015 20:28:27
Quote Anchor link
Op orakelkaarten.nl wijst de snelkoppeling naar engelen.php. Deze verwijst de gebruiker door naar engelXX.php. de XX is een willekeurig cijfer met een laagste en hoogste waarde natuurlijk, Verder is het dan wel een kwestie van al die pagina's aanmaken.

Een efficiëntere methode zou zijn om met behulp van de database de teksten en de bestandsnaam van de foto op te halen en dan telkens dezelfde pagina aan te roepen maar enkel met een andere foto en andere tekst.
 
Berna Schriever

Berna Schriever

21/04/2015 08:22:37
Quote Anchor link
Ik heb de kaarten los gescand op mijn pc en de tekst in word doc. Als ik het goed begrijp moet ik dus voor elke kaart een losse pagina maken en voor de tekst ook?
 
Henk de Vriep

Henk de Vriep

21/04/2015 09:01:38
Quote Anchor link
Berna Schriever op 21/04/2015 08:22:37:
Ik heb de kaarten los gescand op mijn pc en de tekst in word doc. Als ik het goed begrijp moet ik dus voor elke kaart een losse pagina maken en voor de tekst ook?


Dat is een manier maar dat is natuurlijk niet heel erg efficient. Voor beginners is dit een goede manier.

Als je het professioneler wilt aanpakken kunt je bijvoorbeeld een opzet maken met MySQL. Je zet alle kaarten in de database samen met de link naar de foto. Als de bezoeker een pagina opent genereert de pagina een random getal en haalt die kaart op uit de database en geeft die weer op de pagina.

Je kunt ook een opzetje met jQuery maken door alle kaarten te laden en bij een klik op de knop random een van de geladen kaarten te laten zien. Dit ziet er flitsend uit maar je hoeft geen verbinding te maken met MySQL.

Het mooiste is om alles met elkaar te combineren, maar dan wordt het al snel zeer geavanceerd.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/04/2015 09:06:14
Quote Anchor link
engelen.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$random
= rand(1, 25);
header('location:engel'.$random.'.php');
?>


En dan volgen de bestanden engel1 t/m engel25.php in dezelfde map als waar dit script staat. Uiteraard kan je een ander getal kiezen dan 25.
Let er wel op dat dit een HTML-pagina moet zijn (met .php extentie), en dan deze niet in Word gemaakt is. Word is zelf ingericht als textverwerker en niet als website-editor.

Verder zoals Henk zegt kan het veel mooier en efficiënter door alle textuele inhoud in de database op te slaan, maar dit vergt wel eventjes doorleren totdat je hier aan toe bent.
Gewijzigd op 21/04/2015 09:07:59 door - Ariën -
 
Berna Schriever

Berna Schriever

21/04/2015 11:56:29
Quote Anchor link
Bedankt over, dat wordt een flinke klus voor mij. Mijn website maken en onderhouden lukt prima met frontpage en ws ftp ( ja ik weet het = ouderwets). ik ga mij hierin verdiepen, komt wel goed.

dank zover

ps de tekst heb ik in worddoc om het op de pc te hebben, knippen/plakken op een html pagina is de volgende stap. ik gebruik de tekst ook op facebook als ik kaarten trek voor mijn vrienden.

groeten
 
CNEPHP -

CNEPHP -

21/04/2015 12:19:05
Quote Anchor link
Berna,

Als dat voor jou fijn werkt moet je dat vooral doen! Mocht je hulp nodig hebben, horen wij het vanzelf. Succes in ieder geval!


Corné
 
Berna Schriever

Berna Schriever

21/04/2015 16:00:25
Quote Anchor link
ik snap er eigenlijk niks van
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/04/2015 16:03:23
Quote Anchor link
Het is meteen al best complex voor een beginner, waar je als eerste hiermee op uitkomt. Is het misschien een idee om eerst HTML en CSS te leren? Je moet allereerst wel de pagina's hebben met engelenkaarten.
 
Berna Schriever

Berna Schriever

21/04/2015 16:36:31
Quote Anchor link
dus de kaarten en tekst los op een html dat gaat wel lukken. wel veel htmltjes want er zitten 46 in een doos.

dit zijn ze trouwens https://www.google.nl/search?q=engelen+orakelkaarten+doreen+virtue&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=W2A2Vei_LuSqywP4_YDQDQ#q=engelen+orakelkaarten+doreen+virtue&tbm=shop
 
CNEPHP -

CNEPHP -

21/04/2015 16:46:08
Quote Anchor link
Probeer de kaartjes zoals - Aar - heeft vermeld in de html pagina's te krijgen. Zodra dit is gelukt helpen wij u graag met de random selectie van de gemaakte html pagina's.

Corné
 
Berna Schriever

Berna Schriever

21/04/2015 18:53:27
Quote Anchor link
Ik ga er mee bezig, als ik daarmee klaar ben meld ik me wel weer.
 
Berna Schriever

Berna Schriever

24/06/2015 13:59:09
Quote Anchor link
beste allemaal,

Ik ben zover om verder geholpen te worden.

alvast bedankt

Berna
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/06/2015 15:01:32
Quote Anchor link
Kan je de relevante code laten zien die je nu hebt?
 
Berna Schriever

Berna Schriever

24/06/2015 15:05:54
Quote Anchor link
ik heb nog niks. heb alleen 44 html.s gemaakt voorzien een voor een van een kaart ( uiteraard verschillend) en tekst.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/06/2015 15:09:00
Quote Anchor link
Hoe zien de bestandsnamen van de kaart-pagina's eruit?
 
Berna Schriever

Berna Schriever

24/06/2015 15:28:29
Quote Anchor link
ik maak even een print voor je
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/06/2015 15:30:02
Quote Anchor link
Aan de bestandsnamen hebben we voldoende.
Ik neem aan dat deze een volgorde kennen? Zoiets als kaart1.html?
 
Berna Schriever

Berna Schriever

24/06/2015 15:36:45
Quote Anchor link
Afbeelding
Gewijzigd op 24/06/2015 15:38:21 door Berna Schriever
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

24/06/2015 15:37:45
Quote Anchor link
Ik denk dat je dit bedoeld:Afbeelding

Het zou inderdaad handiger als je had gedaan wat @Aar zei, nu zou je eventueel een lijst kunnen maken met alle bestandsnamen
Gewijzigd op 24/06/2015 15:38:38 door Marthijn Buijs
 

Pagina: 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.