Pending ajax requests

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

Teamlead PHP Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de buurt van Middelburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde teamlead PHP developer met affiniteit met Symfony/Laravel. Een enthousiast persoon die het ontwikkelteam komt versterken met het aanpakken van uitdagende projecten. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen IT-team aan te sturen? Lees dan snel verder! Die ga je doen: Bijdragen aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de PHP based applicaties; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

SAP Integratie Ontwikkelaar

Ben jij ambitieus in de verdere ontwikkeling van SAP binnen HANOS, en heb je kennis van SAP PI, CPI (SAP integration suite) en of andere middleware tooling? Dan ben jij mogelijk onze nieuwe SAP Integratie (middleware) Ontwikkelaar! Lees snel verder en solliciteer! Wat ga je doen? Als SAP Financieel Consultant ben je, als deel van een gedreven team van interne SAP consultants, de schakel tussen de gebruikersorganisatie en ICT. Je draagt proactief bij aan een optimale aansluiting van de SAP-functionaliteit (een applicatielandschap met o.a. Suite on HANA, Fiori, Hybris, C4C en BO), op de bedrijfsprocessen. Verder ondersteun je de HANOS

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »

Senior Javascript developer

Functie Het platform is gebouwd in een moderne JavaScript stack, die gebruikt maakt van:  React.js  Redux  TypeScript  Node.js  Google Cloud functions (node.js)  Semantic UI Alle code wordt getest en beoordeeld door collega developers. De continuous integration pipeline maakt het mogelijk om elke dag waarde te leveren aan hun klanten. Het ontwikkelproces is pragmatisch en gebaseerd op Scrum. Wat je zult doen: Ten eerste kun je nadrukkelijk jouw eigen stempel drukken op de technologie, het product en de cultuur van het bedrijf. Je bent bezig met het uitwerken van de architectuur van nieuwe functionaliteiten op

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

N K

N K

02/01/2013 20:57:57
Quote Anchor link
Ik krijg het idee dat ik iets essentieels heb gemist in mijn jquery scriptje.
Na meerdere keren het formulier te submitten verschijnen de resultaten steeds trager.
In de chrome developer tools zie ik wel meer info en dat is dat hij steeds het bestand content.php opnieuw wil laden nadat dit request eigenlijk al is afgelopen. (als ik het zo goed zeg..)
Na 20 x submitten voert hij 20x content.php uit en verschijnen de resultaten vele seconden later.
Weet iemand wat ik fout doe?

Afbeelding

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<script type="text/javascript">

$(document).ready(function(){
            $(document).on("click","#search_submit",function(){
                $('#loading').show();
                $("#sb").submit( function () {    
                        $.ajax({  
                            type: "POST",
                            data : $(this).serialize(),
                            cache: false,  
                            url: "ajax/content.php",  
                            success: function(data){
                                $("#content").html(data);
                                $('#loading').hide();
                            }  
                        });  
                        return false;
                });
            });
        });
</script>

PHP hulp

PHP hulp

26/01/2025 12:20:37

Php knipper

php knipper

03/01/2013 00:45:44
Quote Anchor link
zou je url eens kunnen posten? zelf gebruik ik niet veel jquery maar ik denk dat die "on" "live" moet worden anders zal het niet meer werken in #content

N K

N K

03/01/2013 07:38:56
Quote Anchor link
Is "live" niet deprecated?
Mijn url is volgens mij gewoon localhost/naam/index.php
Gewijzigd op 03/01/2013 07:48:37 door N K

Kees Schepers

kees Schepers

03/01/2013 08:50:49
Quote Anchor link
@PHP knipper, zoals 'N K' hem gebruikt is on ook gewoon 'live'. Dat is als je namelijk een selector gebruikt als tweede argument is het gedrag hetzelfde en geniet gebruik daarvan dan ook de voorkeur heb ik begrepen.

No One

No One

03/01/2013 09:02:36
Quote Anchor link
is het niet .click??? dus $("#search_submit").click(function(){//todo });

N K

N K

03/01/2013 09:45:37
Quote Anchor link
Ik heb meerdere jquery scripts lopen en deze werkt alleen als ik het in combinatie met "on" gebruik.

No One

No One

03/01/2013 09:48:54
Quote Anchor link
hmmm...das raar...

N K

N K

03/01/2013 09:59:58
Quote Anchor link
Ik kan het nog eens proberen als ik straks thuis ben. Is het eigenlijk wenselijk om alleen maar "on" te gebruiken bij dynamisch toegevoegde elementen? Want dat is #search_submit niet. Ben nog beginner in Jquery, dit is me niet helemaal duidelijk.

Erwin H

Erwin H

03/01/2013 10:11:34
Quote Anchor link
click en on kan je allebij gebruiken bij vaste elementen, on schijnt alleen iets sneller te zijn.

Alleen, je zegt dat click niet werkt op dit element? Dat is inderdaad vreemd, tenzij het element later wordt aangemaakt. Wat voor functies heb je nog meer op dit element?

Kees Schepers

kees Schepers

03/01/2013 10:12:28
Quote Anchor link
Nee ik zou niet altijd live binden op elementen, dit kost namelijk best wat performance. Als je dus wilt binden op elementen die niet van inhoud/DOM wijzigen dan zou ik gewoon $(el).on('click', function(){}); gebruiken en als de selector wel van DOM wijzigt: $(container).on('click', element, function(){});.

N K

N K

03/01/2013 10:20:53
Quote Anchor link

dus veranderen in:

$('#search_submit').on("click",function(){

?

@Erwin, ik heb geen andere functies op dit element.

Toevoeging op 03/01/2013 10:27:09:

@kees, even snel getest maar dat lijkt hem ook niet te zijn.
Gewijzigd op 03/01/2013 10:25:02 door N K

Erwin H

Erwin H

03/01/2013 10:38:28
Quote Anchor link
Ik heb het net hier even snel getest en volgens mij is je probleem simpel op te lossen.
Als #search_submit je submit button is in je form #sb dan krijg je dat na een klik op je button (wat eigenlijk al een submit is), je nog in je form submit de ajax call gaat doen. Daardoor bind je eigenlijk dat submit event aan je form, en dat doe je elke keer. Elke keer dat je op die knop drukt krijgt je form dus een extra event handler.
Simpele oplossing: de ajax call direct in de click event handler van je button uitvoeren. Dan zou het moeten werken.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<script type="text/javascript">

$(document).ready(function(){
                $('#loading').show();  
                $.ajax({  
                    type: "POST",
                    data : $(this).serialize(),
                    cache: false,  
                    url: "ajax/content.php",  
                    success: function(data){
                        $("#content").html(data);
                        $('#loading').hide();
                    }  
                });  
                return false;
            });
        });
</script>
Gewijzigd op 03/01/2013 10:39:33 door Erwin H

N K

N K

03/01/2013 10:57:56
Quote Anchor link
Hoi Erwin, Net even snel geprobeerd. Het probleem met de pending requests is nu opgelost(!) maar ik krijg nog even geen resultaten.

Lano Heeren

Lano Heeren

03/01/2013 11:12:44
Quote Anchor link
Hoi N.K,
Mag ik vragen welk programma je gebruikt in je eerste post?
Alvast bedankt.
Lano

N K

N K

03/01/2013 11:19:39
Quote Anchor link
Bedoel je de Chrome developer tools?

Of notepad ;-)

Erwin H

Erwin H

03/01/2013 11:23:38
Quote Anchor link
Je zegt dat je geen resultaten krijgt, wat bedoel je daarmee? Wordt de ajax call wel uitgevoerd, maar krijg je niets terug? - dan ligt het aan de server (php) kant. Of krijg je wel de gegevens terug maar komen ze niet in het element? - dan ligt het aan de client (jquery) kant.

N K

N K

03/01/2013 11:44:25
Quote Anchor link
Moeilijk te zeggen. Hiervoor kreeg ik wel resultaten dus lijkt me dat het PHP bestand goed is.
Aan de andere kant geeft die nu als melding "geen resultaten gevonden". Deze geeft hij alleen als numrows "0 " is van de query. mmmm...vanavond maar even er wat meer tijd aan besteden,.

Erwin H

Erwin H

03/01/2013 11:46:50
Quote Anchor link
Als het goed is kan je toch in de google developer tools zien wat de rauwe data is die je terugkrijgt van de server?

N K

N K

03/01/2013 11:56:02
Quote Anchor link
mmm, is dat bij Network ---> Scripts ----> Response?

Daar zie ik dit:

<div class='results'>Er zijn geen events gevonden.
</div><ol id ="events"></ol>

Erwin H

Erwin H

03/01/2013 12:17:18
Quote Anchor link
My bad. Ik gebruik zelf geen Chrome, maar Firefox met Firebug. Daarin is het heel simpel om alles te zien. Ik ging ervanuit dat het in Chrome net zo eenvoudig zou zijn, maar het schijnt niet zo te zijn. Ik vond deze thread op stackoverflow waar een en ander wordt uitgelegd: http://stackoverflow.com/questions/3200329/view-ajax-response-content-in-chrome-developer-tools

N K

N K

03/01/2013 13:50:41
Quote Anchor link
Okee, ik zie dit nu in de console ( met xmlhttprequests log aan)

XHR finished loading: "http://www.test.nl/ajax/content.php". jquery-1.8.2.js:8416
send jquery-1.8.2.js:8416
jQuery.extend.ajax jquery-1.8.2.js:7968
(anonymous function) www.test.nl:506
jQuery.event.dispatch jquery-1.8.2.js:3063
elemData.handle.eventHandle

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.