PHP form in HTML

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nelleke Zuiderwijk

Nelleke Zuiderwijk

21/09/2014 18:05:02
Quote Anchor link
Eerst een waarschuwing, ik ben volledig nieuw met PHP en heb teveel beloofd aan anderen.....

Ik heb in HTML een indexpagina gemaakt en een inschrijfpag. En ik heb via http://www.formmail-maker.com/generator.php een prachtig inschrijfformulier gemaakt. En dat laatste werkt goed maar.... ik mis dus een beetje nette pagina.

Die heb ik met hulp van kant en klare template in NVU gemaakt. Een indexpagina met een link naar inschrijfpagina. Zodat ik een mooie (..) opmaak heeft. Daarin wil ik nu dat form zetten. Maar met image lukt het niet. Is het dan niet zo simpel als ik dacht, dat ik een regel
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php include("form.php"); ?>
toe te voegen?

Ik weeeet het. Ik zou er veel meer van moeten begrijpen maar het formulier ziet er behoorlijk aantrekkelijk uit. Met antwoordmail enz enz.

En toch probeer ik het, is er iemand die me wil helpen? Al is het maar een voorbeeld.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 05:57:44
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/09/2014 20:48:41
Quote Anchor link
Wat heb je nu aan code?
 
Pipo Clown

Pipo Clown

21/09/2014 23:54:27
Quote Anchor link
Wat is de extentie van je indexpagina, waar je dus die include in aan ropet ?

Is dat .php of .html ?
 
Nelleke Zuiderwijk

Nelleke Zuiderwijk

22/09/2014 17:45:27
Quote Anchor link
Ik heb een index pagina in html. Gemaakt met een hulpprogramma en opgebouwd uit tabellen. Daarin zit nog geen koppeling, omdat het nog niet lukte. Ik zou het liefst een html pagina gebruiken zoals de indexpagina en daarin het formulier zetten. Maar dat lukt niet. Een koppeling naar form.php gaat wel goed, ik zie dan het formulier. Alleen de layout is dus niet 100% zoals ik het zou willen zien.

Ik dacht heel simpel een koppeling in de html pagina naar php zoals
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php include("form.php"); ?>
toe te voegen maar dat werkt niet. Zou dat wel moeten kunnen en zo ja, waar moet ik opletten als ik het in de html-pagina zet. Kan dat bijv gewoon onderaan, of juiste bovenaan of op de plek waar het moet komen?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

22/09/2014 21:25:51
Quote Anchor link
Het meest voor de hand liggend is index.html wijzigen in index.php
 
Nelleke Zuiderwijk

Nelleke Zuiderwijk

23/09/2014 16:43:52
Quote Anchor link
Kan ik een html pagina zomaar hernoemen of zitten er voorwaarden aan.
 
- SanThe -

- SanThe -

23/09/2014 16:45:47
Quote Anchor link
Geen probleem.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.