PHP library met functions - kijkje nemen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

William David Edwards

William David Edwards

27/08/2014 14:06:02
Quote Anchor link
Yo,

Ik ben zelf best vaak bezig met code schrijven waarvan ik de tijd veel beter aan iets anders kan besteden. Ik heb op GitHub daarom een klein projectje genaamd 'phplib' met hele simpele functions.

Stel ik wil het IP weten van de gebruiker hoef ik die code niet meer te schrijven, maar roep ik die functie gewoon aan vanuit de class. Later wil ik nog wel wat uitgebreidere functions toevoegen.

Pull requests zijn altijd welkom als je nog functions wil toevoegen! :)

De link is: https://github.com/wdele/phplib
Gewijzigd op 27/08/2014 14:06:39 door William David Edwards
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 14:59:20
 
Goto Learn

Goto Learn

27/08/2014 14:14:26
Quote Anchor link
Leuk idee, al zou ik het niet gebruiken, maar hopelijk word het een uitdaging voor je!
 
William David Edwards

William David Edwards

27/08/2014 14:14:59
Quote Anchor link
Goto Learn op 27/08/2014 14:14:26:
Leuk idee, al zou ik het niet gebruiken, maar hopelijk word het een uitdaging voor je!


Thanks :)
Het wordt niet echt een uitdaging voor me, maar ik hoop wel dat ik andere developers die bijvoorbeeld net beginnen of gewoon minder tijd kwijt willen zijn kan helpen.
Gewijzigd op 27/08/2014 14:15:50 door William David Edwards
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

27/08/2014 14:37:59
Quote Anchor link
Het is leuk... maar vooral voor jezelf ;)
Stiekem ben je nu namelijk niets meer aan het doen dan native PHP functies aan het herschrijven.
Voor het gemak kan dat prettig zijn, maar je maakt de boel ook iets trager.

Met deze functie bijvoorbeeld verander je eigenlijk alleen maar de naam van de functie:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
  public function definedvars() {
    $variables = get_defined_vars();
    return $variables;
  }

?>

In je code zou jij dan dit doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$defined_vars
= definedvars();
?>

in plaats van dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$defined_vars
= get_defined_vars();
?>

En dat voegt eigenlijk niks toe, behalve dan dat je misschien de functienaam makkelijker kunt onthouden. Echter, je roept dan wel onnodig een extra functie aan.

Als "regel" kun je het beste aanhouden dat je standaard/native PHP functies niet moet namaken. Het heeft pas zin om ergens een eigen functie van te maken, als die functie iets extra's toevoegt.
Gewijzigd op 27/08/2014 14:38:26 door Ozzie PHP
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

27/08/2014 14:48:24
Quote Anchor link
Ozzie, je citeert wel wat selectief, want je pikt er nu net die ene functie uit die inderdaad niets toevoegt.

In de basis is het idee wel goed, want het wordt vaker zó aangepakt. Je bent daarmee wel een beetje het wiel opnieuw aan het uitvinden. Je kunt meer structuur aanbrengen in je library (maak een onderscheid tussen categorieën functies) en je zou wat aan de naamgeving kunnen doen. Google maar eens op "helpers" in PHP-frameworks.

A "helper" in many frameworks including CodeIgniter refers to a set of functions that make simple, routine tasks easier to accomplish by grouping multiple processes into a single function.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

27/08/2014 14:53:42
Quote Anchor link
>> Ozzie, je citeert wel wat selectief, want je pikt er nu net die ene functie uit die inderdaad niets toevoegt.

Nou, omdat jij het bent wil ik er nog wel een toevoegen hoor Ward:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
public function random($random_1st, $random_2st) {
  random = rand($random_1st, $random_2st);
  return $random;
}

?>
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

27/08/2014 16:11:26
Quote Anchor link
Dit is een randgeval. Je kunt hier namelijk intern rand() door mt_rand() vervangen en verder elders random() blijven gebruiken. Bovendien kun je later wellicht, als je een briljante ingeving hebt, iets schrijven dat nóg veiliger of sneller is dan mt_rand().
 
William David Edwards

William David Edwards

27/08/2014 16:14:58
Quote Anchor link
Thanks voor de reacties en suggesties. Ik zal d'r wat mee doen! :)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

27/08/2014 16:35:17
Quote Anchor link
@Ward: rand en mt_rand bestaan al. Dan kun je alles wel in "container" functies gaan stoppen, en volgens mij waren we eerder al tot de conclusie gekomen dat dat geen goed idee is ;)

Op het moment dat je functionaliteit gaat toevoegen en je dus als het ware een "bundeltje" van functies krijgt dat je vaker wilt gaan gebruiken, dan is het wel zinvol om er een aparte functie van te maken. Anders heeft het niet zoveel nut.
 

27/08/2014 17:53:54
Quote Anchor link
dit lijkt een beetje op het project waar ik nu mee bezig ben maar dan heb je een functie en voer je comando's uit in die functie. En verasend genoeg heet mijn project EasyPHP
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.