Versio

*php* Whitespaces verwijderen, lukt niet!

Overzicht Reageren

Sascha Heemskerk

Sascha Heemskerk

23/05/2010 17:15:10
Quote Anchor link
Hoihoi,

Ik loop vast op een klein probleem, ik haal informatie van een website daar ga ik in zoeken en haal ik bepaalde stukken uit. Nu wil ik een stukje vergelijken/vervangen met str_replace, alleen deze is hoofdletter/whitespace gevoellig.

Ik krijg het dus niet voor elkaar om van de website de whitespaces (tabs newline's etc) ertussenuit te krijgen.

Ik heb geprobeerd:
trim, str_replace, preg_replace.
maar alles wat ik doe, de whitespaces blijven bestaan.

heeft iemand hier nog een andere oplossing voor?

Vriendelijke bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

25/05/2012 10:56:07
Gesponsorde koppelingen:

Noppes Homeland

Noppes Homeland

23/05/2010 17:40:03
Quote Anchor link
Het is ook zeer zeker niet de bedoeling dat je zomaar contents van een site afhaalt. Indien die site zaken wil delen kwa contents dan zullen ze dat via een feed in de vorm van xml aanbieden.

dan zijn er functies als
http://www.php.net/DOM
http://www.php.net/simple_xml

om de gegevens naar binnen te halen

Hall Leeuwenburgh

Hall Leeuwenburgh

25/05/2010 17:49:47
Quote Anchor link
Dan zou je een voorbeeld moeten geven van zo'n stuk informatie. Dus hoe de html eruit ziet daarvan of in ieder geval wat je dan precies binnenhaalt en welke code jij tot nu toe gebruikt/gemaakt hebt om het probleem op te lossen. Dan hebben we wat zichtbaars om mee te werken.

Chris
Beheerder

Chris

25/05/2010 17:55:11
Quote Anchor link
Noppes:
Het is ook zeer zeker niet de bedoeling dat je zomaar contents van een site afhaalt. Indien die site zaken wil delen kwa contents dan zullen ze dat via een feed in de vorm van xml aanbieden.

Ik denk dat je iets te voorbarig bent. Er zijn namelijk zat websites die geen XML-feed aanbieden, maar die wel een overeenkomst hebben met andere websites om data te "rippen". Zolang die er is, is er niets aan de hand en kan de topicstarter gewoon de data rippen.

Het zou helpen om een stukje code wat je op dit moment gebruikt te laten zien, en een stuk tekst waarin je wilt zoeken. Op die manier kunnen we je beter helpen.

Karl Karl

Karl Karl

25/05/2010 19:41:44
Quote Anchor link
Chris:
Noppes:

Ik denk dat je iets te voorbarig bent. Er zijn namelijk zat websites die geen XML-feed aanbieden, maar die wel een overeenkomst hebben met andere websites om data te "rippen". Zolang die er is, is er niets aan de hand en kan de topicstarter gewoon de data rippen.

Je hebt niet 'zomaar' een overeenkomst.

Martijn B

Martijn B

25/05/2010 19:44:31
Quote Anchor link
Volgens mij doet deze code wat je wil?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4