printeigenschappen op een website (php/mysql/html)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan

Jan

20/01/2008 22:11:00
Quote Anchor link
ik ben voor een vriend een website aan het maken, die als doel heeft bepaalde transactiebonnen uit te draaien (offertes e.d.) en er is besloten dit in een php website te doen.

Nu is het alleen iedere keer heel vervelend wanneer er bij het printen (vanuit de browser) boven en onderaan het webadres wordt mee uitgedraaid.

Is dit op een of andere manier te omzeilen? Of is het mogelijk deze offerte te exporteren naar bijvoorbeeld Excell of Word? Kort gezegt eigelijk, weet iemand een oplossing / omzeiling van dit probleem?

bij voorbaat dank,

Jan

PHP hulp

PHP hulp

17/04/2025 17:43:29

Frank -

Frank -

20/01/2008 22:21:00
Quote Anchor link
Maak met PHP een PDF-file aan, daarmee kun je de print exact bepalen. Dat gaat je zelfs met Word of Excel niet lukken!

Jan

Jan

20/01/2008 23:26:00
Quote Anchor link
Okay, bedankt! Ik heb een voorbeeldje gevonden, daar ga ik van de week maar eens eventjes mee stoeien...

Winston Smith

Winston Smith

20/01/2008 23:31:00
Quote Anchor link
Quote:
Nu is het alleen iedere keer heel vervelend wanneer er bij het printen (vanuit de browser) boven en onderaan het webadres wordt mee uitgedraaid.
Dit ligt overigens aan de instellingen van de printer en kan - als het goed is - uitgezet worden. Dus mocht je vriend de enige zijn die offertes uitprint (en ze vervolgens per post opstuurt bv.), dan kan je overwegen de instellingen aan te passen. Stuk makkelijker. ;)

Met CSS kan je ook de opmaak geschikt maken voor printdoeleinden (met media="print") door bijv. afbeeldingen weg te laten, maar de footer en header met de adreslink en tijd krijg je daarmee niet weg vermoed ik.

Bart van der veen

bart van der veen

20/01/2008 23:34:00
Quote Anchor link
in firefox kan ik het volledig uitzetten. zit onder bestand->pagina instellingen->marges&kop- en voetteksten

20/01/2008 23:42:00
Quote Anchor link
Met CSS -3- kan je veel op dit gebied. Helaas is de enige browser die een beetje ondersteuning hiervoor biedt Opera.

Wat je naast de PDF oplossing die verruit behoordt tot de beste ook kan doen is gewoon HTML uitspuggen en deze laten openen met b.v. Word of OpenOffice.

Voorbeeld code hiervoor:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
header("Content-Type:  application/vnd.ms-excel");
print  "<table  border=\"1\"><tr><td><b>field1</b></td><td><b>field2</b></td></tr>";
p rint  "<tr><td>value1  </td><td  bgcolor=\"#137799\">value2  in  blue  cell  bakground</td></tr></table>";
?>

Jan

Jan

21/01/2008 00:01:00
Quote Anchor link
Bedankt allemaal! Met zoveel mogelijkheden moet het nu wel lukken neem ik aan :D

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.