Probleem met Joomla-plugin

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bruno Wit

Bruno Wit

26/02/2015 20:06:27
Quote Anchor link
Geacht php forum

Aangezien ik niet weet onder welke categorie mijn probleem/vraag valt heb ik maar even gekozen voor Admin / mod hulp.

Hulpeloos, radeloos zwerf ik rond op internet.Ten einde raad richt ik mij tot diegene die zich bezig houden met de bron van elk script, de bezoekers van www.phphulp.nl.
Ik heb het probleem al op verschillende "Joomla" forums weggezet maar tot op heden zonder resultaat. Misschien is dat ook wel logisch want volgens mij moet je iets meer weten om dit probleem op te lossen dan een gemiddelde computer freak.

Wat is het probleem, om een lang verhaal kort te maken komt het hier op neer dat ik een website heb (Joomla 2.5) waar iets wel werkt en ik heb een website (Joomla 3.4.0.) waar datzelfde NIET werkt. Het gaat over de joomla module "Joaktree" (een module waarmee men een stamboom op een joomla site kan aanbrengen en invullen.) Om het probleem uit te leggen is het volgens mij het makkelijkste om maar direct te verwijzen naar de websites.Het zijn dus 2 verschillende website.

De site waar het wel werkt: http://www.familiehuijbregts.nl/stamboom-huijbregts/jt-0-a-1/1!JT00000255
klik op het tabblad informatie en er verschijnt een tekst met afbeeldingen.

De site waar het NIET werkt: http://www.familiehuijbregts.com/zoek/jt-0-a-2/2!JT00001003
klik op het tabblad "informatie" en er gebeurd niets terwijl daar toch hetzelfde is gedaan als op de andere site.

Via firebug heb ik geprobeerd te ontdekken wat nu de verschillen zijn tussen wat er op de ene site gebeurd en de andere maar ik heb geen idee. Volgens mij is het een php script wat verteld wat er moet gebeuren maar ik haak hier helemaal af. Het aanpassen van CSS bestanden lukt me nog wel maar zo'n php script ..?

Op de website van Joaktree is dit probleem ook al ter sprake gekomen maar de maker van deze module reageert helaas niet meer. Het laatste wat hij hierover vertelde staat op:
http://joaktree.com/index.php/en/component/kunena/8-joaktree-1-5-x/39023-content-plugins
http://joaktree.com/index.php/en/component/kunena/8-joaktree-1-5-x/39023-content-plugins

Mijn hoop is dus gevestigd op mensen die weten wat er in zo'n script gebeurd en evt kunnen helpen bij het oplossen van dit probleem.

Met vriendelijke groet
Bruno W te Waalwijk
- Aar -:
Verhuisd naar 'programmeerhulp' en de titel aangepast naar: 'Probleem met Joomla-plugin'
Gewijzigd op 26/02/2015 20:24:07 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 21:20:27
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

26/02/2015 20:20:32
Quote Anchor link
Het ziet er in eerste instantie naar uit dat de informatie-tab wel werkt, maar het corresponderende veld wat getoond wordt als je daar op klikt bevat geen inhoud. Ben je al nagegaan of dat niet gewoon het geval is?
 
Bruno Wit

Bruno Wit

26/02/2015 20:29:54
Quote Anchor link
Hallo, dank voor je reaktie.
Bij die Max Huijbregts is een artikel met daarin de tekst:
"Dit is een test tekst en hoort bij Max Huijbregts.." Verder staat er als test ook nog eeb afbeelding op.. Dus ja er staat tekst met als Meta trefwoord: JT00001003 (Er is daar precies hetzelfde gedaan als op de .NL siet dus daar waar het wel; werkt...
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

26/02/2015 20:35:11
Quote Anchor link
Ik denk dat er daar iets anders aan de hand is.

Kan er een reden zijn dat deze tekst niet getoond wordt? Cache? Niet gepubliceerd? Andere instelling verkeerd?
 
Bruno Wit

Bruno Wit

26/02/2015 20:45:44
Quote Anchor link
Hallo
Ik heb in het hoofdmenu op de .COM site even een testlinkje gemaakt "Test Max" en die laat het artikel wel zien...

(PS Had je dit forum ook al gelezen ?
http://joaktree.com/index.php/en/component/kunena/8-joaktree-1-5-x/39023-content-plugins


"I made a small modification in the code for the next release. It allows you to enable/disable showing of articles in the information tab. "

is dus nooit gebeurd.......
Gewijzigd op 26/02/2015 20:48:04 door Bruno Wit
 
Pipo Clown

Pipo Clown

26/02/2015 20:48:47
Quote Anchor link
Draaien beide sites op dezelfde server ?
Zo nee :

beide servers op hetzelfde platform ? (windows, linux)
beide servers op dezelfe apache versie ?
beide servers op dezelfde mysql-versie ?
beide servers op dezelfde php-versie ?
Beide servers dezelfe instellingen in php-ini ?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

26/02/2015 20:51:05
Quote Anchor link
De informatie-tab werkt bij andere personen wel. Daarom vermoed ik dat er ergens een verschil is in de configuratie van de informatie die je wilt tonen.
 
Bruno Wit

Bruno Wit

26/02/2015 20:57:07
Quote Anchor link
Antwoord op vraag Pipo: ben ik nu aan het navragen bij mijn hosting bedrijf

Antwoord Thomas: Om het allemaal nog complexer te maken, dat kan wel kloppen maar de informatgie onder die tabbladen is anders ingegeven. Er kan dan alleen maar "platte" tekst worden ingegeven en daar raak je dan ook direct het grootste probleem. Deze tekst komt uit een database en daar weet google geen raad mee. Google verwijst dan naar alleen die tekst en laat een html pagina zien met alleen die tekst...en dat is de de reden waarom ik het toevoegen van artikelen als onder die "informatie" tab wil hebben..zoals op die .NL site

Toevoeging op 27/02/2015 09:24:36:

Heren ter info.
Een verder antwoord op de vraag van Pipo, de 2 servers blijken op alle punten van alkaar af te wijken.... Wat we gaan doen is de site .COM plaatsen op dezelfde server waar .NL opstaat. Ik laat hier het resulaat daarvan nog weten.

Grt Bruno

Toevoeging op 27/02/2015 13:50:59:

Inmiddels staan beide site op dezelfde server (waar ook .NL op staat en het dus wel werkt) met dus exact dezelfde instelling maar helaas....

Toevoeging op 27/02/2015 19:54:19:

Om maar gelijk alles uit te proberen staan beide inmiddels op "de andere" server en daar blijkt Joomla 3 niet te werken, maar dat wisten we al, joomla 2.5 werkt daar echter nog steeds ??

Toevoeging op 27/02/2015 20:21:59:

Ik heb in joomla foutraportage op "eenvoudig" gezet en nu verschijnt na het klikken op "informatie" bij Max de melding:
Fatal error: Class 'JFile' not found in /home/famhuijbr/domains/familiehuijbregts.com/public_html/components/com_joaktree/helper/person.php on line 1639

Kan iemand hier iets mee...behalve dan dat er op regel 1639 een fout zit ??
Gewijzigd op 26/02/2015 21:06:32 door Bruno Wit
 
Bruno Wit

Bruno Wit

28/02/2015 11:37:08
Quote Anchor link
Zojuist de oplossing gevonden !


toevoegen in:
webcomponents/com_joaktree/helper/person.php on line 21

jimport('joomla.filesystem.file');

Allemaal Kei bedankt voor het meedenken !

Grt Bruno
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.