Probleem met query *OPGELOST*

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Ivo P

Ivo P

16/04/2014 11:57:08
Quote Anchor link
Ik heb zelf PHP grotendeels via forums geleerd.
Ik kon al wel wat programmeren (basic, pascal, fortran etc etc), maar door veel op forums rond te hangen, zie je functies en handigheden langskomen waarvan je vaak denkt "he dat had ik zelf ook beter zo kunnen toepassen."

Maar veel leer je ook in de praktijk.
Als je bezig bent om iets te bouwen, dan moet er een oplossing voor X komen, terwijl een "laat ik eens wat knutselen"-projecten dan een gat blijft vertonen "daar zoek ik ooit nog wel een oplossing voor".

Misschien is het ook wel een nadeel van PHP dat code die in 2 regels iets oplost met gebruik van php-eigen functies ook via 25 regels simpele functies opgelost kan worden in een 3x doorlopen loopje.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 15:00:09
 
Michael -

Michael -

16/04/2014 12:03:45
Quote Anchor link
Racoon; Ja denk het wel. Niet alleen door zelf te vragen, maar ook door de vragen die anderen posten.
Of mensen die je erop wijzen dat je beter iets op een andere manier kan doen omdat ...
Dat soort dingen leer je niet in de praktijk, want dan is het vaak; als het werkt is het goed.
Door zelf heel veel te 'knutselen' leer je wel de grote library van PHP kennen.
 
Racoon smasher

racoon smasher

16/04/2014 12:09:53
Quote Anchor link
oke bedankt :) ik ben nu bezig met een demo online te zetten zodat ik hem kan laten zien het CMS
 
Michael -

Michael -

16/04/2014 13:16:20
Quote Anchor link
>> ik ben nu bezig met een demo online te zetten zodat ik hem kan laten zien het CMS

Is het een serieus project wat je ook voor extern wilt gaan gebruiken?
Het lijkt me sowieso handig is over te stappen op Mysqli/PDO ipv de uitgefaseerde mysql functies.

if(isset($_POST['submit'])) is trouwens ook geen controle of iets gepost is. Er zijn dus nog wel wat puntjes te verbeteren.
 
Racoon smasher

racoon smasher

16/04/2014 13:21:06
Quote Anchor link
Michael - op 16/04/2014 13:16:20:
>> ik ben nu bezig met een demo online te zetten zodat ik hem kan laten zien het CMS

Is het een serieus project wat je ook voor extern wilt gaan gebruiken?
Het lijkt me sowieso handig is over te stappen op Mysqli/PDO ipv de uitgefaseerde mysql functies.

if(isset($_POST['submit'])) is trouwens ook geen controle of iets gepost is. Er zijn dus nog wel wat puntjes te verbeteren.


wat kan ik dan beter gebruiken dan if(isset($_POST['submit']))?

en mysqli ga ik in versie 2.0 toepassen. verder is dit voor een bedrijf waar het in een interne server zit, dus het kan al niet gehackt worden.

En inderdaad dit CMS moet uiteindelijk als het 100% is verkocht kunnen worden, maar natuurlijk zit hier een heel proces achter.

Is namelijk een CMS voor SEO bedrijven.
Gewijzigd op 16/04/2014 13:30:28 door racoon smasher
 
Michael -

Michael -

16/04/2014 13:29:29
Quote Anchor link
Je controleert of iets gepost is met request_method.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST") {
    echo 'Hallo ' . (isset($_POST['naam']) && trim($_POST['naam']) != "" ? $_POST['naam'] : 'anoniem');
}

?>

<form method="POST">
    <label>Naam</label>
    <input type="text" name="naam" value="Sander" />
    <button>Submit</button>
</form>
Gewijzigd op 16/04/2014 13:56:39 door Michael -
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.