Profiel systeem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

27/11/2014 21:30:43
Quote Anchor link
Oops je hebt helemaal gelijk Aar :-)
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 05:26:32
 
Alex Dijk

Alex Dijk

27/11/2014 21:41:57
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties. Ik zie al dat ik wat netter door mijn script heen moet. @frank bedankt voor je opmerkingen, ik heb zelf ook al wat slordige foutjes opgemerkt en aangepast. Ik zal inderdaad naar mijn foutafhandeling kijken.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

27/11/2014 21:43:17
Quote Anchor link
Graag gedaan Alex.
 
Koen Hollander

Koen Hollander

28/11/2014 11:04:07
Quote Anchor link
Als je alles zo graag in 2 tabellen wilt zetten, zal ik de eerste users noemen en de 2e noem ik profiel_informatie o.i.d.

Daarna, de columns van users
id(A_I),username,password,mail,ip

Daarna, de columns van profiel_informatie
id(A_I),user_id,info1,info2,extraveld1,enz,enz

Dan zal ik aan de hand van een sessie controleren, of je user_id goed ingevuld staat en zo ja, dan mag je hem aanpassen.
 
Alex Dijk

Alex Dijk

28/11/2014 16:41:01
Quote Anchor link
Frank, ik heb me even verdiept in een juiste foutafhandeling alvorens ik verder probeer te gaan. er zijn veel tutorials die dit behandelen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. De ene is nog uitgebreider als de andere. Waar ik zelf aan dacht is wellicht wat te simpel maar ik wil dat toch even delen, alleen zo kom ik erachter of ik iets fout doe of niet.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
if ($query === true){            
    
    echo('Opgeslagen!');
        
        }else{
        
            echo('Er is een fout!');
}
Gewijzigd op 28/11/2014 16:42:51 door Alex Dijk
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/11/2014 16:43:38
Quote Anchor link
Dat klopt, maar je wilt uiteraard wel weten wat je fout doen. Dan is de functie mysqli_error() / mysql_error() zeker handig om te gebruiken.

Belangrijk is dat je de gebruiker zelf niet lastigvalt met die technische foutmeldingen.
Gewijzigd op 28/11/2014 16:43:52 door - Ariën -
 
Alex Dijk

Alex Dijk

30/11/2014 15:40:32
Quote Anchor link
Hallo,

Door jullie hulp ben ik zeker verder gekomen! Heb ook al veel opmerkingen mee genomen die door verschillende mensen hier zijn aangekaart. Bedankt daarvoor.

Inmiddels heb ik een (nette)fouthandeling gemaakt waardoor ik achter het probleem ben gekomen, waardoor het script nu werkt.

Heb alleen een korte vraag, die ik naar veelvuldige proberen en zoeken nog niet heb kunnen beantwoorden.
Op dit moment kunnen mensen zich inloggen en komen op een beveiligde pagina. Daar hebben ze de optie op een profiel aan te maken. Deze kunnen ze vervolgens op een andere pagina raadplegen. Indien ze iets willen veranderen kunnen ze hun profiel updaten. Juist daar zit mijn probleem, want wanneer ze bijvoorbeeld alleen leeftijd willen updaten blijven de andere velden blanco (beschrijving, hobby etc.). Daardoor worden deze geupdate zonder waarde, en bestaande waardes worden vervangen met niks. Hoe kan ik er voor zorgen dat lege velden niet geupdate worden, maar enkel de velden waar wat is ingevuld?

Alvast bedankt!
 
Daan Slagter

Daan Slagter

30/11/2014 17:12:04
Quote Anchor link
if (!empty($_POST[''])){

}
 
Ronald brt

Ronald brt

30/11/2014 18:16:59
Quote Anchor link
Misschien een idee om de bestaande gegevens vanuit je database te laten echo-en in je input.
Bij een submit worden weer de zelfde gegevens terug gestuurd i.p.v lege waardes indien ze worden gewijzigd door de gebruiker zelf.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

30/11/2014 23:42:15
Quote Anchor link
Meestal wordt het complete formulier getoond met alle velden direct ingevuld met de oude waarden (desnoods in een hidden input). Indien de gebruiker dan op update klikt worden alle velden weer opnieuw geschreven.

Als je echt alleen 1 veld wilt bijwerken dan wordt je update query stukken korter. bijv

UPDATE users SET name='Frank' WHERE id=26

En leeftijd updaten??? zou ik nooit doen hoor

1) Ik wordt al veel te snel oud
2) Dat kan makkelijk automatisch
3) ik vergeet dat / wil ik niet doen etc etc



Toevoeging op 30/11/2014 23:46:20:

Als je die leeftijd nou eens veranderd naar geboortedatum en je runt gewoon deze query om een kolom age in je resultaat erbij te krijgen waarin de actuele leeftijd staat:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT *, TIMESTAMPDIFF(YEAR,geboortedatum,CURDATE()) AS age FROM profiel
 
Alex Dijk

Alex Dijk

02/12/2014 16:49:45
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie tips, ik had er niet aan gedacht om inderdaad oude waardes weer te geven.

@Frank, het zijn voor mij gewoon wat random gekozen gegevens. Ik doe dat om te leren, dus het had ook bv lievelingskleur kunnen zijn. Hoewel misschien dit nu de gelegenheid is om eens te kijken naar leeftijd!

Wederom bedankt mensen!

p.s. ik heb vast in de toekomst korte vragen, is het dan gebruikelijk om weer in deze topic te reageren? Of dien ik daar een nieuwe topic voor te openen?
 
Daan Slagter

Daan Slagter

02/12/2014 16:58:03
Quote Anchor link
Nieuw topic zodat als iemand hetzelfde probleem heeft het duidelijk is in welk topic die moet zoeken.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

02/12/2014 16:58:41
Quote Anchor link
Oké duidelijk Alex maar omdat anderen het over zouden kunnen nemen ben ik toch blij dat ik er kritiek op gegeven heb. Volgens mij kun je het beste voor ieder nieuw/ander onderwerp een nieuwe topic aanmaken zo vaak je maar wilt :-)
 
Alex Dijk

Alex Dijk

02/12/2014 17:05:47
Quote Anchor link
Prima bedankt!
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.