Programmeertalen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

As a 3D BIM add- on developer at KUBUS, you will develop add-ons (called BCF- Managers) to the leading building information modeling (BIM) programs Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD and Tekla Structures. BCF Managers enable data transfer between BIM software and BIMcollab. You will work on both the front- and the back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual

Bekijk vacature »

Medior/senior Fullstack developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Als Senior PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn en coach je andere developers op de hard en soft skills. Wat doe je als Senior PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om

Bekijk vacature »

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »
 - Diov  -

- Diov -

02/09/2012 14:35:42
Quote Anchor link
Beste,
weet iemand een goeie, nederlandstalige Tutorial voor vb.net?
Ik ken er nog niets van, en weet ook niet hoe ik eraan zou moeten beginnen.

Dus een tutorial voor Echte Dummies!

Ik zou ook graag wat opdoen van Access. Ik weet het is een soort database ofzo van Microsoft ofzo. Heeft er iemand hiervoor ook een linkje? Hierover vind ik wel wat meer op google :)

Dreamweaver heb ik ook nog nooit gebruikt, maar wel veel over gehoord?
Moet je daarvoor eerst Dreamweaver van Adobe downloaden?
Een tutorial zal ik denk ik wel vinden op google hierover.

Heeft er ook iemand ervaring met ASP.net?
En zijn er hier ook goeie tutorials voor te vinden? En wat vinden jullie van deze programmeertaal?

En ik hoor ook veel mensen die Joomla gebruiken?
Hoe werkt het precies? Iemand ervaring ermee?

Hopelijk kunnen jullie mij alvast een beetje uitleg geven.
Ik ga eerst nu kijken voor VB.net

Thanks
Dem
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 15:44:25
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/09/2012 14:36:56
Quote Anchor link
Dreamweaver is ook geen programmeertaal, maar een (ranzig) programma om sites te bouwen.

Ik zou zeggen, kijk eens op Google nar: "Beginning ASP" etc...
Gewijzigd op 02/09/2012 14:38:04 door - Ariën -
 
Wouter J

Wouter J

02/09/2012 14:54:32
Quote Anchor link
Phoe, ga je proberen eerst alles rustig te leren 1 voor 1? Anders wordt het niks.

Tevens:
- Dreamweaver is een heeeeeel erg uitgebreide dure en tamelijk slechte editor zoals Notepad++ of Eclipse.
- Joomla! is een CMS systeem, zoals Drupal of WordPress. Ik raad je aan Drupal of WordPress te gaan leren ipv Joomla! Ik heb het nu moeten gebruiken en raad het je echt niet aan.
- Kijk eens naar .net tutorials. Ik hou zelf niet van die talen, maar misschien ligt dat bij jou anders.
 
Joris van Rijn

Joris van Rijn

02/09/2012 19:33:08
Quote Anchor link
@WouterJ, haha nu lijkt het alsof je Notepad++ slecht vindt (; ik neem aan van niet?
 
John Berg

John Berg

02/09/2012 19:40:17
Quote Anchor link
Om vb.net te leren is er de gratis express lijn.

Verder proef ik in je vraag dat wil leren programmeren, en dan gelijk ook maar alles.

Kies eerst een vakgebied, en verdiep je dan in dat ene gebied.

Als je een been breekt, kan een oogarts je ook niet helpen, alhoewel dat ook een arts is :)
 
Wouter J

Wouter J

02/09/2012 20:18:57
Quote Anchor link
Offtopic:
Joris, zo bedoelde ik de zin inderdaad niet (ga kijken of ik hem wat beter kan verwoorden) maar zo erg ben ik ook niet te spreken over notepad++ of de rest van het overgrote deel van de editors.
 
John Berg

John Berg

02/09/2012 20:24:39
Quote Anchor link
@Wouter: ik zie het zo: notepad++ is precies wat de naam zegt dat het is notepad plus plus. In het Nederlands dus kladblokje plus plus. Dat is toch heel wat anders dan Netbeans, Eclips, Visual Studio e.d. Dat heet een IDE te zijn, een Integrated Development Environment, in het Nederlands: Een geïntegreerde ontwikkel omgeving.
 
Wouter J

Wouter J

02/09/2012 21:10:31
Quote Anchor link
John, beide soorten vind ik vreselijk. Maar goed, dan gaan we offtopic...
 
- Raoul -

- Raoul -

02/09/2012 22:56:03
Quote Anchor link
Wouter J op 02/09/2012 20:18:57:
Offtopic:
Joris, zo bedoelde ik de zin inderdaad niet (ga kijken of ik hem wat beter kan verwoorden) maar zo erg ben ik ook niet te spreken over notepad++ of de rest van het overgrote deel van de editors.


Notepad++ is ook geen IDE, maar gewoon een teksteditor. En voor een teksteditor vind ik Notepad++ al erg uitgebreid dus ik snap niet echt waarom je er niet over te spreken bent. Wat verwacht je er anders van?
Gewijzigd op 02/09/2012 23:10:06 door - Raoul -
 
Reshad F

Reshad F

02/09/2012 23:38:46
Quote Anchor link
@Dem ik heb zelf op school vb en C# gehad en ik moet je zeggen dat ik het weinig tot niet interessant vond in die tijd. toen ben ik begonnen met websites bouwen in html en werd ik genoodzaakt om php te leren en heb er niet veel meer naar omgekeken maar het kan behoorlijk leuk en handig zijn om ze te kennen.

Ik raad je aan om eerst VB te doen en dan zou ik iets van een spelletje o.i.d. maken galgje ofzo of een simpel form ( dat is al heel wat code met VB ) en ik moet zeggen dat c# behoorlijk lijkt op VB alleen is het in mijn ogen uitgebreider ( weet niet of ik het zo goed omschrijf ) ik heb hier in de kast volgens mij zelfs nog wat mapjes liggen met opdrachten en voorbeeld code voor C#.. ( die ik kan scannen voor je als ik ze kan vinden ) en dan kan je zelfs een stapje verder naar objective-C etc..

en misschien als je het leuk vind om Java te gaan leren is ook wel leuk ;) het lijkt een beetje op PHP OOP qua logica maar dat zijn volgens mij de meeste OOP gevallen die op elkaar lijken daarin..
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.