Query nodig

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

C#.NET/Unity Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar. Dit bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling van WMS Software (C#/Unity & SQL). Past dit bij jou? Lees snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Samen met 6 applicatieontwikkelaars hebben jullie de verantwoordelijkheid voor de uitbreiding en ontwikkeling van de webapplicaties; Het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de huidig draaiende applicaties; Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software. Bedrijfsprofiel Wie

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor onze opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij opzoek naar een software programmeur die goed kan schrijven in de talen C of C++ en die het leuk vind om te werken met Linux! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf wil de klanten een volledige oplossing kunnen bieden, waarbij ze een

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Binnen de functie van Front-end developer werk je mee aan uitdagende klantprojecten. In teamverband werk je aan de voorkant van onze state-of-the-art portaal oplossingen en apps. Dit alles gebeurt in een multidisciplinaire omgeving waarbij je de ruimte hebt om te sparren, je ideeën scherp te stellen, en waar je met de benodigde kennis en ervaring om je heen altijd terecht kunt bij je collega’s voor vragen en ondersteuning. Meestal werk je vanuit ons kantoor maar we bieden ook alle faciliteiten om thuis te kunnen werken. Voor sommige projecten ga je mee naar de klant, wellicht zelfs in het buitenland!

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Als PHP developer bijdragen aan beter onderwijs?

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een PHP developer die mee gaat werken aan de (door)ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js en

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »
Flar jaja

flar jaja

25/08/2014 14:46:01
Quote Anchor link
Ik ben al enige tijd bezig met het maken van een query maar het lukt niet helemaal

Wat wil ik terug zien van mijn tabel:
Ik wil de laatste 100 ingevulde datumvelden verzamelen (voteDate) en optellen hoevaal er waarop is gestemd (GOOD, OK OR BAD).

Ik dacht zelf in de richting van:
SELECT
COUNT(case when `rating` = 'GOOD' then 1 else null end) AS 'GOOD',
COUNT(case when `rating` = 'OK' then 1 else null end) AS 'OK',
COUNT(case when `rating` = 'BAD' then 1 else null end) AS 'BAD',
COUNT(case when `rating` IS NOT NULL then 1 else null end) AS 'TOTAL'
FROM `feedback` WHERE `voteDate` IS NOT NULL
LIMIT 100

Dit geeft natuurlijk maar 1 rij terug waardoor die limit 100 niet zal werken.

Dus van de laatste 100 reacties (via voteDate) wil ik optellen hoeveel reacties van welk soort er terug zijn gekomen.

Kunnen jullie wat suggestisch gooien?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 06:39:05
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

25/08/2014 15:03:33
Quote Anchor link
zoiets, even uit het hoofd:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
SELECT
    COUNT(rating) AS amount, rating
FROM
    feedback
WHERE
    voteDate IS NOT NULL
GROUP BY
    rating
ORDER BY
    voteDate DESC
LIMIT
    100


Toevoeging op 25/08/2014 15:11:38:

COUNT() is een arregate functie. In combinatie met de GROUP BY rating zorg je dat de ratings gegroepeerd worden en iedere voorkomende rating een rij oplevert.

Toevoeging op 25/08/2014 15:14:49:

nee ik realiseer me zojuist dat een subquery noodzakelijk is die eerst de 100 nieuwste votes pakt.

zal straks nog even verder kijken
Gewijzigd op 25/08/2014 15:07:36 door Frank Nietbelangrijk
 
Flar jaja

flar jaja

25/08/2014 16:07:42
Quote Anchor link
Frank Nietbelangrijk op 25/08/2014 15:03:33:


nee ik realiseer me zojuist dat een subquery noodzakelijk is die eerst de 100 nieuwste votes pakt.

zal straks nog even verder kijken


Ik heb inderdaad ook nagedacht maar mijn kennis gaat hier heel veel verder dan hier boven. Dus kwam daar hier helemaal uit
Gewijzigd op 25/08/2014 16:08:27 door flar jaja
 
Victor G

Victor G

25/08/2014 16:15:02
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
SELECT `rating`
COUNT(*) AS `TOTAL`,
COUNT(case when `rating` = 'GOOD' then 1 else null end) AS `GOOD`,
COUNT(case when `rating` = 'OK' then 1 else null end) AS `OK`,
COUNT(case when `rating` = 'BAD' then 1 else null end) AS `BAD`
GROUP BY `rating`
?>


Probeer dit eens even, geen idee of dit werkt maar volgens mij moet het hier ergens op lijken.

Toevoeging: The COUNT(column_name) function returns the number of values (NULL values will not be counted) of the specified column

De where clause is dus niet eens nodig.
Gewijzigd op 25/08/2014 16:26:08 door Victor G
 
Flar jaja

flar jaja

25/08/2014 16:29:08
Quote Anchor link
Dit doet het inderdaad. Maar ik wil dus dit terug krijgen van alleen de laatste 100 ratings (ik heb er 7000)...
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

25/08/2014 16:38:31
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
SELECT
    COUNT(r.rating) AS amount, r.rating
FROM
    (SELECT
         voteDate,rating
     FROM
         feedback
     WHERE
         voteDate IS NOT NULL
     ORDER BY
         voteDate DESC
     LIMIT 100) AS r
GROUP BY
    r.rating


getest en wel
Gewijzigd op 25/08/2014 16:54:11 door Frank Nietbelangrijk
 
Victor G

Victor G

25/08/2014 16:51:51
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
SELECT `rating`
COUNT(*) AS `TOTAL`,
COUNT(case when `rating` = 'GOOD' then 1 else null end) AS `GOOD`,
COUNT(case when `rating` = 'OK' then 1 else null end) AS `OK`,
COUNT(case when `rating` = 'BAD' then 1 else null end) AS `BAD`
FROM (SELECT `rating` FROM `tabel` LIMIT 100)
GROUP BY `rating`
?>
Gewijzigd op 25/08/2014 16:53:07 door Victor G
 
Flar jaja

flar jaja

25/08/2014 16:59:57
Quote Anchor link
Frank Nietbelangrijk op 25/08/2014 16:38:31:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
SELECT
    COUNT(r.rating) AS amount, r.rating
FROM
    (SELECT
         voteDate,rating
     FROM
         feedback
     WHERE
         voteDate IS NOT NULL
     ORDER BY
         voteDate DESC
     LIMIT 100) AS r
GROUP BY
    r.rating


getest en wel


YES! dankje! +100 voor Mr. NietBelangrijk!
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

25/08/2014 17:00:16
Quote Anchor link
te omslachtig en langzamer lijkt me. werkt het wel?


haha oke super
Gewijzigd op 25/08/2014 17:00:57 door Frank Nietbelangrijk
 
Flar jaja

flar jaja

25/08/2014 17:13:51
Quote Anchor link
Wat voor manier adviseer je om dit sneller te doen? ik ben daar wel benieuwt naar!
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

25/08/2014 20:16:14
Quote Anchor link
snelheid win je door indexen te plaatsen op de juiste kolommen, voteDate bijvoorbeeld omdat je daar op sorteert. Ben zelf geen expert dus misschien hebben andere nog tips
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

25/08/2014 20:36:43
Quote Anchor link
De extra select (subquery) is de 'dooddoener', maar valt niet te vermijden als je over de 100 laatste informatie wilt.
Je zou bijvoorbeeld wel alleen vanaf een bepaalde datum kunnen selecteren, dan heb je de subquery niet meer nodig.

Ik begrijp overigens niet waarom dit nodig is:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
WHERE `voteDate` IS NOT NULL
 
Flar jaja

flar jaja

26/08/2014 08:29:12
Quote Anchor link
dank jullie voor de reacties! ik ga kijken wat ik kan vinden!

@Ger:
Dit omdat voteDate niet altijd ingevuld is.

Toevoeging op 26/08/2014 08:59:50:

Ralph van Delft op 26/08/2014 08:29:12:
dank jullie voor de reacties! ik ga kijken wat ik kan vinden!

@Ger:
Dit omdat voteDate niet altijd ingevuld is.
hah je hebt gelijk!
 
Flar jaja

flar jaja

16/09/2014 14:01:24
Quote Anchor link
---
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.