Query-fouten registreren
Vroeger toen ging ik tijdens het debuggen achter m'n queries volgende code plaatsen:
mysql_query("..........") or die(mysql_error());
Ik heb er echter voor gekozen om dit altijd te verwijderen wanneer ik dacht dat de query in orde was.
Nu heb ik een vrij gigantische applicatie die op een bepaald punt (na het uitvoeren van misschien wel 30 queries) vastloopt en ik heb een vermoeden dat het aan een foutieve MySQL query ligt.
Is er nog een andere manier om errors te gaan loggen? Het handigste zou zijn een instelling verandere in een configuratiefile op de webserver waar ik MySQL query-problemen kan laten neerschrijven in een log file.
Weet iemand hoe je dat kan doen?
mysql_query("..........") or die(mysql_error());
Ik heb er echter voor gekozen om dit altijd te verwijderen wanneer ik dacht dat de query in orde was.
Nu heb ik een vrij gigantische applicatie die op een bepaald punt (na het uitvoeren van misschien wel 30 queries) vastloopt en ik heb een vermoeden dat het aan een foutieve MySQL query ligt.
Is er nog een andere manier om errors te gaan loggen? Het handigste zou zijn een instelling verandere in een configuratiefile op de webserver waar ik MySQL query-problemen kan laten neerschrijven in een log file.
Weet iemand hoe je dat kan doen?
Gesponsorde koppelingen:
ech gewoon mysql_error() even na de querie waar je denkt dat het fout gaat?
Ik heb momenteel al duizenden regels code en ik zou graag een oplossing hebben waar ik in de toekomst van kan genieten, dus echt een error file-oplossing :-)
if(mysql_error()){
INSERT blablabla
}
edit: of
if(mysql_error()){
mail(blablabla)
}
INSERT blablabla
}
edit: of
if(mysql_error()){
mail(blablabla)
}
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ee jee
Een constante in je config zodat je de meldingen aan en uit kan zetten.
if(DEBUG) echo mysql_error();
if(DEBUG) echo mysql_error();
Ik zoek een server-side oplossing in de zin van: geen extra code eraan wijden in m'n script.