Radio buttons

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »

Informeel bureau zoekt Senior PHP developer

Functie Als senior PHP developer neem je het voortouw in ontwikkeltrajecten en ben je in staat werk uit te leggen aan collega’s om zo je kennis met hen te delen. Je deinst niet terug voor ingewikkelde projecten. Deze zie jij alleen maar als uit uitdaging. Je werkt doorlopend aan klantcases (en hierdoor je klant echt leert kennen), maar toch ben je afwisselend bezig. Dit alles in een vrije en ontspannen werksfeer, met een team van gelijkgestemde. Binnen de development teams werken ze met o.a. PHP, Laravel, React, Node, Elastic, Amazon AWS, JIRA, Solid, Domain-driven-design, Doctrine, Redis, docker, Kubernetes, CI, PHP

Bekijk vacature »

Java Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

Java Developer / Sociaal domein

Dit ga je doen Nieuwbouw en doorontwikkeling; Beheer en wanneer nodig onderhoud; Bijdrage leveren in het functioneel- en technisch ontwerptraject; Analyseren van productie verstoringen; Meedenken over vernieuwingen en verbeteringen. Hier ga je werken De organisatie waar jij komt te werken focust zich op software development met een maatschappelijk tintje. De afdeling software ontwikkeling bestaat uit vijf verschillende scrum teams, met allen hun eigen focus gebied. Zo zijn er een aantal teams die zich focussen op specifieke applicaties, maar is er ook een team gericht op projecten. Binnen de organisatie staat innovatie en kwaliteit voorop. Een aantal applicaties draait nog op

Bekijk vacature »

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »
E Ander

E Ander

26/04/2015 10:20:16
Quote Anchor link
Ik ben bezig met o.a. een onderdelen database te maken. Je kan dan d.m.v. een radio button een onderdeel kiezen. Er volgt een verwerking en je kan een nieuwe keuze maken.
Die radio buttons worden gelijk met de unieke items uit een database gemaakt.

Nu wil ik, nadat de keuze die gemaakt is uit de radio buttons, die keuze via een geselecteerde radio button zichtbaar blijft.

Ik vond op het internet:
>form> <input type="radio" name="colors" id="red">Red<br></form>
<button onclick="check()">Check "Red"</button>
<script>
function check() {
document.getElementById("red").checked = true;
}

Ik dacht dat als ik nu "RED" vervang voor het ID van de opgevraagde data en elke button een id geef die gelijk is aan het id van die data, dan moet de radio button te selecteren zijn.
While($record= mysql_fetch_object($resultaat))
{
$soort_id=$record->soort_ID;
$soort=$record->soort;
?><script>
function check()
{
document.getElementById($soort_id).checked = true;
}
</script>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
    echo "<Input type = 'Radio' Name ='soortkeuze' value= $soort_id id=$soort_id>$soort<br>";
    if ($soort_id==$selected_radio){Check '$soort_id' ;}        
    }[
/i]
Nu krijg ik [b]Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING [/b] in
[i]if ($soort_id==$selected_radio){Check '$soort_id' ;}[/i]
Ik heb [i]Check $soort_id [/i] eerst geprobeerd maar dat werkte allemaal niet.
Vervolgens heb ik bedacht dat $soort_id nu een dubbel functie krijgt en dit het probleem kon geven.
[
i]$x=1;
While($record= mysql_fetch_object($resultaat))    
    {

    $soort_id=$record->soort_ID;
    $soort=$record->soort;
    ?>
<script>
function check()
{
document.getElementById($soort_id).checked = true;
}
</script>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
    echo "<Input type = 'Radio' Name ='soortkeuze' value= $soort_id id=$x>$soort<br>";
    if ($soort_id==$selected_radio){Check $id ;}
    $x=$x++;        
    }[
/i]
Nu heeft elke button de id van x. Maar ook dat gaat mis.
Ik ga dus ergens de mist in. Wie kan me helpen?

De radio functie button moet ge checked kunnen worden, die waarde moet dan weer veranderd kunnen worden door een andere button in te drukken. De database voorwerpen veranderd niet bij het kiezen alleen de lijst van voorwerpen die gekozen zijn.

[
size=xsmall][i]Toevoeging op 26/04/2015 10:31:24:[/i][/size]

En koudweg had ik het geplaatst toen ik een z.g.n. brainwave kreeg:
$x=1;
While($record= mysql_fetch_object($resultaat))    
    {

    $soort_id=$record->soort_ID;
    $soort=$record->soort;
    $keuze="";
    if ($soort_id==$selected_radio){$keuze="CHECKED" ;}
    echo "<Input type = 'Radio' Name ='soortkeuze' value= $soort_id id=$x $keuze>$soort<br>";
    
    $x=$x++;        
    }

Niet zo lastig doen, gewoon het woord "CHECKED" op de juiste plaats er tussen zetten werkt.

Bedankt voor het lezen. Ik heb wat ik zocht. ;-)
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 09:49:26
 
Eddy E

Eddy E

26/04/2015 22:04:25
Quote Anchor link
Je code is nogal een zooitje geworden, maar niet het ID van het input-veld moet gelijk zijn, maar de NAME.
 
E Ander

E Ander

28/04/2015 16:10:23
Quote Anchor link
Dat zooitje klopt. Ik moet eerlijk zijn dat ik door het experimenteren soms het bos niet meer zie en dat ik dan als het werkt, stukje bij beetje het onkruid weg haal.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

28/04/2015 19:25:45
Quote Anchor link
Waarden van HTML attributen moeten in ieder geval tussen "dubbele quotes".

Ook is het niet nodig om eindeloos lappen HTML te echo'en. Je kunt heel makkelijk "in" en "uit" PHP codeblokken springen.

Dus in plaats van dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo "<Input type = 'Radio' Name ='soortkeuze' value= $soort_id id=$soort_id>$soort<br>";
?>


zoiets:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input type="radio" name="soortkeuze" value="<?php echo $soort_id ?>" id="<?php echo $soort_id ?>" /><?php echo $soort ?><br />


Dit maakt meteen je code een stuk beter leesbaar.

Ook zou ik je aanraden je HTML eens door een validator te halen, of een plugin voor je browser te installeren die dit doet.

En tot slot: als je nieuwe code aan het schrijven bent zou je geen functies moeten gebruiken die starten met mysql_. Deze extensie is namelijk al ~10 jaar verouderd.
 
E Ander

E Ander

29/04/2015 07:53:51
Quote Anchor link
Dat MYSQL_ 10 jaar verouderd is, had ik begrepen. Helaas heb ik nog geen goede (werkende) uitleg gezien op het internet hoe ik het dan moet doen. Mijn Synology server accepteert nog de oude wijze maar zelf een gratis web ruimte wil al regelmatig de nieuwe schrijfwijze zien. Mocht jij dus een goede uitleg weten te vinden dan hou ik me aanbevolen.

Mijn vraag ging over het 'aan' en 'uit' zetten van een radio button met PHP. Ik ontdekte dat simpelweg 'checked' in de radio zin al een check plaatste bij de radio button. Ik hoefde dus geen 'checked=true' of 'checked=false' te gebruiken. Ik heb heel veel oplossingen gevonden maar bij mij bleven de radiobuttons die ik plaatste of allemaal unchecked of allemaal checked. Door simpelweg het woord in de zin te plaatsen kan je dus de button checken.

Ik had me in de koffiehoek al eens voorgesteld, wellicht wordt mijn manier van werken dan duidelijk.
Gewijzigd op 29/04/2015 08:03:20 door E Ander
 

16/05/2015 23:16:43
Quote Anchor link
Gewoon van elke mysql_ functie een mysqli_ functie maken, via zoeken en vervangen.. werkt ook op Synology.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.