Random Grid Map

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie As a Senior .NET developer you will work in our Research & development team. Our team consists of 17 colleagues! We are currently busy setting up a completely new architecture for a new product. We use VS2022 and .NET 6.0 for our new product. Your function is therefore mainly backend oriented. Since we develop measuring equipment for the chemical industry, it is also very important to develop high-quality software for its control. You are also responsible for designing, implementing and testing new features. For this position its also very important to ensure future-proof and sustainable architecture. Eisen - A

Bekijk vacature »

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »
G P

G P

20/08/2024 18:37:55
Quote Anchor link
Hallo, in mijn volgende code maak ik een grid map van X x Y vakken.
Het werkt al gedeeltelijk maar er zijn enkele problemen en ik zie door het bos de bomen niet meer.

De problemen:
#1. Lopen in cirkels is niet toegestaan (blauwe cirkel in de afbeelding)
#2. Gebroken doorgangen (de rode lijnen in de afbeelding tonen de gebroken doorgangen)

Afbeelding
De code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
<?php

// Start Sessie
session_start();

// Map settings
$mapWidth        = 5;
$mapHeight        = 5;
$squareSize     = 70;
$squareColor    = '#333';

// Content settings
$monster        = '&#129430;';
$treasure        = '&#127873;';
$start            = '&#128578;';
$exit            = '&#128274;';

// Make SVG files
$fontSize = $squareSize * 2;
$svg['center']    = '<rect width="80%" height="80%" x="10%" y="10%" rx="5%" ry="5%" />';
$svg['right']    = '<rect width="10%" height="20%" x="90%" y="40%" />';
$svg['bottom']    = '<rect width="20%" height="10%" x="40%" y="90%" />';
$svg['left']    = '<rect width="10%" height="20%" x="0" y="40%" />';
$svg['top']        = '<rect width="20%" height="10%" x="40%" y="0%" />';

// Function to count the values in a field
function count_values($arr)
{

    $counting = 0;
    foreach ($arr as $key => $val)
    {

        if (is_numeric($val))
        {

            $counting = $counting + $val;
        }
    }

    return $counting;
}


// Calculate Monsters
$monsters = ceil($mapHeight * $mapWidth * 0.16);

// Calculate Chests
$chests = floor($mapHeight * $mapWidth * 0.24);

// Check map size
if ($monsters == 0 || $chests == 0 || ($monsters + $chests + 2) > ($mapHeight * $mapWidth))
{

    print 'Please change your mapsize';
    exit;
}


// Create content
$squareChests    = array_fill(1, $chests, 'treasure');
$squareMonsters    = array_fill(1, $monsters, 'monster');
$squareStart    = array(1 => 'start');
$squareEnd        = array(1 => 'exit');

// Merge and mix all content
$fillbox = array_merge($squareChests, $squareMonsters, $squareStart, $squareEnd);
shuffle($fillbox);

/******************************\
    Start Grid Map
\******************************/
// Build column

for ($row=1; $row<=$mapHeight; $row++)
{

    // Build row
    for ($col=1; $col<=$mapWidth; $col++)
    {

        // Default settings
        $squareMaxTop        = 1;
        $squareMaxLeft        = 1;
        $squareMaxBottom    = 1;
        $squareMaxRight        = 1;

        // Top row has never a door at top
        if ($row == 1){ $squareMaxTop = 0; }
        // First column has never a door at left
        if ($col == 1){ $squareMaxLeft = 0; }
        // Last row has never a door at the bottom
        if ($row == $mapHeight){ $squareMaxBottom = 0; }
        // Last column has never a door at the right
        if ($col == $mapWidth){ $squareMaxRight = 0; }

        // Create random square with at least 1 door
        $randomSquare = array();
        while (count_values($randomSquare) < 1)
        {

            $randomSquare = array(
                'top'        => rand(0, $squareMaxTop),
                'right'        => rand(0, $squareMaxRight),
                'bottom'    => rand(0, $squareMaxBottom),
                'left'        => rand(0, $squareMaxLeft),
            );
        }

        $field[$row][$col] = $randomSquare;
    }
}


/******************************\
    Check each field = connected
\******************************/

foreach ($field as $row => $colArr)
{

    foreach ($colArr as $col => $door)
    {

        // Check top door is connected with previous top field
        $previousTop = $row - 1;
        $field[$previousTop][$col] = isset($field[$previousTop][$col]) ? $field[$previousTop][$col] : NULL;
        if ($field[$previousTop][$col] != NULL)
        {

            $field[$row][$col]['top'] = $field[$previousTop][$col]['bottom'];
            if (count_values($field[$row][$col]) < 1)
            {

                $field[$row][$col]['top'] = 1;
                $field[$previousTop][$col]['bottom'] = 1;
            }
        }
else {
            unset($field[$previousTop]);
        }


        // Check right door is connected with next right field
        $nextRight = $col + 1;
        $field[$row][$nextRight] = isset($field[$row][$nextRight]) ? $field[$row][$nextRight] : NULL;
        if ($field[$row][$nextRight] != NULL)
        {

            $field[$row][$col]['right'] = $field[$row][$nextRight]['left'];
            if (count_values($field[$row][$col]) < 1)
            {

                $field[$row][$col]['right'] = 1;
                $field[$row][$nextRight]['left'] = 1;
            }
        }
else {
            unset($field[$row][$nextRight]);
        }


        // Check bottom door is connected with next bottom field
        $nextBottom = $row + 1;
        $field[$nextBottom][$col] = isset($field[$nextBottom][$col]) ? $field[$nextBottom][$col] : NULL;
        if ($field[$nextBottom][$col] != NULL)
        {

            $field[$row][$col]['bottom'] = $field[$nextBottom][$col]['top'];
            if (count_values($field[$row][$col]) < 1)
            {

                $field[$row][$col]['bottom'] = 1;
                $field[$nextBottom][$col]['top'] = 1;
            }
        }
else {
            unset($field[$nextBottom]);
        }


        // Check left door is connected with previous left field
        $previousLeft = $col - 1;
        $field[$row][$previousLeft] = isset($field[$row][$previousLeft]) ? $field[$row][$previousLeft] : NULL;
        if ($field[$row][$previousLeft] != NULL)
        {

            $field[$row][$col]['left'] = $field[$row][$previousLeft]['right'];
            if (count_values($field[$row][$col]) < 1)
            {

                $field[$row][$col]['left'] = 1;
                $field[$row][$previousLeft]['right'] = 1;
            }
        }
else {
            unset($field[$row][$previousLeft]);
        }


        // Give dead end always a monster / treasure / Start or Exit
        if (count_values($field[$row][$col]) == 1 && count($fillbox) > 0)
        {

            $field[$row][$col]['content'] = $fillbox[0];
            array_shift($fillbox);
        }
else {
            $field[$row][$col]['content'] = '';
        }
    }
}


/**************************************************\
    Check broken paths
    If broken path, add entry to random field in broken path
\**************************************************/
// How to do ?????

/**************************************************\
    Check walking circles
    If circle, remove one entry from random field in cicle path
\**************************************************/
// How to do ?????

// Set leftover content to random fields

while (count($fillbox) > 0)
{

    $x = rand(1, $mapHeight);
    $y = rand(1, $mapWidth);
    if ($field[$x][$y]['content'] == '')
    {

        $field[$x][$y]['content'] = $fillbox[0];
        array_shift($fillbox);
    }
}


/******************************\
    Show grid
\******************************/

foreach ($field as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        // Create and show image SVG
        $image = '<svg width="'.$squareSize.'px" height="'.$squareSize.'px" fill="'.$squareColor.'" xmlns="http://www.w3.org/2000/svg">'.PHP_EOL;
        $image .= '    '.$svg['center'].PHP_EOL; // Center square
        // The doors

        if ($colArr['top']        == 1) { $image .= '    '.$svg['top'].PHP_EOL; }
        if ($colArr['right']    == 1) { $image .= '    '.$svg['right'].PHP_EOL; }
        if ($colArr['bottom']    == 1) { $image .= '    '.$svg['bottom'].PHP_EOL; }
        if ($colArr['left']        == 1) { $image .= '    '.$svg['left'].PHP_EOL; }
        // The text (content)
        $text = '';
        if ($colArr['content'] == 'monster'){ $text = $monster; }
        if ($colArr['content'] == 'treasure'){ $text = $treasure; }
        if ($colArr['content'] == 'start'){ $text = $start; }
        if ($colArr['content'] == 'exit'){ $text = $exit; }
        $image .= '    <text x="50%" y="50% "textLength="100%" font-size="'.$fontSize.'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">'.$text.'</text>'.PHP_EOL;
        $image .= '</svg>'; // Close SVG

        print $image; // Show image
    }
    print '<br>'; // Next row
}

?>
Gewijzigd op 22/08/2024 04:06:50 door G P
 
PHP hulp

PHP hulp

11/10/2024 11:55:22
 
Ivo P

Ivo P

22/08/2024 16:54:18
Quote Anchor link
ik neem aan dat het probleem voor jou perfect duidelijk is.
Maar de meeste lezers zullen geen idee hebben waar je het over hebt.

Er wordt een soort doolhof getekend. Dat werkt kennelijk.
Maar er is iets met het pad dat door de rode lijn gevormd wordt. Maar wat? Mag dat pad niet splitsen? Mag het überhaupt niet bestaan?

En in de cirkel ligt een punt dat van geen enkele kant bereikbaar is. Mogelijk moet dat wel het geval zijn?

Je komt niet met een tekening en de melding "zo is het niet goed".
Maar je laat ons lezers maar raden hoe het dan wel had moeten zijn. Laat staan dat je daar dan ook nog een "waarom" aan koppelt.

Toevoeging op 22/08/2024 16:59:38:

oh, nog eens starend naar de tekening: misschien gaat het niet om het path tussen de blokken, maar wil je van blok naar blok kunnen verplaatsen?
 
G P

G P

22/08/2024 18:12:38
Quote Anchor link
Wat is het verschil tussen vakken en blokken ?

Het is inderdaad de bedoeling om van het ene vak (blok) naar het andere vak (blok) te kunnen lopen.
De zwarte lijnen tussen elk vak (blok) is een doorgang.

Waarom zouden er anders afbeeldingen staan in het vak (blok) ?
Ik heb een beetje de indruk dat uw bos groter is dan de mijne.

De rode lijn(en) die je ziet is om aan te tonen dat er een gebroken pad is.
De bedoeling is dat elk vak (blok) toegankelijk moet zijn.

De blauwe cirkel is om aan te tonen dat je in cirkels kan lopen, dit is niet de bedoeling.

De smiley is de start positie.
Het slotje is de uitgang.
De dinosaurus is een monster die je onderweg tegen komt.
En het pakje is een kist die je onderweg tegen komt.

Ik hoop dat deze uitleg iets meer duidelijkheid geeft.

Toevoeging op 23/08/2024 03:07:10:

Ik heb de code een beetje aangepast en een betere output toegevoegd zodat het een beetje duidelijker word.
De kans op een gebroken doorgang is kleiner maar nog steeds mogelijk.
Het probleem om in cirkels te lopen blijft bestaan
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
<?php

// Grid settings
$gridWidth    = 3;
$gridHeight    = 4;
$svgSize    = 100;
$svgColor    = '#333';

// Images (Icons)
$iconExit        = '&#128274;'; // Shows a lock
$iconMonster    = '&#129430;'; // Shows a dinosaur
$iconStart        = '&#128578;'; // Shows a smiley
$iconTreasure    = '&#127873;'; // Shows a gift

// Calculate Monsters

$monsters = ceil($gridHeight * $gridWidth * 0.15);

// Calculate Treasures
$treasures = floor($gridHeight * $gridWidth * 0.25);

// Make iconBox and shuffleBox
$iconBox = array_merge(
    array_fill(1, $treasures, $iconTreasure),
    array(1 => $iconExit),
    array_fill(1, $monsters, $iconMonster),
    array(1 => $iconStart)
);

$shuffleBox = $iconBox;
shuffle($shuffleBox);

// Build the full grid with all information
$grid = array(
    'grid'            => array_fill(1, $gridHeight, array_fill(1, $gridWidth, array(
        'binary'        => '0000',
        'decimal'        => 0,
        'doors'            => array(
            'bottom'    => 0,
            'left'        => 0,
            'right'        => 0,
            'top'        => 0
    ),
        'icon'            => NULL,
        'svg'            => NULL
    ))),
    'icons'            => array(
        'exit'            => $iconExit,
        'monster'        => $iconMonster,
        'treasure'        => $iconTreasure,
        'start'            => $iconStart
    ),
    'iconBox'        => array(
        'default'        => $iconBox,
        'shuffle'        => $shuffleBox
    ),
    'information'    => array(
        'emptyFields'    => (($gridHeight * $gridWidth) - ($monsters + $treasures + 2)),
        'gridHeight'    => $gridHeight,
        'gridWidth'        => $gridWidth,
        'monsters'        => $monsters,
        'svgColor'        => $svgColor,
        'svgSize'        => $svgSize,
        'treasures'        => $treasures,
        'totalFields'    => ($gridHeight * $gridWidth),
        'totalIcons'    => count($iconBox)
    )
);


// Function to count the values in a field
function count_values($arr)
{

    $counting = 0;
    foreach ($arr as $key => $val)
    {

        if (is_numeric($val))
        {

            $counting = $counting + $val;
        }
    }

    return $counting;
}


// Build the fields
foreach ($grid['grid'] as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        // Default random settings
        $randomBottom    = 1;
        $randomLeft        = 1;
        $randomRight    = 1;
        $randomTop        = 1;

        // Last row has never a door at the bottom
        if ($rowKey == $grid['information']['gridHeight']){ $randomBottom = 0; }
        // First column has never a door at left
        if ($colKey == 1){ $randomLeft = 0; }
        // Last column has never a door at the right
        if ($colKey == $grid['information']['gridWidth']){ $randomRight = 0; }
        // Top row has never a door at top
        if ($rowKey == 1){ $randomTop = 0; }

        // Create random square with at least 1 door
        while (count_values($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']) < 1)
        {

            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors'] = array(
                'bottom'    => rand(0, $randomBottom),
                'left'        => rand(0, $randomLeft),
                'right'        => rand(0, $randomRight),
                'top'        => rand(0, $randomTop)
            );


            // Get previous top and left field
            $previousLeft    = $colKey - 1;
            $previousTop    = $rowKey - 1;

            // Check connection with top field
            if ($previousTop > 0)
            {

                if ($grid['grid'][$previousTop][$colKey]['doors']['bottom'] == 1)
                {

                    $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['top'] = 1;
                }
else {
                    $grid['grid'][$previousTop][$colKey]['doors']['bottom'] = $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['top'];
                }
            }


            // Check connection with left field
            if ($previousLeft > 0)
            {

                if ($grid['grid'][$rowKey][$previousLeft]['doors']['right'] == 1)
                {

                    $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['left'] = 1;
                }
else {
                    $grid['grid'][$rowKey][$previousLeft]['doors']['right'] = $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['left'];
                }
            }


            // Check broken path with top
            if ($previousTop > 0)
            {

                if (count_values($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']) == 1 && count_values($grid['grid'][$previousTop][$colKey]['doors']) == 1)
                {

                    $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['top'] = 0;
                }
            }


            // Check broken path with left
            if ($previousLeft > 0)
            {

                if (count_values($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']) == 1 && count_values($grid['grid'][$rowKey][$previousLeft]['doors']) == 1)
                {

                    $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['left'] = 0;
                }
            }

        }
    }
}


// Add some extra information
foreach ($grid['grid'] as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        // Make a binary
        $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['binary'] =
            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['top'].
            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['left'].
            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['bottom'].
            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['right'];

        // Convert binary to decimal
        $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['decimal'] = bindec($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['binary']);

        // Always fill dead ends with an icon
        if (count_values($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']) == 1 && count($shuffleBox) > 0)
        {

            // This add an icon to a dead end
            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['icon'] = $shuffleBox[0];
            array_shift($shuffleBox);
        }
    }
}


// Set leftover from shuffleBox to random fields
while (count($shuffleBox) > 0)
{

    $x = rand(1, $grid['information']['gridWidth']);
    $y = rand(1, $grid['information']['gridHeight']);
    if ($grid['grid'][$y][$x]['icon'] == NULL)
    {

        $grid['grid'][$y][$x]['icon'] = $shuffleBox[0];
        array_shift($shuffleBox);
    }
}


// Make SVG files
$svg['center']    = '<rect width="80%" height="80%" x="10%" y="10%" rx="5%" ry="5%" />'; // A simple square
$svg['right']    = '<rect width="10%" height="20%" x="90%" y="40%" />'; // Put a door (path) to the right side of the square
$svg['bottom']    = '<rect width="20%" height="10%" x="40%" y="90%" />'; // Put a door (path) to the bottom side of the square
$svg['left']    = '<rect width="10%" height="20%" x="0" y="40%" />'; // Put a door (path) to the left side of the square
$svg['top']        = '<rect width="20%" height="10%" x="40%" y="0%" />'; // Put a door (path) to the top side of the square

// Create SVG for each field

foreach ($grid['grid'] as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] = '<svg width="'.$grid['information']['svgSize'].'px" height="'.$grid['information']['svgSize'].'px" fill="'.$grid['information']['svgColor'].'" xmlns="http://www.w3.org/2000/svg">';
        $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= $svg['center'];
        // The doors
        if ($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['top']        == 1) { $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= $svg['top']; }
        if ($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['right']    == 1) { $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= $svg['right']; }
        if ($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['bottom']    == 1) { $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= $svg['bottom']; }
        if ($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['left']    == 1) { $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= $svg['left']; }
        // Add icon
        if ($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['icon'] != NULL)
        {

            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= '<text x="50%" y="50%" textLength="100%" font-size="'.($grid['information']['svgSize'] * 2).'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">'.$grid['grid'][$rowKey][$colKey]['icon'].'</text>';
        }

        // Close SVG
        $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= '</svg>';
    }
}


// Make information block
$information = '';
foreach($grid['information'] as $key => $content)
{

    $information .= '    <tr>
        <td>'
.$key.'</td>
        <td>'
.$content.'</td>
    </tr>'
;
}


$icons = '';
foreach($grid['icons'] as $key => $content)
{

    $icons .= '    <tr>
        <td>'
.$key.'</td>
        <td>'
.$content.'</td>
    </tr>'
.PHP_EOL;
}


// Create image and table
$image = '';
$table = '';
foreach ($grid['grid'] as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        $image .= $colArr['svg'].PHP_EOL;
        $table .= '        <tr>
            <td>'
.$rowKey.'</td>
            <td>'
.$colKey.'</td>
            <td>'
.$colArr['doors']['right'].'</td>
            <td>'
.$colArr['doors']['bottom'].'</td>
            <td>'
.$colArr['doors']['left'].'</td>
            <td>'
.$colArr['doors']['top'].'</td>
            <td>'
.$colArr['icon'].'</td>
            <td>'
.$colArr['binary'].'</td>
            <td>'
.$colArr['decimal'].'</td>
            <td>'
.$colArr['svg'].'</td>
        </tr>'
.PHP_EOL;
    }
}


/**************************************************\
    Just a simple HTML + CSS for a better view
    Don't look at the source code, it's not valid
    It's made very quick
\**************************************************/

print '<!DOCTYPE HTML>
<html>
<head>
<meta charset="utf-8">
<title>Random Grid Map</title>
<style type="text/css">
html
{
    background: none #fff;
    display: block;
    height: 100%;
    margin: 0 0 0 0;
    overflow: hidden;
    padding: 0 0 0 0;
    position: relative;
    width: 100%;
}

body
{
    display: grid;
    font-family: "Verdana";
    font-size: 1em;
    font-weight: 100;
    grid-column-gap: 0;
    grid-row-gap: 0;
    grid-template-areas:
        "header header"
        "svg information"
        "svg table"
        "footer footer";
    grid-template-columns: 1fr 1fr;
    grid-template-rows: auto auto 1fr auto;
    height: 100%;
    margin: 0 0 0 0;
    overflow: hidden;
    padding: 0 0 0 0;
    width: 100%;
}

h1
{
    border-bottom: solid 1px #000;
    font-size: 3em;
    grid-area: header;
    margin: 0 0 0.5em 0;
    padding: 0 0 0.2em 0;
    text-align: center;
}

div.rgm
{
    background: none #369;
    display: inline-block;
    grid-area: svg;
    margin: 0 auto 0 auto;
    overflow: auto;
    padding: 0.5em 0.5em 0.5em 0.5em;
}

div.rgm svg
{
    background: none transparent;
    float: left;
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0 0 0 0;
}

div.rgm svg:nth-child('
.$grid['information']['gridWidth'].'n+1)
{
    clear: left;
}

div.information
{
    grid-area: information;
    overflow: auto;
}

div.information table
{
    border: solid 1px #000;
    border-spacing: 0;
    border-collapse: separate;
    float:left;
    margin: 0 1em 0 1em;
}

div.information table tr td
{
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0.2em 0.2em 0.2em 0.2em;
    vertical-align: middle;
}

div.information table tr td[colspan="2"]
{
    font-weight: 900;
    text-align: center;
}

div.information table tr:nth-child(odd) td
{
    background-color: #fff;
}

div.information table tr:nth-child(even) td
{
    background-color: #ddd;
}

div.table
{
    grid-area: table;
    margin: 1em 0 0 0;
    overflow: auto;
}

div.table table
{
    border: none 0 transparent;
    border-spacing: 0;
    border-collapse: separate;
}

div.table table thead tr th
{
    background: none #fff;
    border-bottom: solid 1px #000;
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0.2em 0.3em 0.2em 0.3em;
    position: sticky;
    top: 0;
}

div.table table tbody td
{
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0.5em 0 0.5em 0;
    text-align: center;
}

footer
{
    border-top: solid 1px #000;
    grid-area: footer;
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0 0 0 0;
}

footer p
{
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0.5em 0 0.5em 0;
    text-align: center;
}
</style>
</head>

<body>
<h1>Random Grid Map</h1>
<div class="rgm">
'
.$image.'</div>
<div class="information">
<table>
    <tr>
        <td colspan="2">Information</td>
    </tr>
'
.$information.'
</table>
<table>
    <tr>
        <td colspan="2">Icons</td>
    </tr>
'
.$icons.'
</table>
</div>
<div class="table">
<table>
    <thead>
        <tr>
            <th>Row</th>
            <th>Column</th>
            <th>Right Door</th>
            <th>Bottom Door</th>
            <th>Left Door</th>
            <th>Top Door</th>
            <th>Icon</th>
            <th>Binary</th>
            <th>Decimal</th>
            <th>SVG</th>
        </tr>
    </thead>
    <tbody>
'
.$table.'    </tbody>
</table>
</div>
<footer>
    <p><a href="'
.$_SERVER['PHP_SELF'].'">Click here to refresh the page and make a new Random Grid Map</a> or press "F5" on your keyboard</p>
</footer>
</body>
</html>'
;

?>
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/08/2024 13:13:06
Quote Anchor link
Het is wel zo netjes/fatsoenlijk als je op een ander forum hetzelfde topic opent dit even te melden. Vind je niet?
 
Ivo P

Ivo P

23/08/2024 17:29:58
Quote Anchor link
En ook daar is de vraag niet duidelijk voor de antwoorders. Men probeert onder andere daar alle blokken van doorgangen naar de naastliggende blokken te geven.

Dat lost het probleem op. Maar dan is er een niet genoemde, en ook niet toegelichte, voorwaarde, dat dat niet de bedoeling is.

Maar wat dan wel?
Kennelijk moeten er onderbroken doorgangen zijn. Maar zodanig dat alle blokken bereikbaar blijven? Maar mogen er doodlopende paden zijn?

MAg beginblok naast eindblok liggen met een direct doorgang?
Geven de monsters nog een beperking?

Ik vraag me af of dit wiskundig op te bouwen is.

Zou je het om kunnen draaien?
Begin met een volledig doorverbonden grid.

Snij at random 1 doorgang door en kijk of je nog van A naar Z kunt komen.
Zo ja, laat hem eruit en herhaal.
Zo nee, onthoud dat deze moet blijven en pak voor de herhaling at random een doorgang die niet moet blijven.

Herhaal dit zolang je nog doorgangen kunt snijden. (dus while $arrayDezeNiet < $arrayDoorgangen)

Je moet dan zelf een algoritme bedenken dat bepaalt hoe je door je grid kunt lopen.
 
G P

G P

24/08/2024 02:12:44
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 23/08/2024 13:13:06:
Het is wel zo netjes/fatsoenlijk als je op een ander forum hetzelfde topic opent dit even te melden. Vind je niet?
En dit geeft een meerwaarde ?
Ivo P op 23/08/2024 17:29:58:
En ook daar is de vraag niet duidelijk voor de antwoorders. Men probeert onder andere daar alle blokken van doorgangen naar de naastliggende blokken te geven.
Oké, ik begrijp je punt. Ik zal hierbij even uitleggen wat de bedoeling is: Er moet een grid opgebouwd worden van X-aantal en Y-aantal vakken (vlakken/blokken, hoe je het ook wilt noemen). Alle vakken moeten toegankelijk zijn zonder dat je in rondjes kan lopen, bijvoorbeeld van a naar b, van b naar c, van c naar d en van d weer naar a (dat mag dus niet kunnnen).
Ivo P op 23/08/2024 17:29:58:
MAg beginblok naast eindblok liggen met een direct doorgang?
Geven de monsters nog een beperking?
Ja, begin en einde mogen naast elkaar liggen. Neen, monsters en gifts zijn geen beperkingen. Bedenk de iconen even weg.
Ivo P op 23/08/2024 17:29:58:
Ik vraag me af of dit wiskundig op te bouwen is.

Zou je het om kunnen draaien?
Begin met een volledig doorverbonden grid.

Snij at random 1 doorgang door en kijk of je nog van A naar Z kunt komen.
Zo ja, laat hem eruit en herhaal.
Zo nee, onthoud dat deze moet blijven en pak voor de herhaling at random een doorgang die niet moet blijven.

Herhaal dit zolang je nog doorgangen kunt snijden. (dus while $arrayDezeNiet < $arrayDoorgangen)

Je moet dan zelf een algoritme bedenken dat bepaalt hoe je door je grid kunt lopen.
Ik zal eens proberen zoals jij het voorstelt.
 

25/08/2024 11:20:41
Quote Anchor link
Waarom ga je niet uit van een standaard doolhof-generator?
Dat lost het probleem van de 'gebroken doorgangen' meteen op.

Als je meerdere doorgangen wilt, kan je in twee for-lussen (X en Y as) alle blokken aflopen, en voorwaardelijk doorgangen toevoegen om het probleem voor te zijn van het in cirkels kunnen lopen.
En als je bedoelt dat je helemaal nooit op hetzelfde punt uit moet kunnen komen bij het doorlopen, kan je deze stap gewoon overslaan.

Wel handig voor een game is als de game engine weet waar de uitgang is. Helaas heeft RosettaCode.org hiervoor geen kant-en-klare code voor PHP, maar wel voor JavaScript. Je kunt dit zelf even omschrijven naar PHP mocht je het willen gebruiken.
 
G P

G P

28/08/2024 17:35:31
Quote Anchor link
Het probleem van onderbroken paden heb ik dus eindelijk gevonden.
In de nieuwe update kan je nu ook bij setWrong true of false zetten waarbij bij true word er een foute grid opgebouwd en bij false een willekeurige.
Als je op refresh klikt zal je ook merken dat bij een gebroken pad een willekeurige deur word geplaatst om doorgang te geven aan het volgende blok.

Om het probleem op te lossen met het wandelen in cirkels denk ik hetzelfde te doen als het gebroken pad te detecteren maar in omgekeerde volgorde. Dus ook vertrekken vanaf blok 1 maar in plaats van een weg te zoeken naar het laatste blok, de weg terug zoeken naar het eerste blok.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
<?php

// Start a new session
session_start();

/**************************************************\
    Settings
\**************************************************/
// Grid settings

$gridWidth    = 6;
$gridHeight    = 7;
$svgSize    = 50;
$svgColor    = '#333';
$setWrong    = true;

/**************************************************\
    Functions
\**************************************************/
// Function to count the values in a field

function count_values($arr)
{

    $counting = 0;
    foreach ($arr as $key => $val)
    {

        if (is_numeric($val))
        {

            $counting = $counting + $val;
        }
    }

    return $counting;
}


// Function to show the grid on screen
function viewGrid($thisGrid = array(), $thisSize = 50)
{

// SVG
    $svg = array(
        'center'    => '<rect width="80%" height="80%" x="10%" y="10%" rx="5%" ry="5%" />',
        'top'        => '<rect width="20%" height="10%" x="40%" y="0%" />',
        'right'        => '<rect width="10%" height="20%" x="90%" y="40%" />',
        'bottom'    => '<rect width="20%" height="100%" x="40%" y="90%" />',
        'left'        => '<rect width="10%" height="20%" x="0%" y="40%" />',
        'start'        => '<text x="50%" y="50% "textLength="100%" font-size="'.($thisSize * 2).'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">&#128578;</text>',
        'exit'        => '<text x="50%" y="50% "textLength="100%" font-size="'.($thisSize * 2).'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">&#128274;</text>',
        'monster'    => '<text x="50%" y="50% "textLength="100%" font-size="'.($thisSize * 2).'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">&#129430;</text>',
        'treasure'    => '<text x="50%" y="50% "textLength="100%" font-size="'.($thisSize * 2).'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">&#127873;</text>',
    );


    foreach ($thisGrid as $rowKey => $rowArr)
    {

        foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
        {

            $thisColor = $colArr['color'];
            // Create and show image SVG
            $image = '<svg width="'.$thisSize.'px" height="'.$thisSize.'px" fill="'.$thisColor.'" xmlns="http://www.w3.org/2000/svg">';
            $image .= $svg['center']; // Center square
            // The doors

            if ($colArr['doors']['top']        == 1) { $image .= $svg['top']; }
            if ($colArr['doors']['right']    == 1) { $image .= $svg['right']; }
            if ($colArr['doors']['bottom']    == 1) { $image .= $svg['bottom']; }
            if ($colArr['doors']['left']    == 1) { $image .= $svg['left']; }
            if ($thisGrid[$rowKey][$colKey]['content'] != NULL)
            {

                $image .= $svg[$thisGrid[$rowKey][$colKey]['content']];
            }

            $image .= '</svg>'; // Close SVG

            print $image; // Show image
        }
        print '<br>'.PHP_EOL; // Next row
    }
}


/**************************************************\
    Grid building
\**************************************************/
// Build an empty grid

$grid = array_fill(1, $gridHeight, array_fill(1, $gridWidth, array(
    'doors'            => array(
        'bottom'    => 0,
        'left'        => 0,
        'right'        => 0,
        'top'        => 0
    ),
    'color'            => $svgColor,
    'content'        => NULL,
    'check'            => NULL
)));

// Fill empty grid with random fields
foreach ($grid as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        // Default random doors
        $randomTop = 1;
        $randomRight = 1;
        $randomBottom = 1;
        $randomLeft = 1;

        // Borders can never have a door
        if ($rowKey == 1) { $randomTop = 0; }
        if ($rowKey == $gridHeight) { $randomBottom = 0; }
        if ($colKey == 1) { $randomLeft = 0; }
        if ($colKey == $gridWidth) { $randomRight = 0; }

        // Set random doors
        while (count_values($grid[$rowKey][$colKey]['doors']) == 0)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['top'] = rand(0, $randomTop);
            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['right'] = rand(0, $randomRight);
            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['bottom'] = rand(0, $randomBottom);
            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['left'] = rand(0, $randomLeft);
        }
    }
}


// Get a wrong grid
if ($setWrong == true)
{

    unset($grid);

    // Create a broken grid to check
    $wrongGrid[1][1]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 0,
        'bottom' => 1,
        'left' => 0,
    );


    $wrongGrid[1][2]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 1,
        'bottom' => 0,
        'left' => 0,
    );


    $wrongGrid[1][3]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 0,
        'bottom' => 0,
        'left' => 1,
    );


    $wrongGrid[2][1]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 1,
        'bottom' => 0,
        'left' => 0,
    );


    $wrongGrid[2][2]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 0,
        'bottom' => 0,
        'left' => 1,
    );


    $wrongGrid[2][3]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 0,
        'bottom' => 1,
        'left' => 0,
    );


    $wrongGrid[3][1]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 1,
        'bottom' => 0,
        'left' => 0,
    );


    $wrongGrid[3][2]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 0,
        'bottom' => 0,
        'left' => 1,
    );


    $wrongGrid[3][3]['doors'] = array(
        'top' => 1,
        'right' => 0,
        'bottom' => 0,
        'left' => 0,
    );


    // Set new width en height
    $gridHeight    = count($wrongGrid);
    $gridWidth    = count($wrongGrid[$gridHeight]);

    foreach ($wrongGrid as $rowKey => $rowArr)
    {

        foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors'] = $colArr['doors'];
            $grid[$rowKey][$colKey]['color'] = '#300';
            $grid[$rowKey][$colKey]['content'] = NULL;
            $grid[$rowKey][$colKey]['check'] = NULL;
        }
    }

    print 'Fill Grid with wrong grid<br>';
}
else {
    print 'Fill Grid with random doors<br>';
}


viewGrid($grid, $svgSize);

// Connect all doors
foreach ($grid as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        if ($grid[$rowKey][$colKey]['doors']['top'] == 1)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['top'] = 1;
            $grid[($rowKey - 1)][$colKey]['doors']['bottom'] = 1;
        }


        if ($grid[$rowKey][$colKey]['doors']['right'] == 1)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['right'] = 1;
            $grid[$rowKey][($colKey + 1)]['doors']['left'] = 1;
        }


        if ($grid[$rowKey][$colKey]['doors']['bottom'] == 1)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['bottom'] = 1;
            $grid[($rowKey + 1)][$colKey]['doors']['top'] = 1;
        }


        if ($grid[$rowKey][$colKey]['doors']['left'] == 1)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['left'] = 1;
            $grid[$rowKey][($colKey - 1)]['doors']['right'] = 1;
        }
    }
}

print 'Show grid with all connected doors<br>';
viewGrid($grid, $svgSize);

// Check broken path
foreach ($grid as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        // Set Keys
        $oldRow = $rowKey;
        $oldCol = $colKey;
        $newRow = $rowKey;
        $newCol = $colKey;
        // Set check grid
        $checkGrid = $grid;
        // Fall back by dead end
        $fallBack = array();
        // Start walking
        if ($colKey == $gridWidth && $rowKey == $gridHeight)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['check'] = 1;
            $keepGoing = false;
        }
elseif ($grid[$rowKey][$colKey]['check'] == 1)
        {

            $keepGoing = false;
        }
else {
            $grid[$rowKey][$colKey]['check'] = '1';
            $keepGoing = true;
            // Remember walking
            $rememberWalking = array();
        }

        // Start check
        while ($keepGoing === true)
        {

            // Remember Walking Path
            $addPath = array(
                'row' => $newRow,
                'col' => $newCol
            );
            $rememberWalking[count($rememberWalking)] = $addPath;
            // Set Fall Back
            if (count_values($checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']) > 1)
            {

                $rememberPosition = array(
                    'row' => $oldRow,
                    'col' => $oldCol
                );
                $fallBack[] = $rememberPosition;
            }


            // Go to next field
            if ($checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['right'] == 1)
            {

                $newCol++;
                $checkGrid[$oldRow][$oldCol]['doors']['right'] = 0;
                $checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['left'] = 0;
            }
elseif ($checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['bottom'] == 1)
            {

                $newRow++;
                $checkGrid[$oldRow][$oldCol]['doors']['bottom'] = 0;
                $checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['top'] = 0;
            }
elseif ($checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['left'] == 1)
            {

                $newCol--;
                $checkGrid[$oldRow][$oldCol]['doors']['left'] = 0;
                $checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['right'] = 0;
            }
elseif ($checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['top'] == 1)
            {

                $newRow--;
                $checkGrid[$oldRow][$oldCol]['doors']['top'] = 0;
                $checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['bottom'] = 0;
            }
elseif (count($fallBack) > 0)
            {

                $lastPosition = end($fallBack);
                array_pop($fallBack);
                $newRow = $lastPosition['row'];
                $newCol = $lastPosition['col'];
                $grid[$newRow][$newCol]['check'] = 0;
            }
else {
                // Broken Path Found
                $lastRow = 0;
                $lastCol = 0;
                foreach ($rememberWalking as $color)
                {

                    if ($color['row'] > $lastRow)
                    {

                        $lastRow = $color['row'];
                        $lastCol = $color['col'];
                    }
elseif ($color['col'] > $lastCol)
                    {

                        $lastCol = $color['col'];
                    }
                }

                $directions = array('top', 'right', 'bottom', 'left');
                if ($lastRow == 1 || $grid[$lastRow][$lastCol]['doors']['top'] == 1)
                {

                    $key = array_search('top', $directions);
                    unset($directions[$key]);
                }

                if ($lastCol == 1 || $grid[$lastRow][$lastCol]['doors']['left'] == 1)
                {

                    $key = array_search('left', $directions);
                    unset($directions[$key]);
                }

                if ($lastRow == $gridHeight || $grid[$lastRow][$lastCol]['doors']['bottom'] == 1)
                {

                    $key = array_search('bottom', $directions);
                    unset($directions[$key]);
                }

                if ($lastCol == $gridWidth || $grid[$lastRow][$lastCol]['doors']['right'] == 1)
                {

                    $key = array_search('right', $directions);
                    unset($directions[$key]);
                }

                shuffle($directions);
                $grid[$lastRow][$lastCol]['doors'][$directions[0]] = 1;
                $checkGrid[$lastRow][$lastCol]['doors'][$directions[0]] = 1;
                if ($directions[0] == 'top')
                {

                    $grid[($lastRow - 1)][$lastCol]['doors']['bottom'] = 1;
                    $checkGrid[($lastRow - 1)][$lastCol]['doors']['bottom'] = 1;
                }
elseif ($directions[0] == 'bottom')
                {

                    $grid[($lastRow + 1)][$lastCol]['doors']['top'] = 1;
                    $checkGrid[($lastRow + 1)][$lastCol]['doors']['top'] = 1;
                }
elseif ($directions[0] == 'left')
                {

                    $grid[$lastRow][($lastCol - 1)]['doors']['right'] = 1;
                    $checkGrid[$lastRow][($lastCol - 1)]['doors']['right'] = 1;
                }
elseif ($directions[0] == 'right')
                {

                    $grid[$lastRow][($lastCol + 1)]['doors']['left'] = 1;
                    $checkGrid[$lastRow][($lastCol + 1)]['doors']['left'] = 1;
                }

                $grid[$newRow][$newCol]['check'] = 0;
                $newCol = $lastCol;
                $newRow = $lastRow;
                $grid[$newRow][$newCol]['check'] = 0;
            }






            if (($newCol == $gridWidth && $newRow == $gridHeight))
            {

                // Remember Walking Path
                $addPath = array(
                    'row' => $newRow,
                    'col' => $newCol
                );
                unset($rollBack);
                $keepGoing = false;
            }
else {
                $grid[$newRow][$newCol]['check'] = 1;
                $oldCol = $newCol;
                $oldRow = $newRow;
            }

        }
    }
}


print 'Show new grid without broken paths.<br>';
viewGrid($grid);

?>
 

30/08/2024 22:12:33
Quote Anchor link
G P op 28/08/2024 17:35:31:
Het probleem van onderbroken paden heb ik dus eindelijk gevonden.

Hoezo "dus" ?
Wat was dan precies het probleem en hoe heb je dat opgelost ?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.