Raspberry Pi

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 6

 - Diov  -

- Diov -

02/08/2014 13:53:55
Quote Anchor link
Hop !
Raspberry Pi B+ binnen !

Ingericht als Print Server :)
Heb dit gemaakt voor een klein bedrijf, had wel enkele zaken waar ik tegen aan liep ...

1. DHCP was niet ingeschakeld. Alles verliep statisch.
2. Toen ik de Raspberry Pi installeerde, en hem na 1 minuut al weer reboot (Na een update ofz), kon ik SSH niet meer activeren.

Tip: wacht altijd 3 minuten met het rebooten de eerste keer van je Raspberry Pi, anders zijn de SSH Keys nog niet aangemaakt, en moet je volledig opnieuw beginnen ! :)

3. Terug over naar hun netwerk ...
Alle PC's staan in verbinding met Windows Server 2003, dus ik dacht gewoon statische IP, Gateway & subnetmasker invullen. MAAR toen kon ik nog niet pingen naar een website.

M.a.w. ik had geen internet connectie.

Dus: Dan ging ik de Nameservers aanpassen. Er waren er 3 ingesteld op de gewone computers. De eerste was een speciale die via hun server verliep. Heel bizar allemaal. Na die eerste NS weg te laten, had ik eindelijk internet :)

Vraagje,
Weet iemand een FTP Server voor Windows Server 2003 / Windows XP?
FileZilla ondersteunt Windows XP / Windows Server 2003 niet meer
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 13:08:33
 
Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

02/08/2014 17:01:59
 
 - Diov  -

- Diov -

02/08/2014 23:09:09
Quote Anchor link
Weet ik, maar ze hebben de installatie CD's niet.
Daarom wil ik een FTP Server downloaden
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/08/2014 23:46:46
Quote Anchor link
Als je een licentie heb kan je toch de installatie CD's/DVD's zo bestellen bij Microsoft. Ik neem aan dat ze wel een officiële licentie hebben.

Windows Server 2003 is al behoorlijk oud. Tijd om te upgraden?
Gewijzigd op 02/08/2014 23:47:45 door - Ariën -
 
 - Diov  -

- Diov -

03/08/2014 09:19:00
Quote Anchor link
Windows XP wordt niet meer ondersteunt, maar zal toch proberen.
Idd het is oud, weten zij zelf ook.

Maar om alles up te graden, kost fortuinen, en ze moeten er dan ook weer leren mee werken.
Daarnaast zal het werk ook paar dagen stil liggen.

Ik kan het voorstellen, maar als ik in hun plaats was,
Wachte ik op de nieuwe versie van Windows (9)
 
Aad B

Aad B

21/09/2014 23:19:24
Quote Anchor link
Een vervolgje op raspberry gebruik: Ik gebruik de raspberry al twee jaar 7x24 als test-webserver met distro Debian maar op mijn raspberry raakt opnieuw en opnieuw het filesysteem op de sd-kaart beschadigd waarna de raspberry na een tijdje vastloopt. SD-kaart opnieuw imagen met een backup helpt maar na 6 weken moest ik het proces herhalen. Inmiddels heb ik de raspberry zover dat er alleen nog maar ge-boot wordt op een 256M sd-kaart waarna een 16Gb mini USB stick als filesysteem wordt geactiveerd. De raspberry is stabieler geworden en is inmiddels 2 maanden continu up. Meer informatie op: http://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?f=29&t=44177
 

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 6



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.