require gedrag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer

Dit ga je doen Tot jouw takenpakket behoort onder andere: Webapplicaties ontwerpen, bouwen, testen en implementeren in .NET/C#.; Ontwikkelen, implementeren en beheren van maatwerkapplicaties; Onderhouden en beheren van standaardpakketten; Onderzoeken en beoordelen van nieuwe technieken. Hier ga je werken Als .NET ontwikkelaar kom je te werken bij een grote semioverheidsinstelling in Nijmegen. De organisatie staat garant voor het leveren van onderwijs en les- en onderzoeksmateriaal voor duizenden betrokkenen. De organisatie wil bijdragen aan een gezonde, vrije wereld met gelijke kansen voor iedereen. Binnen de teams hangt een open en collegiale cultuur met veel aandacht voor een prettige en sociale werksfeer.

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Digital Agency

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 8 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

Senior Cobol Applicatieontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving In de applicatie ETM

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Back-end developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde SQL Developer/ functioneel consultant. Jij wordt verantwoordelijk voor zowel het ontwerpen en implementeren van SQL-databases als voor het in kaart brengen van de bedrijfsprocessen van een organisatie en het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Ontwerp en implementatie van SQL-databases: Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Analyse van bedrijfsprocessen: Je analyseert de bedrijfsprocessen van de organisatie om de behoeften van de klant te begrijpen en te vertalen naar

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Capelle aan den IJssel zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je

Bekijk vacature »

Account Developer

Voor Bol.com zijn wij per direct op zoek naar een Account Developer voor 32-40 uur per week op het kantoor in Utrecht. Wil jij een directe bijdrage leveren door partners van de juiste data-inzichten te voorzien en via campagnes op nieuwe platformkansen en features te wijzen? Ben jij analytisch sterk en kun jij dit vertalen naar plannen en inspirerende gesprekken? Lees dan snel verder! wat bieden wij jou Salaris van €2400 - €2600 obv 40 uur Minimaal 6 maanden Werklocatie is Utrecht Werken bij bol.com wie ben jij Jij bent commercieel gedreven en weet altijd aan de juiste knoppen te

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »
Eelco Alosery

Eelco Alosery

25/03/2012 22:37:14
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb diverse child classes in diverse files
Ook heb ik diverse parrent classes ook in diverse files

Als ik nu dus bv een file require, met een class die gebruik maat van een parrent class, maar die file met die parrent class is nog nog niet toegevoegd middels een require, dan krijg ik gelijk toch al een error.

Ik vind dit vreemd omdat ik van die child class nog helemaal geen instantie van heb aangemaakt.

Wie kan mij dit gedrag een beetje uitleggen opdat ik dit kan begrijpen waarom ik dus toch die error krijg ondanks dat er geen instantie van de child class is aangemaakt nog.

Alvast bedankt.

PHP hulp

PHP hulp

12/04/2024 22:15:39

Roel -

Roel -

25/03/2012 22:56:31
Quote Anchor link
Omdat de parser er wel al langs gaat, en hij kan de parent niet vinden.
Daarom krijg je een warning of een fatal error.

Eelco Alosery

Eelco Alosery

25/03/2012 23:05:48
Quote Anchor link
Beste Roel,

Bedankt voor je bericht.

Ok, dus er word een soort van voorcontrole gedaan?
Vind ik wel jammer, want ik krijg zo dus een fout terwijl als ik op een later moment de parrent class nog wel require, voordat ik dus wel een instantie aanmaak van de child class het dus goed zou kunnen werken.
Eigenlik zou ik dus een fout verwachten als ik de child class ga instantieren, en als de parrent clas dan niet gevonden zou worden.

Nu moet ik dus zorgen dat alle parrent classes dus echt eerst geladen worden voordat ik een class require die een parrent class extend.

Iets om dus rekening mee te houden :-)

Wouter J

Wouter J

25/03/2012 23:10:57
Quote Anchor link
Ik raad je aan eens naar een spl_register_autoloader te kijken, of naar de magic __autoload() functie in PHP. Hiermee kun je een functie opzetten die, mocht de klasse nog niet gerequired zijn, de klasse alsnog required.

Eelco Alosery

Eelco Alosery

25/03/2012 23:24:47
Quote Anchor link
Hallo Wouter,

Ik werk volledig ook met namespaces, en hiermee is het mij niet gelukt een goed werkende autoload functie te kunnen opzetten.

Ik heb dus uiteindelijk maar besloten om alles wat ik nodig heb gewoon echt via require in te laden.
Ik gebruik ook geen require_once omdat ik exact weet waar ik wat nodig heb, en dan ook de juiste classes require die nodig zijn.

Wouter J

Wouter J

25/03/2012 23:29:11
Quote Anchor link
Ik werk ook volledig met namespaces, en dan lukt het perfect. Zorg dat je namespaces en de locatie van de klasse zich houden aan de PSR-0 standaards en je kunt het mooi gebruiken, je krijgt er zelfs een functie die perfect werkt.

Nu is dat alleen een losse functie, maar Symfony Project heeft er een ClassLoader component voor die je zo kan gebruiken: http://symfony.com/doc/current/components/class_loader.html

En ook ik heb ooit eens een ClassLoader gemaakt, gebaseerd op die van symfony: https://github.com/WouterJ/snakeMvc/tree/master/lib/snakeMvc/Loader

Eelco Alosery

Eelco Alosery

25/03/2012 23:40:18
Quote Anchor link
mmm ok, misschien dat ik er dan toch nog eens en keer in moet verdiepen.
Want een autoloader is nog steeds wel gewenst. omdat ik dan niet zelf via reqiures alle files moet inserten.

Toevoeging op 25/03/2012 23:51:19:

Ik ben alleen bang dat het gebruik van usings dan wel teniet word gedaan, en dat ik dus altijd de volledige namespace moet gebruiken als ik een class wil instansieren.

Dus als ik bv dit gebruik in een totaal andere namespace:

use WebFrameWork\DomainLayer\UiTemplates\BaseTemplates\BasePage;
$basePage = new BasePage();

Hoe gebruik ik dit dan middels een autoloader?
Volgens mij was dit ook waar ik destijds tegen aanliep, en het maar had opgegeven toen :-)

Wouter J

Wouter J

26/03/2012 17:10:35
Quote Anchor link
Die worden gewoon meegegeven:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
class ClassLoader
{
  public static function register()
  {

spl_autoload_register(array(__CLASS__, 'loadClass'));
  }

// 1 van onze autoloaders
  public static function loadClass( $className )
  {

echo $className; // even voor debuggen
  }
}

ClassLoader::register();

// ClassLoader::loadClass() echo:
// "WebFrameWork\DomainLayer\UiTemplates\BaseTemplates\BasePage"

?>

De namespaces worden dus gewoon meegegeven. Als je hier vervolgens de PSR-0 functie aankoppelt heb je eigenlijk al je eigen simpele classloader:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php
class ClassLoader
{
  // register method

public static function loadClass( $className )
  {

$path = self::getFilePath($className);
    if( file_exists($path) )
      require_once $path;
    else
      throw new LogicException(sprintf('Class %s does not exists in %s', $classame, $path));
  }

public static function getFilePath( $className )
  {

$className = ltrim($className, '\\');
    $fileName  = '';
    $namespace = '';
    if ($lastNsPos = strripos($className, '\\')) {
        $namespace = substr($className, 0, $lastNsPos);
        $className = substr($className, $lastNsPos + 1);
        $fileName  = str_replace('\\', DIRECTORY_SEPARATOR, $namespace) . DIRECTORY_SEPARATOR;
    }

$fileName .= str_replace('_', DIRECTORY_SEPARATOR, $className) . '.php';

return $fileName;
  }
}

// ClassLoader::loadClass() require_once:
// %path%/WebFrameWork/DomainLayer/UiTemplates/BaseTemplates/BasePage.php

?>

De classloaders van Symfony en die van mij zijn dan nog uitgebouwd met registered namespaces, prefixes en basepaths.

Eelco Alosery

Eelco Alosery

26/03/2012 18:22:59
Quote Anchor link
ok, cool.

Ik zal dit dan vanavond gelijk even verder proberen, want ik kanteer wel ook die PSR-0 opbouw.

bedankt.

Toevoeging op 26/03/2012 21:46:58:

Tsjonge wat heb ik en spijt deze vraag niet eerder gesteld te hebben.
Ik heb het nu inderdaad werkend.

Je hoeft zelfs niet eens require_once te gebruiken, maar je kan gewoon require gebruiken
spl_autoload_register lijkt zelf al te herkennen of een class al is gedistantieerd en doet dan niet alsnog de file inserten.

Ik gebruik nu deze class voor mijn autoload functionaliteit, met grote dank aan Wouter.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
<?php
namespace WebFrameWork
{
    defined("SCRIPT_EXEC_PERM") or die ("HTTP/1.0 401 Unauthorized");

class AutoLoader
    {
        /**
         * @var string
         */

private $_basePath;

/**
         * @param $basePath
         */

public function __construct($basePath)
        {

$this->_basePath = $basePath;

spl_autoload_register(array(__CLASS__, 'AutoLoadClasses'));
        }

public function __destruct()
        {

unset($this);
        }

/**
         * @param $className
         */

private function AutoLoadClasses($className)
        {

$path = $this->GetFullFilePath($this->_basePath ."/". $className);

if( file_exists($path) )
            {

require($path);
            }

else
            {
                die (sprintf('Class %s does not exists in %s', $className, $path));
            }
        }

/**
         * @param $className
         * @return string
         */

private function GetFullFilePath($className)
        {

$className = ltrim($className, '\\');
            $fileName  = '';
            $namespace = '';
            if ($lastNsPos = strripos($className, '\\'))
            {

$namespace = substr($className, 0, $lastNsPos);
                $className = substr($className, $lastNsPos + 1);
                $fileName  = str_replace('\\', DIRECTORY_SEPARATOR, $namespace) . DIRECTORY_SEPARATOR;
            }

$fileName .= str_replace('_', DIRECTORY_SEPARATOR, $className) . '.php';

return $fileName;
        }
    }
}

?>

Toevoeging op 26/03/2012 21:55:48:

Ik weet nu ook wel weer dat ik het vroeger met de gewone autoload heb geprobeerd en niet met deze spl_autoload_register.

Ben erg blij dit nu ook voor elkaar te hebben, dit schoont de code mooi op ook van alle handmatige require's
Gewijzigd op 26/03/2012 21:49:10 door Eelco Alosery

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.