Restore mysql database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

03/08/2015 20:42:18
Quote Anchor link
Hi all,

ik ben onlangs over gegaan naar een nieuwe macbook.
Echter vergeten een mysql export te maken van een van mn belangrijkste databases.

Ik heb wel alle files die in /Applications/XAMPP/xamppfiles/var/mysql staan.
(eigenlijk heb ik heel de map XAMPP bewaard)

Zodra ik deze files terug heb gezet, en phpmyadmin begon allemaal fouten te geven, dat de tabel niet bestaat enz enz. terwijl die wel alle tabellen ziet in de database, maar ook de data niet.

Iemand enig advies? Ik ben ten einde raad op het moment.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 15:48:09
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

03/08/2015 21:10:26
Quote Anchor link
Als je exact dezelfde versie van MySQL te pakken kan krijgen, en ook de CPU architectuur komt overeen (32 of 64 bit) heb je een kans dat je je data terug kan krijgen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/08/2015 21:12:12
Quote Anchor link
Je moet nooit met de .frm en .myi bronbestanden van MySQL spelen, want die zijn niet compatible met alle versies. Daarom altijd een dump maken met phpMyAdmin of mysqldump.
Gewijzigd op 03/08/2015 21:13:28 door - Ariën -
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

03/08/2015 21:21:56
Quote Anchor link
Ben van Velzen op 03/08/2015 21:10:26:
Als je exact dezelfde versie van MySQL te pakken kan krijgen, en ook de CPU architectuur komt overeen (32 of 64 bit) heb je een kans dat je je data terug kan krijgen.


Ik ga kijken of ik de versienummer van xampp kan vinden in de backup, en die installeren.
Dan gewoon weer de files kopieren?

- Aar - op 03/08/2015 21:12:12:
Je moet nooit met de .frm en .myi bronbestanden van MySQL spelen, want die zijn niet compatible met alle versies. Daarom altijd een dump maken met phpMyAdmin of mysqldump.

Bedankt voor het inwrijven ;-)
Je hebt absoluut gelijk en ik heb dit al eens eerder gehad, maar blijkbaar niet van geleerd ;-)


<3
Het is gefixed! Thanks voor de tip Ben!
Aar, ik heb direct een sql export gemaakt! :) Nou ga ik maar ff updaten.

Nogmaals bedankt!
Gewijzigd op 04/08/2015 06:57:54 door Dennis WhoCares
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.