[review] Silverr Webdesign

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

TypeScript developer (tot € 6.000, - bruto pe

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een ervaren Typecript developer die niet alleen zichzelf verder ontwikkelt, maar het ook leuk vinden om op termijn meer junior collega’s op pad te helpen. Je zult aan de slag gaan met het migreren van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde aan User Experience en kiezen ze duidelijk voor kwaliteit i.p.v. snelheid. Je krijgt dus de ruimte om vanuit gedegen onderzoek te werk te gaan en het borgen van kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer

Dit ga je doen Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de omgeving van Alkmaar, levert wereldwijd oplossingen op het gebied van IT. Dag in dag uit werken zij met veel passie aan hun product waarmee ze streven naar verbeteringen binnen zorg. Voor onze klant zijn we op zoek naar een medior PHP Developer. Je komt te werken

Bekijk vacature »

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Senior Front end developer

Functie Wij zijn op zoek naar een ambitieuze, zelfsturende Front-end Expert die ons (internationale) team komt versterken. Onze huidige software development afdeling bestaat uit 7 developers en designers. Wij zijn een écht softwarehuis, dus ervaring in software development is wel echt een must. Er wordt tegelijkertijd aan meerdere projecten gewerkt, voor mooie toonaangevende klanten. Je hebt dus regelmatig te maken met deadlines en opleveringen. Een deel van onze omgeving is in Angular.JS. Dit deel wordt langzamerhand omgebouwd naar de nieuwste versie van Angular. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit: Het aansturen en begeleiden van jouw collega’s Het implementeren van visuele elementen

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Thomas van Broekhoven

Thomas van Broekhoven

18/05/2008 21:22:00
Quote Anchor link
Beste lezers,

Binnenkort ga ik beginnen met mijn eigen webdesign site. Het gaat Silverr heten en ik heb wat zitten ontwerpen met Photoshop e.d.

Nu is het volgende resultaat tot stand gekomen:
http://portfolio.fressh.nl/silverr3.png

Ik hoor het wel, alvast bedankt voor de reactie's.
Thomas

PHP hulp

PHP hulp

20/09/2024 05:31:41

18/05/2008 21:40:00
Quote Anchor link
Ik vind die bovenste houten balk heel raar. Naar mijn id zou ie doorlopen waar het nu wit is. Net alsof iemand vergeten de vloer veder te leggen ofzo :-/.

Thomas van Broekhoven

Thomas van Broekhoven

18/05/2008 21:51:00
Quote Anchor link
Hmm, ik heb er even naar gekeken en nu heb ik dit:
http://portfolio.fressh.nl/silverr4.png

Thijs X

Thijs X

18/05/2008 22:02:00
Quote Anchor link
Die 2de is al een stuk beter!
Alleen kan je de header en achtergrond nauwelijks van elkaar onderscheiden.

Thomas van Broekhoven

Thomas van Broekhoven

18/05/2008 22:04:00
Quote Anchor link
Bedankt!

maarja, dat komt omdat de achtergrond nu is doorgetrokken ;)

EDIT:
Zou er even naar kijken ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thomas van Broekhoven

Thijs X

Thijs X

18/05/2008 22:12:00
Quote Anchor link
Even snel voorbeeldje hoe je dat zou kunnen verbeteren:
Afbeelding

Verder vind ik die zwarte lijnen rondom beetje goedkoop eruit zien.
Probeer ook bij de grote vlakken wat gradiants te gebruiken dat ziet er al een stuk proffesioneler uit.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thijs X

Thomas van Broekhoven

Thomas van Broekhoven

18/05/2008 22:19:00
Quote Anchor link
http://portfolio.fressh.nl/silverr5.png

Dit heb ik nu, miss btr? Maar wat bedoel je met die gradients?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thomas van Broekhoven

Thijs X

Thijs X

18/05/2008 22:37:00
Quote Anchor link
Thomas schreef op 18.05.2008 22:19:
http://portfolio.fressh.nl/silverr5.png

Dit heb ik nu, miss btr? Maar wat bedoel je met die gradients?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gradient

W W

W W

18/05/2008 22:54:00
Quote Anchor link
Ik kan niet de connectie tussen silver en hout leggen. Verklaar je nader waarom je dit gebruikt hebt.

Thomas van Broekhoven

Thomas van Broekhoven

19/05/2008 07:53:00
Quote Anchor link
@ Thijs
Ik zal even kijken ;)

@ Pepijn
Dit is om de gebruiker een warme huiselijke sfeer mee te geven.

19/05/2008 08:32:00
Quote Anchor link
Hij bedoeld meer dat je de naam 'Silverrr' hanteert, maar eigenlijk geen/weinig silver op de site gebruikt (maar hout). Niet zozeer dat de sfeer niet goed is, maar als je de naam silverrr hoort verwacht je geen 'houten site'.. Snap je?

Ik zou overigens de borders naast de header weghalen.. Zo maak je de header iets meer onderdeel van de site. Denk dat het wel mooi is. Of het sowieso laten vallen en dat integreren in het stukje 'i love', want de header is nu vrij hoog. Op kleinere resoluties heb je ongeveer alleen de header in beeld en voor de inhoud (waar het ECHT op gaat) moet je altijd scrollen. Bijzonder irritant ;p

Mr.Moe

Mr.Moe

19/05/2008 08:33:00
Quote Anchor link
Dat aangepast design met die gradient dat Thijs heeft gemaakt vindt ik tot nu toe het beste. Maar als ik jou was zou ik ook van dat hout afstappen. Ik vind dat persoonlijk te zwaar. Maar dat is natuurlijk mijn mening

groeten Thomas

Thomas van Broekhoven

Thomas van Broekhoven

19/05/2008 08:44:00
Quote Anchor link
Bedankt voor de reactie's ik kijk er vanmiddag even naar

Mitchell

Mitchell

19/05/2008 10:01:00
Quote Anchor link
De zin "I love design". Kan je beter wat meer in de achtergrond laten lopen, door middel van overlay of gewoon de opacity te verlagen in photoshop, je kan daarin tegen ook gewoon een aantal effecten gebruiken achter de tekst of brushes.

Dat menu daarboven van Klanten/Admin login, kan je misschien beter 2 rounded tabs van maken.

In geval dat plaatje je home pagina word, raad ik je aan er eerst een welkom boven te doen met een stock photo ernaast.

Thomas van Broekhoven

Thomas van Broekhoven

19/05/2008 10:16:00
Quote Anchor link
Bedankt voor de tips Mitchell ;-)

Vanavond ben ik weer Thuis en dan ga ik weer verder ontwerpen !

Mitchell

Mitchell

19/05/2008 10:49:00
Quote Anchor link
René D. schreef op 19.05.2008 08:32:
Hij bedoeld meer dat je de naam 'Silverrr' hanteert, maar eigenlijk geen/weinig silver op de site gebruikt (maar hout). Niet zozeer dat de sfeer niet goed is, maar als je de naam silverrr hoort verwacht je geen 'houten site'.. Snap je?

Ik zou overigens de borders naast de header weghalen.. Zo maak je de header iets meer onderdeel van de site. Denk dat het wel mooi is. Of het sowieso laten vallen en dat integreren in het stukje 'i love', want de header is nu vrij hoog. Op kleinere resoluties heb je ongeveer alleen de header in beeld en voor de inhoud (waar het ECHT op gaat) moet je altijd scrollen. Bijzonder irritant ;p

Sinds wanneer worden site's gebouw op hun naam? Als jij RetroStudios als naam hebt, dan hoef je toch niet perse een retro layout?

Ik ben het wel met je eens dat de header nogal groot is, het beste zou zijn dat je iets van een logo maakt en die dan recht/links plaatst en de header maar zo'n 100/140 px hoog houd.

19/05/2008 11:46:00
Quote Anchor link
Ik zeg ook niet dat ik er zo over denk, maar ik gaf alleen aan dat Pepijn waarschijnlijk dat bedoeld toen hij vroeg naar de link tussen Silverrr en hout.. Toch is het zo dat je bij de naam Silver niet direct denkt aan een houten site. Vaak is het toch zo dat de huisstijl/het logo van een bedrijf een beetje aansluit op de naam..

Zeg verder niet dat ik het niets vind hoor, maar bij de naam Silver verwacht je gewoon niet een dergelijke layout :)

Mitchell

Mitchell

19/05/2008 11:57:00
Quote Anchor link
René D. schreef op 19.05.2008 11:46:
Ik zeg ook niet dat ik er zo over denk, maar ik gaf alleen aan dat Pepijn waarschijnlijk dat bedoeld toen hij vroeg naar de link tussen Silverrr en hout.. Toch is het zo dat je bij de naam Silver niet direct denkt aan een houten site. Vaak is het toch zo dat de huisstijl/het logo van een bedrijf een beetje aansluit op de naam..

Zeg verder niet dat ik het niets vind hoor, maar bij de naam Silver verwacht je gewoon niet een dergelijke layout :)
Hm.. Vraagje dan, wat zou je verwachten bij Xevo Design? ;]

Thijs X

Thijs X

19/05/2008 12:23:00
Quote Anchor link
Mitchell schreef op 19.05.2008 11:57:
Hm.. Vraagje dan, wat zou je verwachten bij Xevo Design? ;]

Xevo is niet echt een bestaand woord dus kan je eigenlijk elke kleuren combinatie voor gebruiken ( Zolang het maar een professionele uistraling heeft ).

Jelmer -

Jelmer -

19/05/2008 12:24:00
Quote Anchor link
Gradients zijn zooooo pre-2008... >:)

Padding en lineheight, dat is wat je mist. Een lineheight van 1.5 maal de letterhoogte is volgens mij de meest prettige.

Ik kan je aanraden te ontwerpen op ruitjespapier. Denk in een grid. Merk je niet hoe storend het is dat je weblog-uittreksel niet lijnrecht onder de middelste tekstblokje staat? Grids scheppen orde en duidelijkheid. Moet je maar eens opletten, alle sites waar echt goed over is nagedacht kan je indelen in horizontale en verticale lijnen. Mijn eigen theorie is dat je alleen de inhoud van de website binnen deze lijnen plaatst. Achtergrond, opleukertjes (zoals dat Beatles-plaatje) gooi je met opzet er een beetje naast, zet je wat scheef, zodat het voor het onderbewustzijn al duidelijk is dat het iets onbelangrijks is.

Je menu komt een beetje over alsof het "er in moest, terwijl ik het eigenlijk niet wou". Je menu linkt toch verder? Net als je teksten, daar zou ik ook links verwachten naar je portfolio. En die links zou ik prominent aanwezig verwachten. Lok de muis! Maak je menu een ijslollie, waar mensen graag op klikken! Dit nodigt toch niet uit? Ik mis de lol, het enthousiasme in je pagina. Dat plaatje linksonder compenseert dat niet genoeg.

Over je inhoud; "klik hier" is eigenlijk uit den boze. Dat moet je niet hoeven te vertellen, dat moet duidelijk zijn. Smijt er gewoon een lekkere grote knop in, of een link met pijltje, of voor mijn part met 3 puntjes erachter. Dat duidt meteen op meer, en je hoeft het niet eens te lezen. Maak dat soort knoppen trouwens ook maar lekker groot, met een prettig groot raakoppervlak. Het laatste wat je wilt is dat mensen geen zin hebben om door te klikken omdat ze die 4 letters van "klik" in je 10px grote lettertype niet zonder moeite kunnen raken.

En om weer terug te komen op de stijl, je tekst is overal hetzelfde. Bruin. Geen onderscheidt. Iets als "door Thomas" zou ik schuin gedrukt neerzetten, om het zijn waarde te laten kennen. Sterker nog, ik zou het weglaten. Het interesseert mij niet om te weten wie het geschreven heeft, ik ben als lezer van de voorpagina van je website, en niet van je blog alleen "geïnteresseerd" in waar het over gaat, en of het mij interessant genoeg lijkt om het te lezen. Een klein stukje tekst, een ondertitel lijkt mij dus veel interessanter dan wie het geschreven heeft.

Uit de tekst maak ik op dat het om een soort bedrijfje gaat waar Thomas de oprichter van is. Wat ik dan weer mis is wie "wij" dan is, of Silverr geregistreerd staat bij de KvK (ivm btw), wat een "over mij" op een site doet waar gesproken wordt door "wij".

... en is het niet veel interessanter om gewoon een stukje van je portfolio meteen op de voorpagina te plaatsen met een dikke link daar naartoe? Of als je prijzen zo scherp zijn voor wat je te bieden hebt, een simpel rekenvoorbeeldje. Om met marketingtermen te spreken (heb ik ook maar toevallig opgevangen hoor ;) ) ik mis je unique selling point. Wat onderscheidt Silverr van de rest? De plakfactor is te laag, je site is net niet aantrekkelijk genoeg om te blijven hangen.

En gooi dat "admin login" knopje even van de site. Geen van je bezoekers is daarin geïnteresseerd, en diegenen die het wel zijn weten het wel te vinden. Het is te prominent aanwezig.

Als hij straks bijna af is, laat hem dan nog een keer reviewen. Dan is je tekst aan de beurt >:) Er zitten nu nog een paar kleine foutjes in, vooral betreffende voorzetsels. Niet ernstig, maar het staat zo knullig. Mensen die spreken als "wij" kunnen dat niet hebben ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -

Thijs X

Thijs X

19/05/2008 13:45:00
Quote Anchor link
Jelmer schreef op 19.05.2008 12:24:
Gradients zijn zooooo pre-2008... >:)

Lol, google eens even op Web 2.0 tutorials ;)

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.