RSS FEED

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. 50% van jullie werkzaamheden is maatwerk en de overige 50% is

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »
Arne boer

Arne boer

27/02/2013 22:20:21
Quote Anchor link
Dag mensen,

Ik heb weinig verstand van PHP of iets dergelijks maar ik wil graag een RSS feed die ik met HTML kan 'embedden??' in een html pagina.

Het idee:
Ik heb een RSS.XML waarin mijn nieuwsberichten staan... (deze wil ik gewoon elke keer bijwerken, dus geen database ofzo.. zo simpel mogelijk)

Nu moet ik iets hebben dat als ik in mijn html pagina die rss.xml laadt.. hij de nieuws artikelen laat zien.

eigenlijk een iframe laden in een html pagina maar dan RSS?

Iemand enig idee.. Als ik op internet die generators gebruik krijg je vervelende reclame maar bovendien laat hij maar 1 nieuwsbericht zien ..?

Stel iemand heeft een website en daar staat een artikeltje van mij op... dat ik dus middels RSS zonder dat ik beheerrechten heb toch t artikeltje kan aanpassen?
Gewijzigd op 27/02/2013 22:24:25 door Arne boer
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 00:46:56
 
Eddy E

Eddy E

27/02/2013 22:35:44
Quote Anchor link
In sommige browsers (zoals Opera) kan je XML gewoon openen.
Dan zie je ook nette berichten (dus niet de pure code).

Wat je ook kan doen is de XML met PHP openen, daar de tags wijzigen naar html-tags en zo tonen.
Hoeft ook niet met een iframe:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$xml
= file_get_contents("/map/rss.xml");
$zoek = array("<ding>", "<naam>", "</ding>", "</naam>");
$maak = array("<div>", "<a>", "</div>", "</a>");

echo '<div style="overflow: scroll; height: 500px;">'.str_replace($zoek, $maak, $xml).'</div>';
?>
 
Wouter J

Wouter J

28/02/2013 10:08:00
Quote Anchor link
Dan zou ik aan de slag gaan met een XML parser, zoals SimpleXml.

Verder zou je zelfs als je goed met namespaces werkt die XML in HTML moeten kunnen laden, maar dat wordt wel een erg twijfelachtig verhaal ben ik bang.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

28/02/2013 11:37:19
Quote Anchor link
Arne boer op 27/02/2013 22:20:21:
Stel iemand heeft een website en daar staat een artikeltje van mij op... dat ik dus middels RSS zonder dat ik beheerrechten heb toch t artikeltje kan aanpassen?


Je boedoelt (hopelijk): Stel: Freddy heeft een website waar hij jouw artikels kan embedden.

wanneer jij jouw rss aanpast (en bv. via ftp uploadt op jouw server);
-> dan zullen de gebruikers van Freddy's site de aangepaste artikels zien, zonder dat jij speciale rechten nodig hebt op Freddy's site.

---

Stel dat cross browser lezen van de data een probleem is
(bv. Stel: Freddy zijn server geeft hem niet het recht om met file_get_contents data te laden buiten Freddy's domein (veel servers zijn zo ingesteld) )

Je kan dan een javascript API op jouw site zetten.
 
Arne boer

Arne boer

28/02/2013 12:56:05
Quote Anchor link
Kris Dat is het precies!

Maar nu heb ik zelf een RSS feed. (bijv feed.xml)

En zelf een website (index.html) en wil ik middels een Javascript API mijn rss feed (feed.xml) tonen... Hoe pak ik dat aan?

Ik heb gewoon een spimpele rss feed gemaakt .. (die ik via de ftp gewoon ga editen) .. wil ik dus tonen via html op een html site. Alleen als ik dus zo'n embed opdracht maak toont ie m niet.. of maar 1 artikel.

Via websites kun je heel makkelijk een link laten genereren maar dan staat er altijd een website voor de url van jouw eigen link? Alsof ie ergens een .php bestandje moet ophalen voor de structuur ofzo?

----

Stel ik heb deze feed: http://www.arnedeboer.nl/rssje/feed.xml

en ik zou die toevoegen aan https://www.rssinclude.com
vind ie uberhaupt geen feed? hoe kan dat? Heb uren gezocht naar een oplossing.. waarschijnlijk is t heel simpel maar dat doet het al niet.. laat staan zonder widget toevoegen aan mijn html pagina ..
Gewijzigd op 28/02/2013 13:04:56 door Arne boer
 
Kris Peeters

Kris Peeters

28/02/2013 13:47:03
Quote Anchor link
Okay, hier een eerste test.
Voorlopig enkel maar belast om het cross-browser probleem aan te pakken.

Website "source": bestanden api.php en rss.xml

api.php:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$rssContent
= json_encode(array("contents" => file_get_contents('rss.xml')));
echo <<<SCRIPT
  var rss = $rssContent;
SCRIPT
;
?>


rss.xml: zie zelf. Ik heb getest met deze: http://www.w3schools.com/rss/default.asp

----

website "destination": (merk op: "http://localhost/ftp/js_api/source/api.php aanpassen)
index.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<!doctype html>
<html>
  <head>
    <script src="//ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.8.3/jquery.min.js"></script>
    <script src="http://localhost/ftp/js_api/source/api.php"></script>
    <script>
      // merk dus op: .../source/api.php maakt var rss aan
      $(document).ready(function() {
        var feed = rss.contents;
        $('#messages').html(feed);
      });
    </script>
  </head>
  <body>
    <div id="messages"></div>
  </body>
</html>


Je zou moeten zien dat in destination de rss feed in de div wordt gezet.
Veel zinnigs zal dat niet opleveren op het scherm. (de RSS structuur zorgt voor gruwelijke conflicten met de HTML waarin het getoond wordt)

Nu dus nog een parser maken voor javascript (hier nu via jQuery) die de rss feed interpreteert en er iets nuttigs mee doet.
Gewijzigd op 28/02/2013 14:43:18 door Kris Peeters
 
Arne boer

Arne boer

28/02/2013 18:14:04
Quote Anchor link
Hey! Allereerst bedankt voor t meedenken, maar omdat ik echt er weinig kijk op heb krijg ik t niet voor elkaar. Check http://www.arnedeboer.nl (die laadt index.php zoals je hebt geschreven) En de rest staat ook zoals je het hebt beschreven de xml is gewoon www.arnedeboer.nl/rss.xml

waar plaats je de api dan? Ik heb dus gewoon submappen in de hoofdmap gemaakt die 'live' staat gemaakt? OF moet dat helemaal niet?
 
Kris Peeters

Kris Peeters

28/02/2013 18:19:45
Quote Anchor link
Verwijder dit eens

- See more at: http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/rss-feed/89427/last/#sthash.p0fEbvLf.dpuf

Dat geeft een syntax error

---

Let ook op het pad van de mappen.
"http://localhost/ftp/js_api/source/api.php" is toevallig de plek waar ik die api gezet heb.
De destination staat dan bij mij op
http://localhost/ftp/js_api/destination/index.php

Ik bedoel dus: er is een map met de source; die bevat api.php en rss.xml (samen in de zelfde folder)
en er is een map met de destination (Freddy's website), met de gewone webpagina, bv. index.php.
En het ding is dus, die kunnen op andere servers staan.
Gewijzigd op 28/02/2013 18:27:31 door Kris Peeters
 
Arne boer

Arne boer

28/02/2013 18:25:02
Quote Anchor link
;) Het werkt.


Toevoeging op 28/02/2013 18:25:50:

Maar stel ik wil nu met een simpele HTML code dit wat jij voor mij hebt gemaakt oproepen. Hoe doe ik dat dan?

Toevoeging op 28/02/2013 18:26:26:

Ik heb bijvoorbeeld een kolom waar ie die tekst in moet gaan laden
 
Kris Peeters

Kris Peeters

28/02/2013 18:33:42
Quote Anchor link
Ja, dan moeten we dus zo iets installeren

http://api.jquery.com/jQuery.parseXML/

waarbij dus de data van var xml (lijn 12) komt van die api.php
Lijn 13 wordt dan

xmlDoc = $.parseXML( xml.contents ),
 
Arne boer

Arne boer

28/02/2013 18:34:27
Quote Anchor link
Kijk dit is het idee
http://www.arnedeboer.nl/voorbeeld.png

Ik ben n simpel appje aan t maken met phonegap. (alleen html en css javascript dus)

In die vakjes die je ziet staan op t plaatje moet ie die info gaan laden die ik ga plaatse in de rss.xml
 
Kris Peeters

Kris Peeters

28/02/2013 18:52:58
Quote Anchor link
Ja, geen probleem.

Zijn dat vier verschillende categorieën met telkens een aantal artikels per categorie?
Hoe wordt dat in die rss bepaald?
 
Arne boer

Arne boer

28/02/2013 18:56:44
Quote Anchor link
Kris, sorry dat ik zoveel vragen stel maar ik een bestandje aangemaakt lokaal test.html en die html code toegevoegd en regel 13 aangepast. Wat moet ik dan precies invullen zodat ie die RSS.XML gaast ophalen?

Toevoeging op 28/02/2013 19:06:06:

check je prive bericht als je wil

Toevoeging op 28/02/2013 22:59:15:

Ik wil een pagina die ik niet kan bewerken.. toch de tekst van bewerken. Dus stel:

ik kan index.html niet aanpassen
maar in index.html staat wel een (Code waar ik dus naar op zoek ben) die een tekst van mij toont .. die ik dus wel kan aanpassen bijv tekstpromotie.html

soort embedden van tekst? Ik wilde dat met RSS proberen maar krijg t tot nu toe echt niet voor elkaar? De html code die de tekst moet opvragen mag ook alleen html zijn geen php
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.