RSS Feeds
Beste allemaal,
Ik laad via simplexml_load_file() een paar RSS feeds in, nu is het probleem dat dit nogal langzaam gaat. Is het slim om een cronjob een PHP script te laten uitvoeren wat de RSS ophaalt en in een SQL database gooit? Wel moet dit dan om de 5 minuten gebeuren....
Is dit slim om te doen? Of moet ik iets van een cache maken?
Ik laad via simplexml_load_file() een paar RSS feeds in, nu is het probleem dat dit nogal langzaam gaat. Is het slim om een cronjob een PHP script te laten uitvoeren wat de RSS ophaalt en in een SQL database gooit? Wel moet dit dan om de 5 minuten gebeuren....
Is dit slim om te doen? Of moet ik iets van een cache maken?
Gesponsorde koppelingen:
Ik zou dan eerder een soort van cache maken, die dan gewoon het bestand op de hardeschijf opslaat.
Verder niet met cronjobs werken, gewoon als er iemand dat bestand opvraagt en de feed is te oud, dan opnieuw ophalen.
Kijk ook of 5 minuten wel gewenst is.
Verder niet met cronjobs werken, gewoon als er iemand dat bestand opvraagt en de feed is te oud, dan opnieuw ophalen.
Kijk ook of 5 minuten wel gewenst is.
Feeds zijn niet groot, maar komen van veel verschillende sites. Volgens mij is dat meer het probleem. Cronjobs zijn eigenlijk ook niet echt mijn favoriet!
Is die functie traag of de feed?