Schoolopdracht

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

Full stack developer Python, React

Functie Jij als full stack developer komt binnen onze Technology afdeling te werken. Deze bestaat momenteel uit 15 man. De stack waarmee wij werken is voornamelijk Python, Javascript, React en GraphQL. Binnen deze afdeling wordt er met multidisciplinaire teams gewerkt aan verschillende projecten. Projecten duren vaak langer dan 3 maanden en je bent van begin tot eind vaak betrokken. Naast dat je als full stack ontwikkelaar aan de slag gaat ben je ook Consultant. Dit betekent dat je ook klantcontact hebt in je rol en werkshops geeft. De verhouding tussen deze werkzaamheden zijn ongeveer 70% development en 30% consultancy. Een

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het applicatielandschap; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het applicatielandschap; Sparren met de business. Hier ga je werken De organisatie is werkzaam in de financiële dienstverlening met meer dan 200 medewerkers en meer dan 250.000 eindgebruikers is het een van de grotere binnen haar branche. Je komt te werken in een team waarmee je verantwoordelijk bent voor het ontwikkelen en onderhouden van de financiële applicaties binnen de organisatie, denk hierbij aan het bouwen en onderhouden van portalen. Als .net developer ga jij het development team ondersteunen met de transitie naar

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je aan de slag met het door ontwikkelen van de interne software. Zij maken gebruik van een CRM, wat door de hele organisatie gebruikt wordt. Andere taken: Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen; Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen; Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties; Deelnemen aan overleggen met het development team; Bij interesse is er de mogelijkheid om junioren te gaan begeleiden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer .NET, C# voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Utrecht! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Lees dan snel verder! Voor een opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer. Werk jij graag aan verschillende projecten en ga je graag klanten op bezoek? Dan is dit de ideale functie voor jou! Binnen deze functie

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »
Jelle Hi

Jelle Hi

22/09/2012 16:28:50
Quote Anchor link
Hallo mede-PHP'ers!,

Ik moet school een po maken (prakitsche opdracht) en omdat ik al thuis ben in html/css moet ik de inhoud laden uit de database.

Ik heb nu als eerst een layout gemaakt en zou graag jullie mning erover horen.

Link: http://school.jseubring.nl/po/

De subtext onder het logo die moeilijk te lezen is moet ik nog weghalen. En verder staat er ergens dat er een blok geel zou zijn dat klopt dus ook niet meer.

Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik sta open voor kritiek

PHP hulp

PHP hulp

21/03/2025 09:09:00

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/09/2012 16:36:06
Quote Anchor link
Heb je geen doctype?

Eddy E

Eddy E

22/09/2012 17:11:43
Quote Anchor link
Menu werkt niet lekker: trilt/schuift bij hoveren.
Je tekst is niet goed leesbaar.
Achtergrondplaatje is leuk, rest is.... veel te simpel. Dat kan veel beter.
En waarom is je logo een plaatje met alleen tekst? Gebruik dan gewoon font-face van CSS.
Je formulier bovenin werkt niet (ik mis ook een verzend-knop).

Het gele vlak (voor developen) is wit....?

Jelle Hi

Jelle Hi

23/09/2012 11:37:30
Quote Anchor link
@Aar tis nog in ontwikkeling, dus was wat dingen vergeten, ga het zometeen aanpassen! ;).

@Eddy met het menu ben ik nog aan het stoeien, wat ik wil is dat ie bij het hoveren iets hoger wordt en dus iets uitsteekt tegenover de rest.

En welke tekst is slecht leesbaar?

Zoals ik zei is het alleen een layout, de functies moeten nog komen, zoals het zoekformulier. En,... simpelheid heeft ook wat!

In ieder geval bedankt voor jullie feedback

Write Down

Write Down

23/09/2012 11:48:26
Quote Anchor link
Veel te druk als je het mij vraagt. Mijn aandacht wordt steeds getrokken naar die (veel) te drukke achtergrond.

- Raoul -

- Raoul -

23/09/2012 11:58:33
Quote Anchor link
Ik raad je aan om je layout al met HTML5 te maken.
Paar puntjes:
- <!doctype html> even voor je <html> zetten
- <div class="article"> kan <article> worden en <div class="navigatie"> <nav> dacht ik.
- Je bent <meta charset="UTF-8"> vergeten
- "website ontwerp en realisatie" is té licht
- Bij een hover je menu kopjes kleiner maken vind ik niet echt passend.
- De achtergrond is veel te druk
- Het grijs van je zoekbar past niet bij het grijs van de transparantie.

Wouter J

Wouter J

23/09/2012 14:55:09
Quote Anchor link
Tja, het zal waarschijnlijk wel een van je eerste websites zijn? Dan vind ik het wel aardig, anders niet echt.

2 punten die mij echt in 1 ogenblik opvallen:
1) Afleiding
Het lezen van de tekst/content die op een pagina staat is het hoofddoel van elke site ter wereld. Als designer moet je daaraan denken en meer leren omgaan, je moet doorkrijgen dat niet jou design het belangrijkst is maar hoe je de tekst in jou design plaatst.

Er staan nu ong. 10 woorden op je site, ik heb er nog 0 van kunnen lezen. Of mijn ogen gaan uit naar de veel te drukke achtergrond, of ze dwalen af wat er nou allemaal in de header staan of ik kan de tekst niet lezen (kom ik straks op). Hoe je dit makkelijk en snel kunt oplossen:
- Haal de opacity weg, dit is vaak (eigenlijk nooit) een goed idee om te gebruiken in secties waar tekst instaat. Maak de achtergrond van de tekst egaal en het liefst wit of iets wat er net tegenaan hangt (#eee bijv.).
- Vaak hoef je nu niet eens meer iets aan de achtergrond van de pagina te doen, maar misschien is dat wel nodig en dan zul je de kleuren in de afbeelding wat meer doorzichtig moeten maken, waardoor ze allemaal wat meer naar de oranje achtergrond toegaan.

2) Typografie is gewoon slecht
Sorry dat ik het zeggen moet, maar je typografie is slecht. Je font is niet een echt leesbaar font voor het web. Je kan duidelijk zien dat het een gratis font is, want per font-size verschilt het lettertype. De ene keer is hij rond en de andere keer bijna vierkant.
Tevens is het ook een font die weer veel te veel afleid. Kijk eens naar fonts als PT sans of Open sans (allebei op google webfonts te verkrijgen) dat zijn echte goede gratis fonts.
Bedenk als je opzoek gaat naar een font ook erg goed dat je 2 verschillende soorten fonts hebt op het web: Display- en Text fonts. Display fonts zijn voor headers en text fonts voor de tekst. Text fonts kun je ook voor headers gebruiken, maar display fonts niet voor tekst. wat jij nu hebt lijkt me meer in de categorie display fonts dan tekst fonts.

Als laatste zit er niet echt veel verschil tussen een heading of de normale tekst. Mijn oog wordt niet naar de headings getrokken en onbelangrijke dingen zie ik als even belangrijk als de normale tekst. Probeer verschil te maken, maak de normale tekst wat groter; de headings nog groter (en eventueel bold (niet fault bold)); en onbelangrijke tekst kleiner.

Code
- Ik mis een doctype, dit is verplicht op regel 1
- meta charset hoort als eerste element in het head element
- Er bestaan 101 meer elementen dan div en span. Verdiep je eens in de elementen en ga na wat hun betekenis is. Met HTML probeer je wat wij zien, dus wat belangrijk is en wat niet, uit te beelden voor de bot (van google of het browser bijv.). Denk bijv. aan kopjes in heading elementen (<h1> t/m <h6>) waarbij H1 uniek en belangrijk is en H6 compleet onbelangrijk (gebruik je bijna nooit) is.
Tekst zien wij bijv. in een alinea, een bot kan dat niet zien, die heeft daarvoor de paragraph element (<p>) nodig. Of bijv. de datum, wat denk je van een time element?
- Voor achtergrond kleuren of je geen afbeeldingen te gebruiken. Een kleur opgeven is 100 keer beter.

Contrast
Je site heeft erg weinig contrast in de zin van kleurverschil tussen achter- en voorgrond. De header bijv. niet leesbaar, zowel de slogan als de zoekbar. Zelfs in het menu heb ik er moeite mee.

Jelle Hi

Jelle Hi

23/09/2012 20:23:01
Quote Anchor link
@Raoul: Zoals ik in me 2e reactie al zij: doctype ging ik nog toevoegen, alleen heb ik beperkte internetverbinding, aangezien m'n provider loopt te kloten. Dus nu doe ik het met een mobiele hotspot van men telefoon.

Verder: ik mocht van m'n docent geen speciale html5 tags gebruiken voor me layout (moest met divs en spans). Zoals ik al zei wordt de webdesign en realisatie er nog afgeknipt ;). Hover is al aangepast, die zoekbar ga ik nog mee bezig.

@Wouter J: Weer een probleem met de docent: "Maak dat doorzichtig". Verder ga ik kijken naar een ander lettertype. Verder de code: Zie bovenaan..

PS: Mijn docent heeft volgens mij les gehad in het HTML 1.0 tijdperk
Gewijzigd op 23/09/2012 20:23:51 door Jelle Hi

Wouter J

Wouter J

23/09/2012 22:53:29
Quote Anchor link
Geen van mijn op/aanmerkingen op je code heeft te maken met HTML5, sterker nog bijna alle elementen bestonden al in HTML2 (wat wordt gezien als de eerste echte HTML)

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/09/2012 23:27:30
Quote Anchor link
Een doctype is al de eerste stap bij het bouwen van de site. Die voeg je niet 'even later' toe.

Kris Peeters

Kris Peeters

24/09/2012 10:47:03
Quote Anchor link
Jelle Seubring op 23/09/2012 20:23:01:
PS: Mijn docent heeft volgens mij les gehad in het HTML 1.0 tijdperk

Iedereen heeft het geleerd toen het nog minder geëvolueerd was als nu. Of dat nu 2 jaar geleden is of 15; de tijd staat niet stil.

en als je met IT bezig bent, weet je dat je moet mee evolueren.
Anders moet je maar geschiedenis gaan doen, of zo...

Maar ja, hier kan jij niet aan doen en die docent ken ik ook niet.

Niel Debraune

Niel Debraune

29/09/2012 16:19:33
Quote Anchor link
Mooi, maar ik vind het zo simpel, niet?

Eddy E

Eddy E

29/09/2012 19:24:05
Quote Anchor link
Jelle Seubring op 23/09/2012 20:23:01:
Verder: ik mocht van m'n docent geen speciale html5 tags gebruiken voor me layout (moest met divs en spans). Zoals ik al zei wordt de webdesign en realisatie er nog afgeknipt ;). Hover is al aangepast, die zoekbar ga ik nog mee bezig.

Mag je wel electriciteit gebruiken? Of alleen een stoommachine?
Wat een onzin: HTML 5 is er: gebruik het.
't Kan ook prima zonder die tags, maar 't is veel mooier/beter met.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.