Versio

[SCRIPT] Browser Waarschuwing

Overzicht Reageren

Nino van den Bosch

Nino van den Bosch

03/06/2011 23:09:03
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb geprobeerd een script te maken om Internet Explorer gebruikers ervan bewust te maken dat mijn website niet 100% compatible is. Nu loop ik vast op het script:
ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik snap niet waarom er bij de laatste if een verkeerde werking is.
Het script staat nu op een gratis hostje:
http://ninovdbosch.netai.net/errors/browserwarning.php
Daar kan je het testen, en met eigen ogen zien.

Mijn vraag is dus: Kan iemand me het probleem zeggen waarom dit script niet naar behoren werkt. Misschien is het te rommelig gecodeerd?
Maar dat is het denk ik niet, omdat ik het al 1 keer heb geprobeerd te herschrijven.

Alvast bedankt!

Let wel op, als je het op een eigen site wil testen: de opmaak enzo klopt natuurlijk van geen kanten omdat ik van mijn eigen indeling en afbeeldingen ed. uitga ;)

De code van pagina's waar de gebruiker de bevestiging voor moet voltooien. Deze code kan tussen de head-tags geplaatst worden.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<!--[if IE]>
<?php
if (!isset($_COOKIE["browse"])){
?>

<script language="JavaScript">
window.location = "/errors/browserwarning.php"
</script>
<?php
}
?>

<![endif]-->

De code van browserwarning.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
<!--[if IE]>
<?php
if (!isset($_COOKIE["browse"]) && !isset($_POST['submit'])){
?>

<![endif]-->
<!--[if !IE]><!-->
<p>U maakt <strong>GEEN</strong> gebruik van Internet Explorer.<br />
Daarom heeft deze waarschuwingspagina geen betrekking op u, aangezien uw browser, als het goed is, 100% wordt ondersteund! Als dit niet het geval is, of u een bug of een fout hebt ontdekt kunt u <a href="/contact.php">contact met mij opnemen</a>.</p>
<p align="center">Opera is een betrouwbare, snelle, geavanceerde en mooie browser.</p>
<a href="http://www.opera.com/download/get.pl?id=33638"><div style="background:url(../images/downloadOperawithText.png);height:78px;width:264px;margin-left:auto;margin-right:auto;"></div></a>
<p align="center">Opera is gratis te downloaden via bovenstaande link. Vertrouwt u het niet, of wilt u meer informatie?<br />
<a href="http://www.opera.com">Download Opera via www.opera.com</a></p>
<!--<![endif]-->
<!--[if IE]>
<p>U maakt gebruik van een versie van Internet Explorer. Dit wordt sterk afgeraden, omdat Internet Explorer een slechte reputatie heeft op het gebied van CSS3-ondersteuning. Voor een optimale ervaring van deze site kunt u het beste een andere browser gebruiken.</p><br />
<p align="center">Opera is een betrouwbare, snelle, geavanceerde en mooie browser.</p>
<a href="http://www.opera.com/download/get.pl?id=33638"><div style="background:url(../images/downloadOperawithText.png);height:78px;width:264px;margin-left:auto;margin-right:auto;"></div></a>
<p align="center">Opera is gratis te downloaden via bovenstaande link. Vertrouwt u het niet, of wilt u meer informatie?<br />
<a href="http://www.opera.com">Download Opera via www.opera.com</a></p>

<br /><p align="center">
<form name="browse" action="/errors/browserwarning.php" method="POST">
<input type="checkbox" name="browseverder" /> Ik wil verder browsen met Internet Explorer<br />
<input type="submit" name="submit" value="Bevestig" style="margin-left:auto;margin-right:auto;padding:5px;"/></p>
</form>
<?php
if (isset($_POST['submit']) && isset($_POST['browseverder'])){
        setcookie("browse", "true", time()+0, "/");
?>

<p>U kunt nu verder de website bezoeken.<br />
Klik <a onclick="history.back()">hier</a> om terug te gaan naar de vorige pagina.<p>
<?php
    }
    if (isset($_POST['submit']) && !isset($_POST['browseverder'])) {
?>

<p>Indien u niet verder wilt browsen met Internet Explorer zult u een andere browser moeten gebruiken.</p>
<![endif]-->
<?php
    }
}

//Deze moet worden: als: op 'bevestig' is gedrukt en als de bezoeker NIET verder wil browsen met IE (dus geen vinkje, wel bevestig)
if (!isset($_COOKIE['browse']) && isset($_POST['submit']) && !isset($_POST['browseverder'])){
?>

<!--[if IE]>
<p>U heeft aangegeven verder te willen browsen met <strong>Internet Explorer</strong>, en niet van een volledige compatibiliteit van deze website te willen genieten.</p>
<![endif]-->
<!--[if !IE]><!-->
<p>Niet de cookies vervalsen :'c</p>
<!--<![endif]-->
<?php
}
?>

Toevoeging op 03/06/2011 23:18:52:

Trouwens: nu staat de cookie op een sessie, dit was om te testen.
Gewijzigd op 03/06/2011 23:10:15 door Nino van den Bosch

PHP hulp

PHP hulp

25/05/2012 15:16:09
Gesponsorde koppelingen:

- Aar -

- Aar -

04/06/2011 00:39:57
Quote Anchor link
Quote:
Ik heb geprobeerd een script te maken om Internet Explorer gebruikers ervan bewust te maken dat mijn website niet 100% compatible is.

Gooi die check weg, en zorg dat je site er gewoon fatsoenlijk uitziet in IE en de rest van de browsers.

Waarom zou je je kop in het zand steken en mensen met IE een site-bezoek weer moeilijk maken?
Gewijzigd op 04/06/2011 00:41:08 door - Aar -

The Force

The Force

04/06/2011 01:02:19
Quote Anchor link
Wat is er niet compatibel dan? Heb je een master stylesheet gebruikt? Zo niet, ga dan niet IE de schuld geven dat deze je website anders weergeeft. Javascript kan neem ik aan ook niet het probleem zijn. Of wil je IE gebruikers waarschuwen dat ze geen afgeronde CSS3 randjes zien?

Ilias Nahi

Ilias Nahi

04/06/2011 01:22:42
Quote Anchor link
Zoals Aar zei, gooi die check weg en laat je site er fatsoenlijk uitzien in alle browsers. Ikzelf gebruik Dreamweaver CS3, daarin kun je een browser compability check doen, dat brengt alle fouten in kaart die er voor zorgen dat je website niet op alle browsers draait. Dat is erg handig!

Wouter J

Wouter J

04/06/2011 09:54:40
Quote Anchor link
Let er wel op dat deze melding aan ong. 43.87% van al je bezoekers getoond wordt. Veel bezoekers gaan dan snel weg en het zal je bezoekersaantal niet ten goede komen.

Daarnaast vind ik het onzin dat je vervolgens alleen een Opera download link geeft, Chrome zou er zeker bij moeten staan en eigenlijk zou je ze allemaal moeten doen. En even een tip: Zet een url naar de website erbij, geen directe download link.

Nino van den Bosch

Nino van den Bosch

04/06/2011 10:02:47
Quote Anchor link
Ja dat is dan inderdaad het geval, maar ik wil toch gewoon weten wat er fout gaat in dit script.
Ookal optimaliseer ik mijn site wel voor IE.

Dit heb ik meer gestart om wat te kunnen leren omtrent cookies en sessies. En dat te combineren in een formuliertje.
Gewijzigd op 04/06/2011 10:27:23 door Nino van den Bosch

Nino van den Bosch

Nino van den Bosch

05/06/2011 10:59:05
Quote Anchor link
Het is gelukt :)

Overzicht Reageren