Scrolbalk
Hallo,
Ik had de volgende vraag is er een functie in css/jquery of iets anders dat als er een scrolbalk op de pagina komt de website gecentreerd blijft dus niet 15+/-px(breedte scrolbalk) naar links gaat?
Groet,
Kees
Ik had de volgende vraag is er een functie in css/jquery of iets anders dat als er een scrolbalk op de pagina komt de website gecentreerd blijft dus niet 15+/-px(breedte scrolbalk) naar links gaat?
Groet,
Kees
Gewijzigd op 29/11/2011 15:39:03 door Kees -
Gesponsorde koppelingen:
Ik heb je andere topic verwijderd -> back to topic!
Je kunt het zelf maken in javascript? Een wrapper om de je website heen maken, is de wrapper hoger dan je window height (of screenheight of dergelijke) dan geef je die wrapper een class mee en via die class geef je de website bv een padding-left: 15px of dergelijke...
Maar mijn vraag is WAAROM?
position:absolute; ?
Is het niet handiger om gewoon altijd een scrollbar te tonen ook al is die niet nodig ? dan verspringt die ook niet.
html
{
overflow-y: scroll;
}
html
{
}
Hertog Jan op 29/11/2011 17:43:18:
Je kunt het zelf maken in javascript? Een wrapper om de je website heen maken, is de wrapper hoger dan je window height (of screenheight of dergelijke) dan geef je die wrapper een class mee en via die class geef je de website bv een padding-left: 15px of dergelijke...
Omdat ik dit er persoonlijk mooier vind uitzien. Als er geen scrolbalk is, alleen in het geval het echt nodig is.
Toevoeging op 30/11/2011 11:28:36:
Johan Koele op 29/11/2011 20:47:30:
Is het niet handiger om gewoon altijd een scrollbar te tonen ook al is die niet nodig ? dan verspringt die ook niet.
html
{
}
html
{
}
Dit had ik al geprobeerd maar vind het mooier als er geen scrolbalk aanwezig is als dat niet nodig is.
Toevoeging op 30/11/2011 11:29:06:
Eddy Bisschops op 29/11/2011 20:04:19:
position:absolute; ?
Ja en wat moet ik hiermee doen?
Je kunt het het beste laten zoals het is. Het is gewoon standaard gedrag van de browser. Je haalt je alleen maar een hoop ellende op de hals als je dat gaat aanpassen.
Werken met html { overflow-y: scroll; } is de enige methode die je hier kunt gebruiken. Of je moet je site helemaal verkeerd gaan positioneren (met absolute) wat enorm veel werk oplevert.
Iedereen is gewent aan die scrollbar links, ik durf te wedden dat 99% van al je bezoeker het niet eens opvalt dat de scrollbar er altijd staat.
Iedereen is gewent aan die scrollbar links, ik durf te wedden dat 99% van al je bezoeker het niet eens opvalt dat de scrollbar er altijd staat.
Wouter J op 30/11/2011 11:54:07:
Iedereen is gewent aan die scrollbar links rechts...
Ik ben op dit moment bezig met een project waar, om redenen mij onbekend, de projectleider en de ontwerper (tegen mijn advies in) persé gebruik wilden maken van een custom scrollbar.
Daarmee kan de vraag van de TS worden opgelost. Bovendien werkt de scrollbar. Maar het is niet het echte werk. Als ik door de pagina's scroll merk ik altijd dat het niet echt is. Zo geeft de dragger bijvoorbeeld niet aan hoeveel je kan scrollen; hij is altijd even groot.
Dus de ene keer trek je hem naar de helft en zit je net een alinea verder en de andere keer trek je hem nog geen 100px naar beneden en lijkt de content die je voorbij ziet schuiven al uit de kelder te komen...
Elwin Fratsloos op 30/11/2011 12:00:24:
Wouter J op 30/11/2011 11:54:07:
Iedereen is gewent aan die scrollbar links rechts...
Whoeeehhahahaaa :-D
Geweldig!