set_include_path

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

Software Developer C++ en Perl

Ben je een slimme en enthousiaste universitair opgeleide bèta die graag bij een relatief klein softwarebedrijf wil werken waar de sfeer goed is en eigen inbreng gewaardeerd wordt? Wij, IntelliMagic in Leiden, ontwikkelen technisch hoogwaardige software op het gebied van IT infrastructuur performance analytics. Het type software zorgt voor intellectueel interessante uitdagingen. We ontwerpen de producten zelf en verkopen deze als off-the-shelf software aan grote bedrijven in Europa en de VS. Wij zoeken een ervaren C++ software engineer met kennis van Perl voor een van onze ontwikkelteams. Werkzaamheden Samen met de andere ontwikkelaars specificeren, ontwerpen en implementeren van nieuwe functionaliteit

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van dashboards, webapplicaties en apps voor de eigen IOT-oplossingen. Samen met een vooruitstrevend team van ontwikkelaars en engineers krijgen jullie de opdracht om de sensoren in de apparatuur te scannen en vervolgens de data om te zetten in belangrijke inzichten voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Heb jij ideeën over nieuwe technieken die jullie kunnen implementeren? Hier wordt echt naar je geluisterd en gekeken of jouw idee daadwerkelijk ingezet kan worden; Je gaat aan de slag met de

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij werken als Senior Developer en werken aan een applicatie die duizenden marketingcampagnes automatisch aanstuurt? Dit is je kans! Kom werken voor onze opdrachtgever en in deze rol zul je veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijgen om gezamenlijk de applicatie naar een hoger plan te tillen. Wat ga je verder doen: Optimaliseren, beheren en uitbreiden van onze applicatie; Het bouwen van aansluitingen op de systemen van partners middels API’s; Meedenken over de technische/ontwikkel-standaarden; Proactief verbeterpunten voorstellen. Bedrijfsprofiel Het is een organisatie die met een team van verschillende developers én marketeers

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

30/01/2013 23:28:47
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Gebruiken jullie de functie set_include_path?
En zo ja, wat is precies het nut ervan? Als je iets wil includen kan je toch gewoon zelf het path aangeven? Wat is dan precies het nut / de toegevoegde waarde van deze functie?

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 13:57:47

Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

31/01/2013 07:25:25
Quote Anchor link
Ik heb het gebruikt voor een Zend project want daarbij moeten meerdere beatanden geinclude worden, dus dan is 'Zend/Loader.php' toch makkelijker dan '/home/koen/lib/includes/Zend/Loader.php, want ik zet het Zend framework maar 1 keer op de server, anders heb je 10 versies die je moet updaten (als je 10 Zend websites hebt).

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/01/2013 13:45:27
Quote Anchor link
Oké, maar eigenlijk is het dus niks meer dan een prefix?

Dus stel normaal zou je bijvoorbeeld zeggen:

include 'home/user/library/myclass.php';

En dan doe je set_include_path('home/user/library');

En als je dan iets include wordt het:

include 'myclass.php';

Begrijp ik het zo goed?

Kees Schepers

kees Schepers

31/01/2013 13:48:03
Quote Anchor link
Klopt, het word vaak bij frameworks gebruikt en composer gebruikt het ook voor je :) Ik gebruik overigens bijna nooit include, autoload FTW!
Gewijzigd op 31/01/2013 13:48:29 door kees Schepers

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/01/2013 13:55:17
Quote Anchor link
Hehe....

Maar is het dan zinvol om met set_include_path een include path in te stellen en in je autoload functie "myclass.php" te includen... of kun je in je autoload functie beter het volledige pad home/user/library/myclass.php gebruiken?
Gewijzigd op 31/01/2013 13:55:58 door Ozzie PHP

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

31/01/2013 14:58:20
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 31/01/2013 13:55:17:
Maar is het dan zinvol om met set_include_path een include path in te stellen en in je autoload functie "myclass.php" te includen... of kun je in je autoload functie beter het volledige pad home/user/library/myclass.php gebruiken?

De belangrijkste overwegingen worden hier genoemd:

http://framework.zend.com/manual/1.12/en/performance.classloading.html

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/01/2013 15:13:20
Quote Anchor link
Dankjewel Ward. Nou gaat dit vooral over het Zend Framework. Maar mijn vraag is anders...

Ik weet precies welke paden ik ga gebruiken om classes te laden. Is het niet beter om gewoon een absoluut pad te gebruiken in plaats van een include path te setten. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Stel ik heb 3 locaties waar mijn classes staan. Dan kan ik in mijn autoload functie dit doen:

// creëer bestandsnaam van class
// bepaal aan de hand van de bestandsnaam welke locatie van toepassing is
// als locatie 1, dan include class vanaf locatie 1 (home/user/library1/myclass.php)
// als locatie 2, dan include class vanaf locatie 2 (home/user/library2/myclass.php)
// als locatie 3, dan include class vanaf locatie 3 (home/user/library3/myclass.php)

Of ik stop die die 3 paden home/user/library1, home/user/library2 en home/user/library3 in de set_include_path functie en dan wordt mijn autoload functie zoiets:

// creëer bestandsnaam van class
// include classnaam
// nu worden alle ingestelde paden gescand of de bestandsnaam bestaat
// indien een 'hit' wordt gevonden, include het bestand

Ik denk dat de 1e optie beter is, omdat je dan gericht zegt welke directory gebruikt moet worden, en dus niet alle direcotries worden gescand op een mogelijke 'hit'.

Ben jij het daar mee eens?
Gewijzigd op 31/01/2013 15:14:30 door Ozzie PHP

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

31/01/2013 16:08:23
Quote Anchor link
Als je inderdaad precies weet (a) wanneer je (b) welk bestand (c) waarvandaan moet halen, heb je geen include path nodig voor allerlei directoryscans, maar is een absoluut pad beter. Je hebt dan meer een bootstrapper dan een autoloader.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/01/2013 16:13:30
Quote Anchor link
Oké, thanks. Het is nog steeds een autoloader...

Als ik zeg $class = new Class(); dan wordt de autoloader gestart, dus ik snap niet helemaal wat je bedoelt met dat het meer een bootstrapper is dan een autoloader.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

31/01/2013 16:36:55
Quote Anchor link
Ik bedoelde de constrolestructuur voor je beslissingsregel "als locatie 1, dan include class vanaf locatie 1 (home/user/library1/myclass.php)". Als deze paden en bestanden plus natuurlijk de beslissingsregels in steen zijn gegrift, kun je require of include met een absoluut pad gebruiken en speurtochten in directory's voorkomen.

Misschien moet je trouwens eens naar namespaces kijken, want daar bestaat een verband tussen klassennamen en paden dat lijkt op jouw structuur met /library1/, /library2/, enzovoort:

\namespace\package\Class_Name => /path/to/project/lib/vendor/namespace/package/Class/Name.php

\namespace\package_name\Class_Name => /path/to/project/lib/vendor/namespace/package_name/Class/Name.php

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/01/2013 16:40:19
Quote Anchor link
Thanks voor de tip, maar ik vind dat namespaces niet zo prettig werken. Een hoop extra dingetjes erbij. Ik hoe het maar bij mijn normale manier.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.