Shop op site

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

31/03/2015 14:02:48
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een soort widget gemaakt.
Het is een kleine shop. Het bestaat uit een menu dat submenu's heeft die open en dicht kunnen klappen. Bij het klikken op een item in het menu opent er een "pagina" in de widget. Die pagina's moeten worden geladen met ajax.
De pagina's hebben vaak dezelfde indeling.
Er zijn meerdere soorten pagina's:

- Pagina met een lijst met items. Op deze soort pagina's staat ook een soort container. Als je op een item in de lijst klikt, dan komt info over dat item in die container te staan.

- Pagina met alleen afbeeldingen / tekst. Zoals de startpagina.
- Pagina met lijst met items, maar ook een lijst met kleuren waarin je die items kunt kopen.

Wat is het beste? De HTML van de pagina's laden met ajax, en die in de pagina container zetten van de widget?
Of de gegevens van een pagina laden als een JSON object, en dan dat object uitlezen en zo met javascript de pagina in elkaar laten zetten, dus dat je geen HTML laadt, maar alleen de gegevens.
Gewijzigd op 31/03/2015 14:03:05 door Mark Hogeveen
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 08:16:09
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

31/03/2015 14:09:59
Quote Anchor link
Altijd een goede vraag.

JSON is meer voor data. Bijvoorbeeld voor gegevens uit de database.
Ik denk dus eerder aan HTML met eventueel waar nodig een data- attribuut om in de extra data te voorzien als je die nodig hebt.
 
Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

31/03/2015 15:08:28
Quote Anchor link
Maar als er specifieke javascript op die geladen pagina;s staat, dan moet ik die dus gewoon met de pagina mee laden. Dus in <script> tags zetten in de html van een pagina?
En hetzelfde voor css? Dus <style>
Gewijzigd op 31/03/2015 15:08:44 door Mark Hogeveen
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

31/03/2015 15:39:56
Quote Anchor link
Dat zou niet mijn keuze zijn. En ik weet niet eens of dat kan maar het is ook absoluut niet logisch.
Ik zou de javascript (functies) lekker met de hoofdpagina meesturen.

Wat je wel moet doen is aan de HTML die later wordt toegevoegd nieuwe events koppelen zoals onclick e.d. nadat de HTML geladen is.

Voorbeeldje: http://codepen.io/anon/pen/vEMYWp
Gewijzigd op 31/03/2015 16:12:04 door Frank Nietbelangrijk
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.