Versio

slash achter url

Overzicht Reageren

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/08/2011 17:04:26
Quote Anchor link
Hallo,

Een vraagje, als ik een (root) url intyp in de browser en ik druk op enter dan verschijnt er achter de url altijd een slash. Als je bijv. intypt www.phphulp.nl (zonder slash) dan komt er automatisch een slash achter te staan.

Nu vraag ik me af... waar komt die slash vandaan? Doet de browser dat of komt die slash van de server?

En... is dit standaardgedrag? Met andere woorden... verschijnt die slash in iedere browser en bij iedere website?

PHP hulp

PHP hulp

25/05/2012 18:00:50
Gesponsorde koppelingen:
BHosted Hosting al vanaf € 1,- per maand

Controleer nu gratis jouw domeinnaam:

Michael -

Michael -

16/08/2011 17:32:23
Quote Anchor link
De browser plaatst dit erachter zover ik kan zien.
Als je www.phphulp.nl intypt maakt hij er http://www.phphulp.nl/ van.
In iedergeval Firefox en Internet Explorer.
Opera plaatst het wel, maar verbergt het gelijk en wordt weer toonbaar als je in de adresbalk klikt.
Chrome laat het helemaal niet zien.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/08/2011 18:10:23
Quote Anchor link
Ah oké, de browser dus...

Dankjewel Michael!

Write Down

Write Down

16/08/2011 18:53:04
Quote Anchor link
En wat heeft dit te zien met "beginnen met PHP"?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/08/2011 19:31:36
Quote Anchor link
Waar had ik het dan moeten zetten? Het had toch een Apache server iets kunnen zijn. Ik snap je vraag niet eerlijk gezegd.

Wouter J

Wouter J

16/08/2011 21:28:08
Quote Anchor link
De vraag gaat over in welk forum onderdeel je het plaatst. Iets wat hier op PHPhulp best wel vaak verkeerd gaat. Dat valt mij de laatste tijd bij het terug zoeken van topics ook al op.
Zoiets zou bijv. meer bij algemene PHP scripting en meer kunnen staan. Dit is een beetje verwarrend (door dat er speciaal php scripting wordt genoemd) maar dit is het overige forumdeel van dit forum. Misschien dat dit beter overig genoemd kan worden.

Fabian M

Fabian M

16/08/2011 21:36:29
Quote Anchor link
Ik zelf denk dat de URL die wordt opgegeven in de browser gewoon wordt geparsed naar een volledige url. Net zoals

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
echo realpath("/var/www");"

Overzicht Reageren