sleep en hibernate

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/12/2014 17:21:39
Quote Anchor link
Hey guys,

Je kan Windows zo instellen dat ie na xx minuten in sleep of hibernate mode gaat.

Nu vraag ik me af. Stel ik zit niet achter de computer en hij is een film aan het downloaden. Springt ie dan tijdens het downloaden in sleep of hibernate mode? Of doet ie dat pas als de film gedownload is?

Ik meen ook wel eens gehoord te hebben (maar weet het niet zeker) dat deze modes veel schijfruimte/geheugen in beslag nemen?

Eigenlijk is mijn vraag dus of ik die modes wel of niet moet inschakelen.

Iemand advies?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 22:25:16
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/12/2014 17:46:34
Quote Anchor link
Hibernate-modus kost wel wat schijfruimte, maar je kan het eens proberen. Ik verwacht dat je PC gewoon in Hibernate-modus gaat tijdens het downloaden, maar die kan je toch uitzetten?

Ik zie het probleem niet echt zo?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/12/2014 17:56:48
Quote Anchor link
>> Ik zie het probleem niet echt zo?

Maar da's juist niet handig ... want dan stopt ie dus met downloaden :-s
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/12/2014 20:30:31
Quote Anchor link
Hibernate/slaapstand uitzetten?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/12/2014 21:38:24
Quote Anchor link
Ja, inderdaad ... maar dat vroeg ik me dus af of ie wel of niet in slaapstand gaat, en wat het doet met je geheugen ... worden er bijv. allerlei logs van bijgehouden e.d. waardoor je systeem wordt "vervuild"?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/12/2014 21:45:11
Quote Anchor link
De staat van je PC, welke programma's open staan etc, zodat je direct weer verder kan waar je gebleven was na je PC weer op te starten.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/12/2014 21:51:37
Quote Anchor link
En als ik dan de pc weer opstart ... verwijdert die dan al die bestanden? Met Windows gaat er wel eens wat mis en blijft er van allerlei "troep" achter :-/
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/12/2014 21:54:37
Quote Anchor link
Daar kan je wel vanuit gaan. Windows mag zichzelf wel eens vervuilen, maar ze hebben ook een schoonmaakdoekje: Schijfopruiming. En als het hardnekkig is, dan help CCleaner zelf nog :-)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/12/2014 22:00:17
Quote Anchor link
Gebruik jij die schijfopruiming zelf wel eens? Kun je die ook als taak instellen?

CCleaner ken ik, maar die haalt ook wel eens teveel weg, bijv. een registry key, waardoor ineens een applicatie niet meer werkt, dus ik ben er niet zo'n fan van eigenlijk.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/12/2014 22:05:04
Quote Anchor link
CCleaner heeft mij nooit in de steek gelaten, eerlijk gezegd.

cleanmgr.exe kan je als geplande taak uitvoeren, lees de parameters maar eens.
http://vlaurie.com/computers2/Articles/disk-cleanup.htm
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/12/2014 22:10:01
Quote Anchor link
Thanks Aar!
 
Purplecolour colour

purplecolour colour

29/12/2014 06:32:19
Quote Anchor link
switch mode is helemaal niet een probleem .. Gebruik de link MicrosoftMicrosoft om meer details te kennen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.