SMTP gebruiken om email vanaf externe server te sturen mogelijk?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Furio Scripting

Furio Scripting

08/04/2014 14:03:17
Quote Anchor link
Beste forumleden,

Kan ik SMTP gebruiken in php om via een andere server e-mail te versturen.

Dus ik wil op mijn eigen website die op mijn eigen vps staat een php script gebruiken waar je jouw smtp gegegevens invult en vervolgens wil ik dan de ingevulde gegevens testen of alles klopt en zo ja mag deze gebruiker email versturen maar niet via mijn server... dit kan ik toch regelen met smtp?

Ik hoor graag van jullie!
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 06:31:02
 
- SanThe -

- SanThe -

08/04/2014 14:06:56
Quote Anchor link
Waarom zo moeilijk?

Je stuurt mail via de mailserver op dezelfde server als de webserver.
Is daar geen mailserver dan zet je in php.ini welke mailserver er dan gebruikt moet worden.
 
Michael -

Michael -

08/04/2014 14:08:11
Quote Anchor link
Met PHPMailer kan dit heel eenvoudig.
PHPMailer Basic Example using SMTP
 
Furio Scripting

Furio Scripting

08/04/2014 14:10:30
Quote Anchor link
- SanThe - op 08/04/2014 14:06:56:
Waarom zo moeilijk?

Je stuurt mail via de mailserver op dezelfde server als de webserver.
Is daar geen mailserver dan zet je in php.ini welke mailserver er dan gebruikt moet worden.


Ik wil niet dat gebruikers via mijn eigen server mail versturen vandaar dat ik smtp wil gebruiken zodat ze via hun eigen server dit kunnen doen (elke gebruiker heeft namelijk een eigen server).

Toevoeging op 08/04/2014 14:10:45:

Michael - op 08/04/2014 14:08:11:
Met PHPMailer kan dit heel eenvoudig.
PHPMailer Basic Example using SMTP


Top bedankt, ik zal er eens naar kijken!
 
- SanThe -

- SanThe -

08/04/2014 14:13:26
Quote Anchor link
Furio Scripting op 08/04/2014 14:10:30:
.. zodat ze via hun eigen server dit kunnen doen (elke gebruiker heeft namelijk een eigen server).


Een correct ingestelde mailserver zal dit weigeren.
Daar heb je een foutief open relay voor nodig en dat is ideaal voor spammers.
 
Furio Scripting

Furio Scripting

08/04/2014 14:22:16
Quote Anchor link
- SanThe - op 08/04/2014 14:13:26:
Furio Scripting op 08/04/2014 14:10:30:
.. zodat ze via hun eigen server dit kunnen doen (elke gebruiker heeft namelijk een eigen server).


Een correct ingestelde mailserver zal dit weigeren.
Daar heb je een foutief open relay voor nodig en dat is ideaal voor spammers.


Wat stel jij dan voor om honderden gebruikers dagelijks 200 uitnodigingen te laten versturen zonder dat je eigen server spam problemen krijgt?
 
- SanThe -

- SanThe -

08/04/2014 14:25:36
Quote Anchor link
Furio Scripting op 08/04/2014 14:22:16:
... honderden gebruikers dagelijks 200 uitnodigingen te laten versturen ...


Klinkt in mijn oren als spam.
 
Ivo P

Ivo P

08/04/2014 14:38:22
Quote Anchor link
sommige mensen moeten het doen met de smtp-server van hun internet provider. Bijvoorbeeld Ziggo of XS4All.

Lang niet al die servers staan toe dat je vanaf "buiten" (buiten het ziggo-netwerk) verstuurt. Ook niet met een password.

Als dat al toegestaan is: het zou zomaar kunnen dat dat password gelijk is aan hun algemene password om hun abo aan te passen etc.

En wie garandeert mij dat als ik door al die moeite ben gegaan om die smtp-setting in te voeren, jij die niet opslaat?

En dan sla je ze mogelijk alleen maar op met de beste bedoelingen om in het komende uur die mailtjes te versturen, maar als jij die laat staan en iemand hengelt ze alsnog uit je database....

Of je doet het zelf natuurlijl :-)

Het is zijn (als ze al werken) waardevolle gegevens!
 
Furio Scripting

Furio Scripting

08/04/2014 14:39:29
Quote Anchor link
- SanThe - op 08/04/2014 14:25:36:
Furio Scripting op 08/04/2014 14:22:16:
... honderden gebruikers dagelijks 200 uitnodigingen te laten versturen ...


Klinkt in mijn oren als spam.


Trustpilot, Kiyoh, Ekomi, the feedbackcompany laten klanten dagelijks honderden uitnodigingen versturen... hoe doen hun dit dan? Lijkt me niet dat hun allemaal spam versturen...

Ik ben namelijk met een soort gelijk iets bezig maar ik wil op een legitieme wijze vele mensen kunnen uitnodigen via de e-mail maar het liefst niet via mijn eigen server...
 
- SanThe -

- SanThe -

08/04/2014 14:49:32
Quote Anchor link
Furio Scripting op 08/04/2014 14:39:29:
... laten klanten dagelijks honderden uitnodigingen versturen ...


In mijn oren nog steeds spam.
 
Furio Scripting

Furio Scripting

08/04/2014 14:55:43
Quote Anchor link
- SanThe - op 08/04/2014 14:49:32:
Furio Scripting op 08/04/2014 14:39:29:
... laten klanten dagelijks honderden uitnodigingen versturen ...


In mijn oren nog steeds spam.


Lijkt mij ook spam inderdaad aangezien vele geen toestemming hebben gegeven maar trustpilot heeft wel miljoenen klanten en de mailtjes komen wel gewoon aan dus ergens moet het toch wel snor zitten.

Gebruikers mogen bij mijn systeem enkel emailadressen toevoegen die daadwerkelijk via hun eigen website hebben aangegeven een nieuwsbrief te willen ontvangen maar ja controleer dat maar eens....

Misschien is het toch slimmer om een php script te maken die zij zelf op hun website kunnen uploaden en daarmee groepen kunnen toevoegen en emails kunnen versturen en via mijn systeem kunnen ze dan de statistieken zien van de emailtjes...
 
- SanThe -

- SanThe -

08/04/2014 14:58:44
Quote Anchor link
Ik ken mensen die fietsen stelen geen stelen vinden.
Blijft toch stelen.
 
Furio Scripting

Furio Scripting

08/04/2014 15:19:36
Quote Anchor link
- SanThe - op 08/04/2014 14:58:44:
Ik ken mensen die fietsen stelen geen stelen vinden.
Blijft toch stelen.


Dat is zo maar mag dit dan ook niet? Ik heb net even een demo accountje gemaakt bij kiyoh en toen een willkeurig emailadres van mij ingevuld om een uitnodiging te ontvangen, dit had dus naar iedereen verzonden kunnen worden:

"Beste klant van 'website naam',

Hartelijk dank voor uw aankoop. U kunt onze dienstverlening nu beoordelen door een review over ons te schrijven. Zo kunnen wij onze organisatie blijven optimaliseren.

Wij werken samen met KiyOh.nl, zodat een beoordeling snel en makkelijk ingevuld kan worden.

Klik op de volgende link: Beoordeling invullen
Werkt de link niet? Kopieer deze regel in uw browser: https://www.kiyoh.nl/bedrijfsnaam/?b=y&id=2683945

Hartelijk dank voor deze beoordeling!
bedrijfsnaam

Hulp nodig bij het invullen van deze beoordeling? E-mail [email protected]. Of neem contact op via KiyOh.nl.
Uitschrijven voor verdere uitnodigingen om te beoordelen? Klik dan hier[linkje om uit te schrijven voor verdere kiyoh emails]".
Gewijzigd op 08/04/2014 15:20:17 door Furio Scripting
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

08/04/2014 15:25:55
Quote Anchor link
Furio Scripting op 08/04/2014 14:39:29:
Trustpilot, Kiyoh, Ekomi, the feedbackcompany laten klanten dagelijks honderden uitnodigingen versturen... hoe doen hun dit dan? Lijkt me niet dat hun allemaal spam versturen...
Correct, maar er zijn vier wezenlijke punten:

• Ze mailen in opdracht van aangesloten en geverifieerde klanten (en daartoe mogen persoonsgegevens worden doorgegeven).

• Ze mailen uitsluitend aan klanten van opdrachtgevers (en dan is het geen spam).

• Ze mailen met hun eigen servers (niks SMTP).

• Ze beperken de hoeveelheid mail. Meestal is er één uitnodiging en later eventueel één herinnering, maar meer ziet de ontvanger niet.

Onder dergelijke omstandigheden kun je een mailservice op je eigen mailserver aanbieden. Wil je de mailservice veel ruimer opzetten, dan bestaat inderdaad een reëel gevaar dat die kan (en dus zal) worden misbruikt voor spam.
 
Furio Scripting

Furio Scripting

08/04/2014 15:39:18
Quote Anchor link
Ward van der Put op 08/04/2014 15:25:55:
Furio Scripting op 08/04/2014 14:39:29:
Trustpilot, Kiyoh, Ekomi, the feedbackcompany laten klanten dagelijks honderden uitnodigingen versturen... hoe doen hun dit dan? Lijkt me niet dat hun allemaal spam versturen...
Correct, maar er zijn vier wezenlijke punten:

• Ze mailen in opdracht van aangesloten en geverifieerde klanten (en daartoe mogen persoonsgegevens worden doorgegeven).

• Ze mailen uitsluitend aan klanten van opdrachtgevers (en dan is het geen spam).

• Ze mailen met hun eigen servers (niks SMTP).

• Ze beperken de hoeveelheid mail. Meestal is er één uitnodiging en later eventueel één herinnering, maar meer ziet de ontvanger niet.

Onder dergelijke omstandigheden kun je een mailservice op je eigen mailserver aanbieden. Wil je de mailservice veel ruimer opzetten, dan bestaat inderdaad een reëel gevaar dat die kan (en dus zal) worden misbruikt voor spam.





Beste Ward,

1. Iedereen kan bij Trustpilot en Kiyoh bijvoorbeeld een accountje aanmaken en via de proefperiode uitnodigingen versturen naar ieder willekurig emailadres... hier is de service niet voor bedoeld maar er zullen genoeg mensen zijn die het misbruiken.

2. Er wordt nergens geverifierd of de opgegeven emailadressen daadwerkelijk klanten zijn, hier gaan zij vanuit en kan wellicht een ban opleveren bij misbruik.

Het project waar ik mee bezig ben bestaat ook uit gebruikers met een website en klanten, ik zie ook liever dat ze enekel bevestigde klanten een e-mail sturen maar er zullen altijd mensen zijn die er willekurige emailadressen aanhangen.. wat spam is... en aangezien ik dan via mijn eigen server uitmail ben ik dan de schuldige, dit wil ik graag voorkomen.
 
- SanThe -

- SanThe -

08/04/2014 15:43:38
Quote Anchor link
Via welke server jij ook mailt. De oorspronkelijke zender is jouw server. Dat is altijd terug te vinden.
 
Furio Scripting

Furio Scripting

08/04/2014 15:46:00
Quote Anchor link
- SanThe - op 08/04/2014 15:43:38:
Via welke server jij ook mailt. De oorspronkelijke zender is jouw server. Dat is altijd terug te vinden.


Daarom lijkt mij een php scriptje dat de klant op zijn eigen server moet uploaden om klanten uit te nodigen de beste oplossing omdat hun dan zelf verantwoordelijk zijn en niet mijn server.... dit is misschien een stuk minder gebruikersvriendelijk maar het weegt niet op tegen een blacklisted server.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

08/04/2014 15:47:57
Quote Anchor link
Dan zou ik inderdaad overstappen op plan B: parkeer de mailer op de servers van de klanten, zodat die de mail verzenden. Voor klanten die niet rechtstreeks vanaf hun productieservers willen mailen, kun je SMTP vervolgens als optie aanbieden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.