socket.io send data naar een specifiek persoon

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Christian k

christian k

17/04/2014 16:37:51
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een chatsysteem daarom zou ik graag via socket.io
binnen komende data naar een specifieke persoon sturen.
Ik had het zo in gedachten
persoon A stuurt JSON data met het id van persoon B (die in de database staat) en een bericht naar de server. Vervolgens moet de server het bericht in de database opslaan. Als dat gelukt is
moet de server kijken of persoon B online is als dat het geval is zou
de server het bericht naar persoon B moeten sturen.

weet iemand hoe ik dat moet doen?

alvast hartelijk bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 09:24:23
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/04/2014 16:40:10
Quote Anchor link
Wat heb je al geprobeerd? Even benieuwd....
Gewijzigd op 17/04/2014 16:43:31 door - Ariën -
 
Christian k

christian k

17/04/2014 16:45:18
Quote Anchor link
nee ik had het eerst via HTML5 SSE gedaan maar dat werkt niet met internet explorer
en het was voor de server niet echt handig want als er meer dan 25 mensen online komen word de server
al opmerkelijk langzamer.
toen heb ik op het internet gekeken en daar zag ik dat je data naar een specifiek persoon kan sturen via
socket.io maar het probleem is dat het ook met de database en een stukje php script moet uitvoeren bij elk inkomend bericht en ik weet niet hoe ik dat moet doen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/04/2014 16:53:25
Quote Anchor link
Is een basistutorial over Socket.io niet een handigere keuze?
Anders weet ik dat PHPacademy op Youtube ooit een node.js / socket.io chatbox heeft gemaakt.
 
Christian k

christian k

17/04/2014 18:40:15
Quote Anchor link
ja ik heb even naar een socket.io turorial gekeken maar ik zie nergens hoe je php scripts uitvoert
als je een bericht krijgt en ik zie ook niet hoe je een id aan een Socket_id kan koppelen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.