Spam
Hallo, ben ik weer.
ik heb een contactformulier en dat wordt gebruikt voor spam. Het enige wat ik anti-spam heb is dit:
Zijn er nog andere dingen die er tegen kunnen beschermen? Zoals capatcha, hoe bouw ik zoiets?
Gr
ik heb een contactformulier en dat wordt gebruikt voor spam. Het enige wat ik anti-spam heb is dit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$banned = array(
'xxxx.xxxx.xxxx.xxxx',
'xxxx.xxxx.xxxx.xxxx'
);
foreach($banned as $ips){
if($_SERVER['REMOTE_ADDR'] == $ips){
die('U bent geband van deze website. Dit kan de volgende regenen hebben: <br> 1 U heeft gespamt. <br> 2: U hackt of beschadigt de website <br> 3: U misbruikt de website <br> 4: U steelt van de website <br> Deze acties zijn niet toegestaan. U heeft daarvoor een ban gekregen. ');
}
}
?>
$banned = array(
'xxxx.xxxx.xxxx.xxxx',
'xxxx.xxxx.xxxx.xxxx'
);
foreach($banned as $ips){
if($_SERVER['REMOTE_ADDR'] == $ips){
die('U bent geband van deze website. Dit kan de volgende regenen hebben: <br> 1 U heeft gespamt. <br> 2: U hackt of beschadigt de website <br> 3: U misbruikt de website <br> 4: U steelt van de website <br> Deze acties zijn niet toegestaan. U heeft daarvoor een ban gekregen. ');
}
}
?>
Zijn er nog andere dingen die er tegen kunnen beschermen? Zoals capatcha, hoe bouw ik zoiets?
Gr
Gewijzigd op 29/01/2011 21:42:59 door Dalando De Zuil
Gesponsorde koppelingen:
Al eens van in_array() gehoord? Die lus is nergens voor nodig. Tevens is een IP ban eigenlijk nogal nutteloos, gemakkelijk te omzeilen.
Gewijzigd op 29/01/2011 22:18:39 door - Mark -
Even zoeken kan nooit kwaad … http://www.phphulp.nl/php/tutorial/beveiliging/hoe-ga-ik-spam-via-formulieren-tegen/526/