Spatie wordt underscore

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaars voor de zorgsector

Bedrijfsomschrijving Voor onze klant in de omgeving van Zwolle zijn wij op zoek naar een ervaren .Net ontwikkelaar, bij voorkeur met ervaring binnen de belangrijkste sector van Nederland, namelijk: de zorgsector. Deze internationale organisatie ontwikkelt software voor de zorgsector. Er werken zo'n 25 medewerkers hard aan een oplossing die gebruikt wordt door heel Nederland. Er heerst een informele sfeer waarbij er altijd ruimte is voor een grapje. Je collega's zijn stuk voor stuk sterke ontwikkelaars vanuit verschillende achtergronden en met verschillende leeftijden. Je komt hier terecht in een organisatie die zich hard inzet om de zorgsector te verbeteren. De mogelijkheden

Bekijk vacature »

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Junior Low-code ontwikkelaar gezocht omgeving Arnh

Bedrijfsomschrijving Wij zijn een dynamisch IT-bedrijf dat zich richt op het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het creëren van ondersteunende applicaties. Onze kracht ligt in het combineren van zakelijk inzicht met IT-expertise via gestroomlijnde procesontwerpen en wendbare applicatieontwikkeling met behulp van Low-code technologieën. Als jonge professional krijg je de kans om samen te werken met een team van 15 deskundige collega's, verspreid over nationale en internationale locaties. We bieden je een leerzame omgeving waar je je vaardigheden kunt ontwikkelen en groeien in je rol als Low-code ontwikkelaar. Word jij onze nieuwe Junior Low-code Ontwikkelaar (OutSystems)? Versterk ons team en draag bij

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

Developer Front-end

Functie omschrijving Front-end Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een front-end developer voor een organisatie in de regio Veenendaal die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. Je hebt in deze functie een adviserende rol hiervoor moet je beschikken over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Je creëert unieke concepten door samen met collega’s en klanten te overleggen over aangeleverde designs. Hiermee draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Jij wordt het vaste aanspreekpunt voor klanten wanneer het gaat over planningen, hierin is het jouw taak om alle betrokkenen goed

Bekijk vacature »

Front-end developer Supply Chain Angular, ReactJS,

Functie Het development team bestaat momenteel uit 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creëren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld meedenken over strategie en design. Hierin krijg je veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te vullen en te pionieren. Alle data die wordt gebruikt is zichtbaar in een webapplicatie, geschreven in Angular en React. Momenteel zijn ze bezig om de dashboards anders vorm te geven en de

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer begint jouw dag na een bak koffie met een stand up. De vorderingen worden tijdens de stand up besproken en de doelen worden opgesteld waar jullie als team in de volgende sprint naartoe gaan werken. Onze backend is geschreven in .NET Core en onze Front-end in Angular. Bij ons ga jij dan ook Fullstack aan de slag. Jij wordt hier opgeleid om zelfstandig te kunnen programmeren en applicaties te kunnen implementeren. Er wordt op projectbasis gewerkt, dit bied leuke uitdagingen omdat elke klant een andere visie heeft over de applicatie die wij maken. Je gaat

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Danny von Gaal

Danny von Gaal

09/11/2015 21:36:06
Quote Anchor link
Ik heb een html formulier waar namen worden gekozen vanuit een listbox, daar wordt een array van gemaakt en daarna wordt er met een foreach lus een positienummer aan gehangen.
Het werkt alleen helaas niet voor mensen met een spatie in hun naam. Ik heb dmv een echo gekeken waar het mis gaat en ik zie dat spaties worden vervangen door underscores.

Het probleem is alleen dat ik niet weet waar dit gebeurd en hoe ik dit kan voorkomen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik kan de underscores niet later weer vervangen voor spaties want er zijn ook mensen met een underscore in hun naam die wel moeten blijven staan.

Iemand ideeën of bekend hiermee?
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 06:33:45
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

09/11/2015 23:07:56
Quote Anchor link
Gebruik user id's.
 
Danny von Gaal

Danny von Gaal

10/11/2015 11:57:01
Quote Anchor link
Dat gaat niet want hij haalt de users op in een tabel en maakt deze aan in een andere tabel en daar worden gegevens geupdate.
Dan zou ik user id bij moeten gaan voegen maar ik heb liever dit probleem getackeld.
 
Pg Vincent

Pg Vincent

10/11/2015 12:00:05
Quote Anchor link
Quote:
Ik heb dmv een echo gekeken waar het mis gaat en ik zie dat spaties worden vervangen door underscores.


Gebruik je toevallig een library voor het maken van de listbox?
Je zult sowieso moeten backtracken en met echo moeten kijken op welke plek in het proces de underscore verschijnt; vanaf het moment dat je de data uit de database haalt tot het moment dat je de gesubmitte data verwerkt.

PHP doet het niet vanzelf en HTML al helemala niet, dus ofwel heb je zelf iets gemaakt of je gebruikt een library van derden die niet weet dat spaties gewoon toegestaan zijn.


Quote:
Gebruik user id's.


Dat is een optie maar alleen omdat er geen spaties in getallen zitten, het probleem blijft bestaan en de eerstvolgende keer dat er een spatie moet worden doorgegeven wordt dat gewoon weer een underscore en moet je alsnog zoeken naar de oorzaak.
 
Peter K

Peter K

10/11/2015 14:21:56
Quote Anchor link
Pg Vincent op 10/11/2015 12:00:05:
Quote:
Gebruik user id's.


Dat is een optie maar alleen omdat er geen spaties in getallen zitten, het probleem blijft bestaan en de eerstvolgende keer dat er een spatie moet worden doorgegeven wordt dat gewoon weer een underscore en moet je alsnog zoeken naar de oorzaak.


En toch is dit de netste manier om alles te verwerken.
Als het goed is heb je een tabel met user_id, voornaam, achternaam (of iets dergelijks)
Je post vervolgens gewoon alleen het ID. Tijdens het verwerken kun je dan weer voornaam,achternaam ophalen.
 
Danny von Gaal

Danny von Gaal

10/11/2015 15:29:09
Quote Anchor link
Okee mensen bedankt. Ik ga het nog even onderzoeken en als ik er achter kom dan laat ik het weten.
Lukt het me niet dan val ik wel terug op userid's die ik uiteraard bij hou.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/11/2015 16:20:21
Quote Anchor link
Je kunt entiteiten het beste identificeren met een eigenschap waarvan de waarde niet verandert.

Als ik zou moeten kiezen tussen een (gebruikers)naam of een intern nummer (die al als DOEL heeft een entiteit uniek te identificeren en waarvan het eigenlijk uitgesloten is dat dit nummer ooit gaat veranderen) dan weet ik wel wat mijn keuze zou zijn.

Te meer omdat namen/nicknames nog wel eens willen veranderen.
Quote:
Dat gaat niet want hij haalt de users op in een tabel en maakt deze aan in een andere tabel en daar worden gegevens geupdate.
Dan zou ik user id bij moeten gaan voegen maar ik heb liever dit probleem getackeld.

Als ik dit zo hoor zou ik nog eens kritisch kijken naar je database-opzet. Er valt iets voor te zeggen om alle tabellen (behalve koppeltabellen wellicht, behalve koppeltabellen waar extra metadata aan zit die je wellicht in afzondering wilt aanspreken) te voorzien van een auto-increment id. Dat werkt vaak gewoon een stuk praktischer.

Wanneer je tabellen aan elkaar knoopt d.m.v. tekstuele kolommen, dat is om meerdere redenenen en slecht idee.
Gewijzigd op 10/11/2015 16:21:55 door Thomas van den Heuvel
 
Pg Vincent

Pg Vincent

10/11/2015 16:29:51
Quote Anchor link
Quote:
En toch is dit de netste manier om alles te verwerken.


Het is een makkelijke manier en voor velen ook volkomen vanzelfsprekend want "iedereen doet het zo", maar het verschilt voor de database in geen enkel opzicht van het doorgeven elke willekeurige kolom, zolang de waarden in de tabel uniek zijn.

De database-guru Joe Celko (die een aantal zeerleerzame boeken heeft geschreven) heeft hele epistels gewijd aan de gevaren van zo'n surrogaat primary key en het is verstandig om het kern-argument daarvan altijd in je achterhoofd te houden: het "id" van een record verwijst naar een record, niet naar de data in dat record. De primary key zou beter gebaseerd kunnen zijn op de inhoud van het record, datgene wat dat record "uniek" maakt, iets als de volledige naam en het adres (precies wat artsen ook doen met je naam en geboortedatum).

Het id is makkelijk, en in alledaagse toepassingen is er niet echt iets op tegen, maar het is niet "de netste manier".
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/11/2015 17:33:06
Quote Anchor link
Het is een redelijk "moot point" dat het id enkel wijst naar het record (en verder geen echte relatie heeft met de inhoud, als je dat bedoelt). Het vervult een duidelijke en ondubbelzinnige rol.

Dat neemt niet weg dat er andere elementen in je data zitten die een record ook uniek kunnen identificeren, maar dan op voorhand te besluiten dat je dan per definitie geen id nodig hebt/zou hebben is nogal onpraktisch. Ze kunnen best naast elkaar bestaan, en het is een default fallback wanneer er geen combinatie van kolommen is die uniek kan zijn.

Een id is een syntactische oplossing, andere keys zijn meer semantisch van aard.

Wat jij als "netter" beschouwt lijkt mij toch meer een esthetische kwestie.
 
Pg Vincent

Pg Vincent

10/11/2015 18:51:41
Quote Anchor link
Quote:
Wat jij als "netter" beschouwt lijkt mij toch meer een esthetische kwestie.


Ja en nee, een id "doet het ook" en het zal in veel gevallen ook geen enkel probleem zijn, maar de dag dat er iets mis gaat met de id's heb je een serieus problem. Ik heb dat helaas zien gebeuren met een API voor producten van een groothandel. Wij (een webshop destijds) kregen een mailtje van een leverancier dat we alle prijzen van de producten opnieuw moesten synchroniseren want meneer had een dump/import gedaan vanuit een CSV en de ID kolom overgeslagen want "die wordt automatisch gegenereerd door de database". Gelukkig synchroniseerden wij op een combinatie van SKU en de EAN code dus wij hebben er niets van gemerkt.

Afijn, opzich werkt het id dus best, maar houd in geachten dat het een verzonnen stukje informatie is dat los staat van de data die je wilt aanwijzen.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/11/2015 21:35:08
Quote Anchor link
Zodra je je id's voor iets anders dan de interne (database) nummering gaat gebruiken zou je sowieso al kunnen stellen dat er iets mis is.
 
Danny von Gaal

Danny von Gaal

10/11/2015 23:00:39
Quote Anchor link
Ik heb uit eindelijk me database aangepast en in de tweede tabel worden nu de userid's geplaatst en aan de hand daar van lees ik weer de gebruikersnamen uit.

Bedankt.

Er komt nu alleen een extra SELECT bij.
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

10/11/2015 23:01:20
Quote Anchor link
waarschijnlijk gebruik je de naam als de index voor je array?
Het is een beetje lastig, mn glazen bol is een beetje mistig

Als t lastig is om je database aan te passen

kun je eventueel een quick&dirty oplossing gebruiken met str_replace
vervang je de _ toch weer terug naar spatie? :)

nevermind!
Gewijzigd op 10/11/2015 23:02:09 door Dennis WhoCares
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/11/2015 02:19:00
Quote Anchor link
Pg Vincent op 10/11/2015 16:29:51:
De primary key zou beter gebaseerd kunnen zijn op de inhoud van het record, datgene wat dat record "uniek" maakt, iets als de volledige naam en het adres (precies wat artsen ook doen met je naam en geboortedatum).

Weet je zeker dat artsen dat op die manier doen? Ik vermoed dat artsen je BSN-nummer gebruiken. Dát nummer is namelijk echt uniek. Wat als er op één adres 2 personen genaamd "Jan Jansen" wonen? Een vader en zoon?

Voor een "normale" website (dus niet een overheidsinstantie) is volgens mij het enige wat je uniek kunt laten zijn iemands e-mailadres. Dat is de enige factor die uniek is. Mensen kunnen immers dezelfde naam hebben, op hetzelfde adres wonen en op dezelfde dag geboren zijn. Dat zijn allemaal factoren die niet uniek zijn. Oké, dan blijft het e-mailadres over. Dan zou je dus in alle (koppel)tabellen een verwijzing moeten maken naar iemands e-mailadres. Maar ... wat nu als iemand zijn/haar e-mailadres wijzigt? Dan heb je een behoorlijk probleem lijkt me. Dan zou je alle tabellen af moeten gaan en dat e-mailadres wijzigen. Lijkt me een no-go. Als je het zo allemaal bij elkaar beschouwt, blijft er dan maar 1 conclusie over en dat is dat je wél een ID gebruikt ... maar dat die ID binnen jouw systeem als persoonsgebonden data fungeert, net als een BSN-nummer. Dus Pietje heeft binnen jouw website altijd het ID (of klantnummer) 132. Het getal 132 is zijn persoonskenmerk geworden.
 
Peter K

Peter K

11/11/2015 08:53:22
Quote Anchor link
Danny von Gaal op 10/11/2015 23:00:39:
Ik heb uit eindelijk me database aangepast en in de tweede tabel worden nu de userid's geplaatst en aan de hand daar van lees ik weer de gebruikersnamen uit.

Bedankt.

Er komt nu alleen een extra SELECT bij.


Je kunt dit ook in één query doen. Kijk eens naar de mogelijkheden van JOIN :)
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

11/11/2015 09:20:54
Quote Anchor link
Afbeelding
 
Danny von Gaal

Danny von Gaal

11/11/2015 09:30:46
Quote Anchor link
@Dennis WhoCares: Zoals ik al eerder zei er zijn wel mensen met een underscore in hun naam dus dat str_replace gaat het probleem niet oplossen.

@Peter K: Thanks, dit kon ik nog niet en ga ik even bekijken.
 
Pg Vincent

Pg Vincent

11/11/2015 10:20:30
Quote Anchor link
Quote:
Zodra je je id's voor iets anders dan de interne (database) nummering gaat gebruiken zou je sowieso al kunnen stellen dat er iets mis is.


Absoluut, en dan is de volgende vraag: is een dropdown op het scherm van een browser nog "de interne nummering?" of zou je kunnen stellen dat je dan ook al met een exterm systeem te maken hebt, gegevan dat de browser door de gebruiker kan worden gemanipuleerd... Maar, dat wordt filosofisch. Het punt is wel helder denk ik.


Quote:
Ik vermoed dat artsen je BSN-nummer gebruiken.


Intern maakt het BSN natuurlijk vast wel onderdeel uit van het dossier, omdat andere instanties er ook mee werken, maar in de dagelijkse gang van zaken hebben ze het altijd over "Meneer van Puffelen uit 1940, geboren te Amsterdam". Dat zijn gegevens die vrijwel iedereen over zichzelf weet en ook paraat heeft in momenten van stress, zoals bij een ziekenhuisbezoek. Een BSN staat op een pasje dat vooral ouderen nogal eens vergeten.

Vergelijkbaar met de reden waarom je bij veel websites aanlogt met je email, in plaats van het klantnummer; je email weet je altijd, het klantnr dat een winkel aan je heeft uitgedeeld... geen idee...

Quote:
Mensen kunnen immers dezelfde naam hebben, op hetzelfde adres wonen en op dezelfde dag geboren zijn.


Het kan, theoretisch, net zoals een UUID theoretisch niet uniek is. Maar zelfs in Amsterdam worden maar dertig babies per dag geboren, waarvan de helf man en de helft vrouw, dus 15 babies die mogelijk verward kunnen worden in Amsterdam. Er zijn zo'n 320.000 verschillende achternamen, 300.000 voornamen (per geslacht) en veel babies krijgen meer dan één voornaam. Dus laten we zeggen 15 keer kiezen uit 320.000x300.000x300.000 voor "Pietje P van Puffelen geboren Amsterdam 2010-01-01" Dat is een pakkans van 1 op 13.8 Triljard (1.38x10^15) En die twee moeten dan ook samen gaan wonen op hetzelfde adres...


Quote:
Dan zou je alle tabellen af moeten gaan en dat e-mailadres wijzigen


Als je van het email adres de PK maakt dan doet de database dat zelf, via de ON UPDATE CASCADE instelling op de foreign key.


Quote:
Het getal 132 is zijn persoonskenmerk geworden.


Dan moet je het ook alszodanig opslaan, dus niet in een auto_increment kolom 'id' maar in gewone int kolom 'klant_nr' met een not-null en een unique constraint. Alleen dan kun je garanderen dat je de database er nooit zelf een waarde voor zal verzinnen, wat voor fout je ook maakt.

@war: Humor, maar zo mogelijk nog minder waarschijnlijk; de kans dat twee mensen op dezelfde dag geboren zijn, op hetzelfde adres wonen en op twee letters na dezelfde naam hebben.

Maar alles bij elkaar heeft de TS nog steeds het probleem dat er underscores verschijnen op een plek waar dat niet verwacht wordt. Het id is alleen maar een workaround omdat id's geen spaties bevatten. Vindt niemand het belangrijk dat zijn data op onverklaarde wijze wordt aangepast? Ik zou dat tot op de boden uitzoeken, wie weet wat voor dingen er nog meer met de data gedaan worden.
 
Peter K

Peter K

11/11/2015 11:16:57
Quote Anchor link
Pg Vincent op 11/11/2015 10:20:30:
Maar alles bij elkaar heeft de TS nog steeds het probleem dat er underscores verschijnen op een plek waar dat niet verwacht wordt. Het id is alleen maar een workaround omdat id's geen spaties bevatten. Vindt niemand het belangrijk dat zijn data op onverklaarde wijze wordt aangepast? Ik zou dat tot op de boden uitzoeken, wie weet wat voor dingen er nog meer met de data gedaan worden.


Niks is onverklaarbaar tijdens programmeren. Het gaat hier om een beginnend PHP-er.
Zeer waarschijnlijk zal dit ergens in het script opgenomen zijn, zonder dat hij er zelf van af weet.

Tevens is er hier geen enkel voorbeeld gepost en zo te zien is topic starter al een stuk verder gekomen met de aangegeven tips.

Er zullen heus situaties zijn waarin id's niet altijd de beste optie zijn.
Voor nu blijkt dat het dus prima werkt in deze situatie.
Waarom dan alsnog een hele discussie voeren over het wel/niet gebruik er van?
 
Pg Vincent

Pg Vincent

11/11/2015 12:13:13
Quote Anchor link
Quote:
Tevens is er hier geen enkel voorbeeld gepost en zo te zien is topic starter al een stuk verder gekomen met de aangegeven tips.


Ja, hij heeft op jullie advies gewoon het probleem genegeerd en is een waarde gaan doorgeven die niet wordt aangepast door de bug. Het is een kwestie van tijd tot hij exact hetzelfde probleem krijgt met een waarde die niet vervangen kan worden door een id, en daar komt hij waarschijnlijk pas achter als de helft van zijn data corrupt is. Goed plan hoor!

Deze laksheid is dus wat ik in een eerder topic bedoelde met "de warme douche van de PHP wereld", het hele idee dat je willens en wetens een bug negeert door een oplossing aan te dragen die volstrekt overbodig is en alleen werkt omdat hij ongevoelig is voor de bug en dan nog beweert dat de poster beter af is is zo... zo PHP...

Maargoed, ik hou het hier weer voor gezien, ik trek deze mentaliteit gewoon niet.

Salut!
 
Ivo P

Ivo P

11/11/2015 14:24:41
Quote Anchor link
" En die twee moeten dan ook samen gaan wonen op hetzelfde adres..."

Zomaar een idee, dat het in het geval van zelfde geboortedatum + zelfde achternaam + zelfde adres
best eens om tweelingen kan gaan.

En ik heb recent nog een gevalletje gezien waarbij de ouders ze een gelijkende voornaam met dezelfde voorletter gaven. Lekker over nagedacht...
Dat hebben wij bewust voor alle kinderen vermeden (geen meerlingen).
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.