SPSS 12 en MYSQL

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ben Elsinga

Ben Elsinga

16/12/2007 14:46:00
Quote Anchor link
Hallo,
Ik ben bezig met een onderzoek. Nu heb ik een aantal gegevens in MYSQL staan... deze wil ik gaan verwerken. Omdat een script schrijven hiervoor veel werk is heb ik via de universiteit een programma gekregen, genaamt SPSS 12.

Deze moet gegevens vanuit een database kunnen halen en verwerken in grafieken en tabelen etc.

Heeft iemand hier een beetje verstand van? Want ik krijg het niet voorelkaar op SPSS te koppelen aan MYSQL.

Misschien heeft iemand ook nog een idee hoe ik anders mijn gegevens kan analyseren??

Alvast bedankt,
Met vriendelijke groeten,
Ben
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 10:59:49
 
Winston Smith

Winston Smith

16/12/2007 17:42:00
Quote Anchor link
SPSS (Statistical Package for the Social Sciences meen ik) is inderdaad een statistisch programma, maar voor zover ik begrepen heb is het best wel uitgebreid. Het is echter wel hét programma voor dat soort werk.

Ik heb het op mijn laptop ook staan, als het niet te veel haast heeft wil ik er wel even naar kijken aankomende week. Eventueel zou je natuurlijk ook zelf de gegevens kunnen analyseren. Er zijn een hoop wiskundige functies beschikbaar in SQL en PHP, alleen het produceren van grafieken en tabellen is iéts lastiger (maar niet ondoenbaar).
 
Ben Elsinga

Ben Elsinga

16/12/2007 17:46:00
Quote Anchor link
Hey Kasper...
Ik heb nog ff door gezocht... Ben iets tegen gekomen over ODBC.
Er is namelijk standaar wel een ODBC voor SQL geïnstalleerd... maar niet voor MYSQL.

Deze heb ik gedownload op www.mysql.com Nu is het instaleren alleen een probleem. Hij wil namelijk niet conecten met de MYSQL. Dit kan liggen naar mijn idee aan het feit dat poort 3306 misschien wel niet toegankelijk is van buiten af... maar daar heb ik geen verstand van.

Nu zal ik vanavond of morgen even een WAMP server van m`n andere pc maken en dan testen of hij daarmee wel kan connecten.

Maar als je nog een betere oplossing weet... hij is zo welkom als wat...
 
Winston Smith

Winston Smith

16/12/2007 19:14:00
Quote Anchor link
ODBC is ook goed, dat is namelijk een soort laag tussen SPSS en verschillende databases, zodat SPSS met meerdere databases kan werken. Als je MySQL geinstalleerd hebt en de ODBC driver, moet je nog e.e.a. configureren en dan zou het moeten werken.

MySQL staat standaard inderdaad geen externe verbindingen toe, maar ik denk niet dat het daaraan ligt. Het is immers dezelfde pc, dus verbinden met localhost of 127.0.0.1 zou gewoon moeten werken (mits alles correct geconfigureerd is).
 
Bart van der veen

bart van der veen

16/12/2007 19:34:00
Quote Anchor link
je kunt toch gewoon kijken wat de import mogelijkheden bij spss zijn en dan kijken of de export mogelijkheden van mysql daar op aansluiten...
 
Ben Elsinga

Ben Elsinga

16/12/2007 19:38:00
Quote Anchor link
De MYSQL staat niet op mijn eigen host... dus kan ik neem ik aan geen localhost gebruiken. SPSS staat immers op mijn eigen pc.

Degene bij wie ik mijn SQL server heb wil geen poort open zetten... hij zegt dat dat onveilig is... vind ik wel jammer.

@bart: hoe kan ik op de mysql zien welke export mogelijk heden erzijn? Ik beheer de mysql namelijk niet.
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

16/12/2007 20:08:00
Quote Anchor link
In PHPmyadmin kan je die bekijken, anders kan je met een backupscrip (zie lib) wel elke dag een dump maken en die lokaal importeren als basis voor je grafieken

Klaasjan
 
Ben Elsinga

Ben Elsinga

17/12/2007 12:28:00
Quote Anchor link
Nja ik geef het op:)
Heb het kunnen koppelen aan de MYSQL...
Maar nu wordt SPSS afgesloten wanneer ik de data selecteer.
Ik vrees dat het niet echt wil samen werken:x
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.