Versio

SQL syntax highlighten

Overzicht Reageren

Henk en Annie

Henk en Annie

21/09/2009 11:16:00
Quote Anchor link
Weet iemand waar je een werkend SQL higlight script kan vinden?

PHP hulp

PHP hulp

25/05/2012 18:32:47
Gesponsorde koppelingen:

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

21/09/2009 11:19:00

Henk en Annie

Henk en Annie

21/09/2009 11:37:00
Quote Anchor link
Ik dacht eerst dat ie niet werkte, maar ik had iets verkeerd gedaan :$

Ja maar die is lelijk xD

Ik bedoel een normale SQL highlight net als in PhpMyAdmin
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Henk en Annie

Jan Willem van der Veer

Jan Willem van der Veer

21/09/2009 13:38:00
Quote Anchor link
Kijk eens op: http://qbnz.com/highlighter/
Daar staat een hele lijst aan talen bij. Je zult alleen zelf de documentatie een beetje door moeten werken.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

21/09/2009 14:02:00
Quote Anchor link
Vietnam schreef op 21.09.2009 11:37:
Ja maar die is lelijk xD

Als je zulke algemene termen gebruikt als "lelijk" en "normale SQL highlight" is het onmogelijk gerichte hulp te geven.

Jan Willem van der Veer

Jan Willem van der Veer

21/09/2009 14:43:00
Quote Anchor link
>>>>
Als je zulke algemene termen gebruikt als "lelijk" en "normale SQL highlight" is het onmogelijk gerichte hulp te geven.
<<<<
Ach ja, als je je geeft per slot van rekening aan dat je het graag in ABN hebt. En dit leek mij vrij aardig ABN. Tegenwoordig gebruiken we daar echter de term `Standaardnederlands` voor. Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Standaardnederlands

M Ypma

M Ypma

21/09/2009 15:03:00
Quote Anchor link
@ Jan Willem van der Newbie
Ik zou even rustig aandoen, er is geen reden voor jou om de TS te verdedigen en tevens lijkt het er niet op dat Jan Koehoorn (een zeer gewaardeerd lid) jou afviel en belang hechte aan je ABN/AN/Standaardnederlands...

Voor iemand met nog maar 9 posts vind ik je reactie uiterst brutaal. Dat moge duidelijk zijn.

Henk en Annie

Henk en Annie

21/09/2009 16:18:00
Quote Anchor link
Sorry volgende keer zal ik iets duidelijker zijn ;)
Maar bedankt dit is wat ik zocht =)

Jan Willem van der Veer

Jan Willem van der Veer

21/09/2009 17:01:00
Quote Anchor link
@Ypma Patser:
Laat ik je een paar dingen vertellen:
1. De mate van kennis en ervaring is niet af te meten aan het aantal posts. Wie zegt dat ik niet actief ben of ben geweest of andere fora? Of dat ik niet onder een andere naam al eerder ben ingeschreven op dit forum?

2.
>>>>
<<<<
Dat is vrij specifiek zou ik zeggen. Hij wil gewoon een zelfde SQL-highlighting hebben als men in PHPMyAdmin heeft. En die vraag is gezien het voorgaande van de post maar op één manier te interpreteren. Dus ik vond de vraagstelling van de TS ruim voldoende.

3. Als Jan Koehoorn de mening toegedaan was die jij toegedaan bent, dan had hij dat zelf mogen melden. Nu begin ik mij sterk af te vragen wat jij uit hebt te staan met zijn reputatie.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Willem van der Veer

Karl Karl

Karl Karl

21/09/2009 17:07:00
Quote Anchor link
Jan Willem van der Veer schreef op 21.09.2009 17:01:
@Ypma Patser:
Laat ik je een paar dingen vertellen:
1. De mate van kennis en ervaring is niet af te meten aan het aantal posts. Wie zegt dat ik niet actief ben of ben geweest of andere fora? Of dat ik niet onder een andere naam al eerder ben ingeschreven op dit forum?

Jemig, waarvoor moet je zo opgefockt doen? Jan had het niet eens tegen jouw.
Normale en lelijk geven niks aan, ze zijn een mening. Bij een mening moet je argumenten hebben. Verder is er ook helemaal geen normale standaard o.i.d. van SQL highlighting. Net zoals bij php editors. De ene laat constante groen zien en de andere rood. Wat is dan normaal? Geen van beide.

(Edit: En leer eens quoten. Het is hier geen nieuwsgroep (en dan klopt het ook nog niet).)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Karl Karl

Jan Willem van der Veer

Jan Willem van der Veer

21/09/2009 17:23:00
Quote Anchor link
Quote:
(Edit: En leer eens quoten. Het is hier geen nieuwsgroep (en dan klopt het ook nog niet).)

Mijn hoop is dat je met deze tevreden bent :)

Quote:
Verder is er ook helemaal geen normale standaard o.i.d. van SQL highlighting. Net zoals bij php editors.

Nee, maar de TS gaf een hele duidelijke referentie: PHPMyAdmin. En ik vind dat niet dubbelzinnig verstaanbaar. En of daar voor de rest meningsuitingen aan te pas komen als `lelijk` e.d. doet er niet toe. Zijn hulpvraag was naar mijn mening duidelijk.

De rest neem ik als genoteerd.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Willem van der Veer

Karl Karl

Karl Karl

21/09/2009 17:33:00
Quote Anchor link
Jan Willem van der Veer schreef op 21.09.2009 17:23:
Quote:

Mijn hoop is dat je met deze tevreden bent :)

Nee, ik heb dat toch geschreven, het is toch niet een quote van zomaar iemand op zomaar tijd.

Jan Willem van der Veer schreef op 21.09.2009 17:23:
Nee, maar de TS gaf een hele duidelijke referentie: PHPMyAdmin.

Waarom verwees jij hem dan ook naar geshi? Die doet ook andere kleuren.

Henk en Annie

Henk en Annie

21/09/2009 18:06:00
Quote Anchor link
GeShi doet het al beter, maar ik dat is echt zo'n fokking lang script waar niet eens uitgelegd wordt hoe je het moet gebruiken.
Duss....

iemand een andere suggestie?

Karl Karl

Karl Karl

21/09/2009 18:30:00
Quote Anchor link
Vietnam schreef op 21.09.2009 18:06:
GeShi doet het al beter, maar ik dat is echt zo'n fokking lang script waar niet eens uitgelegd wordt hoe je het moet gebruiken.
Duss....

iemand een andere suggestie?

Er staat gewoon documentatie op hun site hoor.
En als het per se zo moet zoals je in phpmyadmin is sloop je daar toch lekker de zooi uit? Als dat überhaupt mag.
En anders pak je dat ding van Jan en pas je de kleurtjes wat aan.

M Ypma

M Ypma

21/09/2009 18:33:00
Quote Anchor link
Documentatie lezen? GeShi is aardig straight forward als je het mij vraagt.
Er staan zelfs code voorbeelden in de documentatie:
http://qbnz.com/highlighter/geshi-doc.html#the-basics

@Jan Willem van der Veer
Ik had het niet over ervaring? En of je hier nou al lang bent of niet. Je reactie vond ik erg ongepast.Daar mag ik toch best wat van zeggen? Erg jammer dat je weer licht ontvlambaar in de verdediging schiet. Dan heb je blijkbaar vrij weinig met mijn advies gedaan.

Overzicht Reageren

Get Adobe Flash player