static property opvragen
Goeienacht allemaal,
ik heb de volgende situatie:
Hoe kan ik statisch de waarde van Foo::$test opvragen met $class en $prop?
enige oplossing die ik me kan bedenken is ev(i/a)l, of een methode aanmaken die de waarde teruggeeft (wat ik liever niet heb)..
ps. Ik wil perse niet eerst een object aanmaken, zoals volgende code doet:
edit: en nee, ik wil ook niet wachten tot php 5.3 :)
ik heb de volgende situatie:
Hoe kan ik statisch de waarde van Foo::$test opvragen met $class en $prop?
enige oplossing die ik me kan bedenken is ev(i/a)l, of een methode aanmaken die de waarde teruggeeft (wat ik liever niet heb)..
ps. Ik wil perse niet eerst een object aanmaken, zoals volgende code doet:
edit: en nee, ik wil ook niet wachten tot php 5.3 :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Terence Hersbach
Gesponsorde koppelingen:
Is uit te lezen met:
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php
$classReflection = new ReflectionClass($class);
echo $classReflection->getStaticPropertyValue($prop);
?>
$classReflection = new ReflectionClass($class);
echo $classReflection->getStaticPropertyValue($prop);
?>
Helaas heeft PHP 5.2 nog geen mogelijkheid waarbij je variabelen voor :: kan zetten volgens mij. In PHP 5.3 werkt dit weer wel. Of het in 5.2 werkt moet je zelf even testen.
laatste levert op:
Parse error: syntax error, unexpected T_PAAMAYIM_NEKUDOTAYIM, expecting ',' or ';'
dat van die refelctionclass wist ik niet, maar dan moet ik wel weer eerst een object aanmaken :(
edit: toch maar even gedaan, zit ook een functie in om te checken of de property wel bestaat. is ook altijd handig natuurlijk!
Parse error: syntax error, unexpected T_PAAMAYIM_NEKUDOTAYIM, expecting ',' or ';'
dat van die refelctionclass wist ik niet, maar dan moet ik wel weer eerst een object aanmaken :(
edit: toch maar even gedaan, zit ook een functie in om te checken of de property wel bestaat. is ook altijd handig natuurlijk!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Terence Hersbach