Subdomein Redirect [Opgelost]
Ik wil graag een subdomein omleiden naar gewoon een pagina op mijn website, maar het is maar een subdomein dus heb ik geen dynamische scripten nodig. Ik wil het in htaccess doen maar hoe? Ben er al een week mee bezig en nog lukt het niet, kan iemand helpen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Yorick17
Gesponsorde koppelingen:
wat heb je dan nu al?
Dit kan je toch gewoon doen met een index.php met een header naar de juiste locatie?
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^iets\.domein\.nl
RewriteRule ^$ /iets.php
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\.iets\.domein\.nl
RewriteRule ^$ /iets.php
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^iets\.domein\.nl
RewriteRule ^$ /iets.php
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\.iets\.domein\.nl
RewriteRule ^$ /iets.php
Wat ik doe is een subdomain aanmaken in DA, dan de aangemaakte map verwijderen en in de plaats daarvoor een symlink. Dit werkt goed. Als je wilt kijken of er gebruik gemaakt wordt van het subdomain, kun je altijd nog iets matchen tegen $_SERVER['SERVER_NAME'].
@Bovenstaander:
Dat is iets korter.
@TS: als je zo'n manier gebruikt, onthoudt dan wel dat je het subdomain eerst nog aan moet maken in je DSN. Een wildcard domain is het makkelijkste vind ik, hoef je tenminste niet iedere keer te wachten tot de DNS is ververst.
@Bovenstaander:
Daniel schreef op 04.05.2009 10:19:
Dat is iets korter.
@TS: als je zo'n manier gebruikt, onthoudt dan wel dat je het subdomain eerst nog aan moet maken in je DSN. Een wildcard domain is het makkelijkste vind ik, hoef je tenminste niet iedere keer te wachten tot de DNS is ververst.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Luuk Schakenraad
Als ik geen subdomein aanmaak dan gebeurd er niets (met het bovenstaande script dan) en als ik dat wel doe krijg ik gewoon de forbidden page te zien van het subdomein.
Heb je DA? Dan kun je toch heel simpel een subdomain aanmaken, helemaal niets met de DNS doen..
Ik kan alleen maar dns records toevogen en verder niets
yorick17 schreef op 04.05.2009 10:45:
Ik kan alleen maar dns records toevogen en verder niets
Dan voeg je een wildcard domain toe. In je webroot maak je dan een symlink aan met de naam van het subdomain en die verwijs je naar waar je het subdomain naar toe wilt hebben.
Oke en hoe ziet dat er in code uit?
yorick17 schreef op 04.05.2009 11:00:
Oke en hoe ziet dat er in code uit?
Das geen code. Google maar op "linux symlink maken"
Moet dat in het htaccess bestand?
Eerst googlen, dan hier vragen...
Chris Kortaan schreef op 04.05.2009 11:13:
Eerst googlen, dan hier vragen...
yorick17 schreef op 04.05.2009 11:04:
Moet dat in het htaccess bestand?
Linux != Apache != Htacces
Voor mijn manier hoef je geen htaccess te gebruiken, het gaat gewoon buiten apache om zelfs.
oke maar weet niet of dat wel kan bij mij hostprovider, ze zijn nogal streng
Tommy schreef op 04.05.2009 11:21:
Linux != Apache != Htacces.
Als is .htaccess op apache (ja, ook op sun en zeus, maar die ondersteunen alleen een paar delen) en draait apache vaak op linux.
hier kom ik echt niet uit kan het ook niet gewoon met php header? en dan op een of andere manier dat de url nog steeds op het subdomein staat?
Karl schreef op 04.05.2009 11:28:
Als is .htaccess op apache (ja, ook op sun en zeus, maar die ondersteunen alleen een paar delen) en draait apache vaak op linux.
Tommy schreef op 04.05.2009 11:21:
Linux != Apache != Htacces.
Sorry my bad. Ik bedoelde dus dat htaccess niets met linux te maken heeft.
yorick17 schreef op 04.05.2009 11:32:
hier kom ik echt niet uit kan het ook niet gewoon met php header? en dan op een of andere manier dat de url nog steeds op het subdomein staat?
Ja, maar dan heb je alsnog een aangepaste DNS record nodig. Vraag dit na bij je hoster als je dit zelf niet kan/mag/wilt doen.
oke ga ik vragen