Symfony2 AJAX request doet raar

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/senior Front-end developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

C#.NET-developer - JUNIOR

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Brielle zijn wij op zoek naar een junior developer. Werk jij graag met de volgende tools & technieken? C#, .NET, ASP.NET, MVC en SQL? Kijk dan snel of dit iets voor jou is! Als programmeur bij een productiebedrijf zal je voornamelijk nieuwe software schrijven maar ook bestaande software verbeteren. Verder werk je veel samen in back end projecten met leuke collega's. Bedrijfsprofiel Met een team van ruim 130 personen staan ze elke dag weer klaar om IT en Business te combineren door het ontwikkelen van producten op maat. Er zijn 3 teams,

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Roosendaal, ontwikkel je als PHP Developer niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het continu inspelen op nieuwe trends en ontwikkelingen m.b.t software development. Naast het bouwen van webapplicaties, ontwikkelen zij ook webshops en websites voor gave opdrachtgevers! Wat ga je doen? Het schrijven van schone en efficiënte codes volgens het Symfony framework; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het Symfony framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de

Bekijk vacature »

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Capelle aan den IJssel zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor een informele club in omgeving Delft zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Als ontwikkelaar kom je terecht op een afdeling van 6 medewerkers. Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Er wordt voornamelijk gewerkt met PHP, Java en

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »
Ama saril

ama saril

22/04/2015 10:44:08
Quote Anchor link
Hoi Mensen,
Ik heb een probleem. Ik probeer een ajax request te maken die JSON retourneerd. Nu werkt dit allemaal alleen het rare is dat ik de juiste gegevens terugkrijg (en deze ook gewoon in een <div> kan appenden) alleen krijg ik een 'download' verzoek of ik het JSON bestand wil downloaden (het downloadvraagje onderin de browser 'wilt u x4343.json openen of opslaan? Ik weet niet of dit aan mijn symfony instellingen lig of dat ik iets anders fout doe. De gegevens die ik terug zijn zijn de correcte:

Formulier(tje)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<form id="nameForm" action="{{path('zoeknamen')}}" method="post">
<input class="form-control" id="naam" name="naam" type="text">
<input type="submit" class="btn btn-default" value="Zoeken">
</form>

Javascript code
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
$("#nameForm").submit(function(){            
            var verzoekString = $("#nameForm").serialize();
            var url = $("#nameForm").attr("action");          
            $.ajax(
            {                
                type: "POST",
                url: url,
                dataType: "json",
                data: verzoekString,
                success: function(data)        
                {
                    $("#legeDiv").empty();
                    var gegevens = data;
                    if(gegevens[0]['status'] != "geen resultaat")
                       {
                            for(var a = 1; a < gegevens.length; a++)
                            {                                
                                $("#legeDiv").append(gegevens[a]['naam']+"<br>");
                            }

}
                        else
                        {
                            alert('geen results');
                        }                    
            },
            error: function(jqXHR, textStatus, errorThrown)
            {
                alert('jqxhr: '+jqXHR);
                alert('textStatus: '+textStatus);
                alert('errorThrown: '+errorThrown);
            }                
            });        
        });

Routing.yml (gedeelte)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
#Haalt de namen op
zoeknamen:
     path:  /test/zoeknamen
     defaults: {_controller: AppBundle:Lookup:zoekNamen}
     requirements:
        _method:  POST

Stukje code in controller
Code (php)
1
2
3
4
//Alles wordt goed opgehaald dus ik denk dat misschien met de response te maken heeft:
 $response = new JsonResponse($namen);
 $response->headers->set('Content-Type',200, 'application/json');
 return $response;

Dus het hele request gebeuren gaat goed alleen het 'downloadscherm' kan ik ff niet uitkomen. Weet iemand hier iets vanaf of kan me de juiste richting opsturen?

Bedankt!
--edit code tags aangepast --
Gewijzigd op 22/04/2015 10:47:10 door Ama saril

PHP hulp

PHP hulp

26/01/2025 00:13:18

Ivo Filot

Ivo Filot

22/04/2015 11:22:05
Quote Anchor link
Het is een gokje, maar volgens mij hoef je de response header niet specifiek te declareren, die wordt al gemaakt in de __construct() functie van de JsonResponse class. Zie:
https://github.com/symfony/symfony/blob/master/src/Symfony/Component/HttpFoundation/JsonResponse.php

Wat gebeurt er dus als je regel 3 weglaat van het stukje code in je controller?

Ama saril

ama saril

22/04/2015 11:27:04
Quote Anchor link
Ik heb het even geprobeerd maar ik krijg nog steeds het downloadschermpje te zien

Ivo Filot

Ivo Filot

22/04/2015 11:31:32
Quote Anchor link
Dat werkte dus niet, helaas. :-(

Misschien ligt het aan de browser. Ik kan me herinneren dan IE8 bijvoorbeeld wel eens moeilijk deed bij een JSON request. De oplossing was toen om de MIME aan te passen naar 'text/plain' i.p.v. van 'application/json'.

Dat zou je eens kunnen proberen.

Ama saril

ama saril

22/04/2015 11:38:19
Quote Anchor link
Ik heb het in alles geprobeerd (ff, ie en chrome) en overal geeft hij wel de json string ergens te downloaden (of tonen op het scherm).

Ik heb het gevoel dat het ergens in de routing niet goed gaat omdat ie probeert naar een andere pagina te gaan (door routing.yml). Misschien moet ik iets als een service aanmaken maar moet ff uitvogelen of zoiets bestaat en hoe :)

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

22/04/2015 17:18:42
Quote Anchor link
$response->headers->set('Content-Type',200, 'application/json');

Die regel mag er in zijn geheel uit.

Tip: probeer het eens met een GET request en surf dan eens met de browser naar .../test/zoeknamen?...

Als het goed werkt moet je netjes een JSON string te zien krijgen in je browser.

Ama saril

ama saril

23/04/2015 15:04:18
Quote Anchor link
Sorry late reactie, Had gister al me bericht getypt maar vergeten op het 'reageren' knopje te drukken.

Als ik het met een get request doe komt inderdaad de json string in de browser te staan. Tevens wordt ik doorgerouteerd naar test/zoeknamen. Ik heb dus echt het vermoeden dat het door het routing.yml niet helemaal goed gaat en ik het als een service moet definieren (zodat ik niet doorgerouteerd wordt). Ben nu bezig met de handleiding hiervan aan het doorspitten. Als ik dit heb getest laat ik hier wel weten of het goed gaat of niet :).

Tot zover bedankt in ieder geval.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

23/04/2015 17:19:26
Quote Anchor link
Ama saril op 23/04/2015 15:04:18:
Tevens wordt ik doorgerouteerd naar test/zoeknamen.

Huh? Je krijgt netjes de JSON te zien maar daarna wordt je automatisch doorgestuurd?

Geen idee wat je precies doet maar klinkt me echt vreemd in de oren :-)

Wat ik wel weet is dat de volgorde van van de routes belangrijk kan zijn maar dan moet je nog niet doorgestuurd worden..

Ama saril

ama saril

24/04/2015 09:18:35
Quote Anchor link
Ik vindt het ook heel raar allemaal. Heb wel vaker ajax requests gedaan en dit is nog nooit voorgekomen, vandaar dat ik het maar hier heb gepost :)

Ama saril

ama saril

12/05/2015 11:57:08
Quote Anchor link
Heb hem inmiddels opgelost en zal hem hier posten mocht iemand ooit hetzelfde krijgen:
Het kwam erop neer dat het form echt 'gesubmit' werd waardoor routing.yml hem probeerde door te retouren.
Heb hem opgelost door de prefentDefault() functie te plaatsen voor mijn ajaxaanroep.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

12/05/2015 12:29:06
Quote Anchor link
Wist dat het in de javascript zat????

Ama saril

ama saril

12/05/2015 16:31:53
Quote Anchor link
Wist je dat wel of wist je het niet :P?

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

12/05/2015 17:58:47
Quote Anchor link
Ama saril op 12/05/2015 16:31:53:
Wist je dat wel of wist je het niet :P?

Nou ja ik vermoede het. Het routing systeem van Symfony is best degelijk dus daar zou ik het niet in zoeken.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.