Synoniem voor 'manager' of 'handler'

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lord Gaga

Lord Gaga

22/07/2014 16:59:08
Quote Anchor link
Hallo,

Nog steeds ben ik bezig met een klein framework, en dit keer loop ik vast bij de benaming.
Ik wil een object dat Scene objecten kan aanmaken (en bewaard), kan verwijderen en die je dus later kunt aanroepen;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SceneManager.createScene(); // returns scene
SceneManager.removeScene(sceneId); // returns boolean
SceneManager.getSceneById(sceneId); // returns scene


Maar nu las ik dat het gebruik van 'Manager' en 'Handler' is afgeraden. Hoe zou ik deze class dan moeten noemen?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 01:57:28
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

22/07/2014 17:08:23
Quote Anchor link
Volgens mij heeft een Director (regisseur) de controle over elke Scene.
 
Lord Gaga

Lord Gaga

22/07/2014 17:24:51
Quote Anchor link
Dus dan zou ik het een SceneDirector moeten noemen? (Scene is in dit geval een staat in het spel; TitleScreen, MainMenu, GameScreen etc, geldt dit dan nog steeds?)
 
Wouter J

Wouter J

22/07/2014 17:27:55
Quote Anchor link
Waarom zou Handler en Manager niet mogen?
 
Lord Gaga

Lord Gaga

22/07/2014 17:29:13
Quote Anchor link
Omdat het nietszeggend zou zijn; http://blog.codinghorror.com/i-shall-call-it-somethingmanager/

Hoewel ik dit nogal raar vind, zeker in mijn geval, want 'managen' is precies wat mijn class doet en zou moeten doen.
Gewijzigd op 22/07/2014 17:29:55 door Lord Gaga
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

22/07/2014 17:29:21
Quote Anchor link
Ja, waarom niet?

Gewoon scene en director gebruiken, totdat een betweter een concreet (!) beter alternatief aandraagt.
 
Erwin H

Erwin H

22/07/2014 17:40:14
Quote Anchor link
Wel een interessante link, waar je volgens mij al belangrijkste uit moet halen: "manager als naam niet gebruiken alszijnde het woord dat je gebruikt als je niets beters weet".

Met andere woorden: als jezelf een goede definitie hebt van de momenten waarop je wel manager gebruikt, dan is er niet zoveel aan de hand. Als het voor jou duidelijk is wat een manager moet doen, dan is het punt dat manager nietszeggend is niet meer aan de orde. Zelfde voor het woord 'controller'. Dat zou je ook aan van alles en nog wat kunnen plakken, maar omdat het in de meeste frameworks een zeer specifieke taak heeft is er nooit een probleem mee.
 
Lord Gaga

Lord Gaga

22/07/2014 18:17:50
Quote Anchor link
Hmm, in dat geval denk ik dat ik het gewoon bij SceneManager houd dan. Bedankt voor jullie hulp!
Gewijzigd op 22/07/2014 18:18:05 door Lord Gaga
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.