[taal] documenten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Roosendaal, ontwikkel je als PHP Developer niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het continu inspelen op nieuwe trends en ontwikkelingen m.b.t software development. Naast het bouwen van webapplicaties, ontwikkelen zij ook webshops en websites voor gave opdrachtgevers! Wat ga je doen? Het schrijven van schone en efficiënte codes volgens het Symfony framework; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het Symfony framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de

Bekijk vacature »

Front-end developer (medior/senior)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Remote - Front-end Angular developer

Functie The IT team currently consists of the IT Manager, 2 back-end developers, 1 full-stack developer, 1 designer, and a DevOps engineer. They are currently looking for an experienced Front-end developer who will work autonomously and in a disciplined manner, being the only developer working on their Front-end applications at the start. They do have the ambition to find a second developer soon, who you will then be able to supervise. You will be working on the further development of their existing UI in Angular. But also developing a mobile app. They place great value on User Experience and opt

Bekijk vacature »

Medior .NET developer

Functie Jij gaat als Medior .NET ontwikkelaar aan de slag in ons scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om onze spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als medior .NET developer ga jij werken aan een technisch hoogwaardig platform welke bezoekerspieken verwerkt van tienduizenden tot honderdduizenden gebruikers per minuut! Ons scrumteam werkt in drie wekelijkse sprints en wij beginnen iedere ochtend met een stand-up. Jij werkt bij ons met C# .NET, .NET Core, React.JS, Xamarin, Azure, Docker en Kubernetes. Wij hechten enorm veel waarde aan het leveren van hoogwaardige en kwalitatieve code. Zodra jij de

Bekijk vacature »

Lead developer (PHP, Symfony, DDD)

Functie Als Lead developer zorg je ervoor dat het team (bestaande uit zowel junior als ervaren developers) in staat is om de kwaliteit van de software (en code) verder te verhogen. In samenwerking met het team, de product owner en de andere lead developers zet je technische lijnen uit en bepaal je de prioriteiten per sprint. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en bijvoorbeeld een nieuwe applicatiestructuur in Symfony op te zetten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en

Bekijk vacature »

Informeel bureau zoekt Senior PHP developer

Functie Als senior PHP developer neem je het voortouw in ontwikkeltrajecten en ben je in staat werk uit te leggen aan collega’s om zo je kennis met hen te delen. Je deinst niet terug voor ingewikkelde projecten. Deze zie jij alleen maar als uit uitdaging. Je werkt doorlopend aan klantcases (en hierdoor je klant echt leert kennen), maar toch ben je afwisselend bezig. Dit alles in een vrije en ontspannen werksfeer, met een team van gelijkgestemde. Binnen de development teams werken ze met o.a. PHP, Laravel, React, Node, Elastic, Amazon AWS, JIRA, Solid, Domain-driven-design, Doctrine, Redis, docker, Kubernetes, CI, PHP

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Ontwerpen en bouwen van nieuwe functionaliteiten binnen de complexe omgeving; Proactief de processen kwalitatief en efficient inrichten; Opzetten van Unit Tests; Code Reviews; Regie nemen voor innovatieve projecten; Landschap beheren en de bijbehorende ketens hierbij in het oog houden. Hier ga je werken De organisatie is actief binnen de financiele branche en heeft een IT afdeling van circa 450 man. De organisatie voorziet de maatschappij binnen de financiele dienstverlening en is gedurende de jaren een onmisbare schakel geworden. Het is een high profile organisatie waar ze veel te maken hebben met veranderingen voortkomend uit maatschappelijke ontwikkelingen,

Bekijk vacature »

Front-end Developer - React - Data Driven

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een snelgroeiende organisatie die een data-driven inspectieapp op de markt hebben gebracht die nu al een aantal jaar door verschillende organisaties wereldwijd gebruikt wordt. Er zijn zo'n 6 mensen werkzaam bij dit bedrijf en ze zijn nu vooral op zoek naar een sterke front-end developer die wil gaan werken aan nieuwbouw applicaties en de uitbouw van de huidige applicaties. De reden dat ze zoeken is omdat er veel werk op komst is en ze hier de juiste capaciteit voor willen hebben. Er heerst hier een hele prettige sfeer waarin respect en eerlijke communicatie belangrijk is. Ook

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

Senior PHP developer met ambities tot Software Arc

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn ze op zoek naar een Technische front end developer. Momenteel hun front end back end team gescheiden aan het werk. Hier willen ze verandering in krijgen. Omdat ook veel interne applicaties ontwikkeld worden zoeken ze iemand die hen kan helpen om de interne applicaties te voorzien van de juiste Vue.js componenten. Zodoende willen ze de interactie tussen front end en back end versoepelen en de volgende stap binnen het platform gaan zetten. Deze componenten die jij ontwikkeld zullen in elk project gebruikt worden. Het back end team bestaat momenteel uit 8 ontwikkelaars

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Back-end developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde SQL Developer/ functioneel consultant. Jij wordt verantwoordelijk voor zowel het ontwerpen en implementeren van SQL-databases als voor het in kaart brengen van de bedrijfsprocessen van een organisatie en het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Ontwerp en implementatie van SQL-databases: Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Analyse van bedrijfsprocessen: Je analyseert de bedrijfsprocessen van de organisatie om de behoeften van de klant te begrijpen en te vertalen naar

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/05/2015 19:06:19
Quote Anchor link
Ola guys,

Even een taal gerelateerd vraagje. Is er taaltechnisch een verschil in betekenis tussen "documenten" en "documentatie"?

Stel ik koop een computerprogramma. Via de mail ontvang ik een factuur.pdf, handleiding.pdf en voorwaarden.pdf. Nu sla ik deze 3 documenten op in één map. Is er dan een verschil in betekenis wanneer ik die map "documenten" zou noemen of "documentatie". Betekenen beide woorden hetzelde in dit verband? Kan ik ze allebei gebruiken?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 19:13:00
 
- SanThe -

- SanThe -

31/05/2015 20:17:21
Quote Anchor link
Jouw documentatie bestaat blijkbaar uit drie documenten.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/05/2015 22:32:53
Quote Anchor link
SanThe, zeg je daarmee dat beide opties goed zijn?

Ik had het idee dat documentatie meer een soort van handleiding was (bijv. de documentatie over hoe PHP werkt), maar een "verzameling" van een aantal documenten noem je dus ook documentatie? Documentatie is een correcte benaming?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

31/05/2015 22:32:54
Quote Anchor link
Ik associeer documentatie meer met uitleg (bijv. een handleiding) die inzicht verschaft in de werking van iets. Misschien klinkt het ook wat oubollig voor dit gebruik? Beide kan denk ik wel, al lijkt mij "documenten" een betere/neutralere omschrijving voor de "bijbehorende bestanden".

meerdere definities voor "documentatie".

Alternatief: bijlagen (attachments)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/05/2015 22:37:17
Quote Anchor link
Haha, we reageerden direct na elkaar Thomas ;)

Maar wat jij dus zegt dat dacht ik ook, hoewel dus sommige omschrijvingen ook spreken over "een bundeling van documenten". Dus ik vraag me af of je in die context "documentatie" kunt gebruiken, als een verzameling van (in dit voorbeeld) een factuur, handleiding en voorwaarden.
 
Wouter J

Wouter J

31/05/2015 22:39:43
Quote Anchor link
Hoewel het over het engels gaat is het hier ook vrij relevant: http://ell.stackexchange.com/questions/16580/difference-between-document-and-documentation

Quote:
The word 'Document' is a countable noun which means paper or some report. It is also as a verb ('Documentation' is not).

"The scientists documented the lab experiments to prove the herb's medicinal properties."

The word 'Documentation' is non-countable noun and is a collection of or body of material of any subject/topic.

"This is just one report, where is the documentation for the whole project?"
Gewijzigd op 31/05/2015 22:40:24 door Wouter J
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/05/2015 22:48:10
Quote Anchor link
Thanks Wouter, maar wat leid jij daar uit af? Inderdaad zijn 'documenten' telbaar, waar documentatie een algemeen (niet telbaar) begrip is. Maar het gaat mij eigenlijk enkel om de betekenis.

Dus stel je koopt iets, kun je dan alle documenten die daarmee gepaard gaan in één map stoppen die je documentatie noemt. Of is het woord documentatie dan onjuist?
 
- SanThe -

- SanThe -

31/05/2015 22:52:59
Quote Anchor link
Ik denk dat de factuur niet echt bij de documentatie hoort meer wel bij documenten.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

31/05/2015 22:57:40
Quote Anchor link
Kies een vagere term, zodat alle documenten ( :) ) in de superset passen ;).
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/05/2015 23:02:20
Quote Anchor link
>> Kies een vagere term, zodat alle documenten ( :) ) in de superset passen ;).

Nou ehhh ... wist ik het maar :-) Heb jij een goed alternatief?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

31/05/2015 23:06:18
Quote Anchor link
Ik zou dat eerder een archief of beter nog een dossier noemen.

Het werkwoord to file betekent ook meer archiveren dan ‘bewaren’ of ‘opslaan in een bestand’.
Gewijzigd op 31/05/2015 23:06:37 door Ward van der Put
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/05/2015 23:23:41
Quote Anchor link
Thanks Ward. Dossier is mooi ... maar ik zou denken dat daar alles onder valt. Stel ik neem weer het voorbeeld van de software, dan wil ik bijv. een mapje hebben met de software zelf, een mapje met de documenten/documentatie en een mapje met correspondentie/e-mails. Dus zeg maar zoiets:

- correspondentie
- documenten (of documentatie?)
- software

Omdat correspondentie en software algemene begrippen zijn (in tegenstelling tot bijv. "e-mails" en "uitvoerbare bestanden") zou ik het mooi vinden om voor "documenten" ook een algemeen begrip te gebruiken. Zoiets als documentatie dus. Dossier is in principe ook een algemeen begrip, maar te breed voor enkel documenten.

Ik zoek dus eigenlijk een ander woord voor "verzameling van documenten".
Gewijzigd op 31/05/2015 23:24:17 door Ozzie PHP
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

31/05/2015 23:34:03
Quote Anchor link
bijlagen.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

31/05/2015 23:37:03
Quote Anchor link
Dan neig ik ook naar het ontelbare containerbegrip: documentatie kan uit uiteenlopende documenten bestaan.

>> Omdat correspondentie en software algemene begrippen zijn (in tegenstelling tot bijv. "e-mails" en "uitvoerbare bestanden") zou ik het mooi vinden om voor "documenten" ook een algemeen begrip te gebruiken.

Ben wel benieuwd wat je dan met de correspondentie over de documentatie van software wilt doen... ;)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/05/2015 23:39:46
Quote Anchor link
@Thomas. Ook dat is weer niet een algemeen/abstract begrip ... en in feite zijn de software bestanden ook bijlagen, dus het dekt de lading niet. Het gaat dus echt om tekstuele documenten.

In principe is 'documenten' altijd goed, maar mijn vraag is of ik in plaats van 'documenten' ook 'documentatie' kan zeggen. Is bijvoorbeeld een factuur een onderdeel van de documentatie? Dat is waar ik over twijfel.

Toevoeging op 31/05/2015 23:41:11:

>> Dan neig ik ook naar het ontelbare containerbegrip: documentatie kan uit uiteenlopende documenten bestaan.

Dus jij denkt dat 'documentatie' correct is? En dat een factuur, offerte, algemene voorwaarden e.d. hier ook onder kunnen vallen?

>> Ben wel benieuwd wat je dan met de correspondentie over de documentatie van software wilt doen... ;)

Die komt gewoon in de 'correspondentie' map, aangezien het correspondentie betreft :)
Gewijzigd op 31/05/2015 23:42:01 door Ozzie PHP
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

01/06/2015 07:59:30
Quote Anchor link
>> Dus jij denkt dat 'documentatie' correct is? En dat een factuur, offerte, algemene voorwaarden e.d. hier ook onder kunnen vallen?

Bij juridisch relevante documenten, met name offertes, contracten en (algemene) voorwaarden, zou ik eerder dossier gebruiken. Zitten er ook andersoortige documenten tussen, dan is het meer een archief.

Verder zou ik zoals je de context beschrijft toch eerder documenten dan documentatie gebruiken. Bij documentatie denk je — in de context van software — aan PHPDoc, gebruikershandleidingen, functionele specificaties, enzovoort. Die context is in dit geval belangrijk; het gaat niet om de objectieve merites van het losse woord op zich.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/06/2015 10:47:33
Quote Anchor link
Thanks Ward, voorlopig hou ik het dan maar gewoon bij documenten ;)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.