Transperante png hover
ik wilde het volgende gaan maken maar nu vraag ik me af of het eigenlijk wel kan.
dat er allemaal foto's zijn die voor getoont worden met 50% transperante png der over heen en als je der over heen gaat dat de png verdwijnt.
voorbeeld is hier te zien http://www.heerden.com/portfolio/utiliteitsbouw.html
maar nu wil ik, alleen maar css gebruiken is dit mogelijk en indien ja hoe heb namelijk al het een en ander geprobeert maar kom er niet uit dus daarom vroeg ik me af is het eigenlijk wel mogelijk :p
dat er allemaal foto's zijn die voor getoont worden met 50% transperante png der over heen en als je der over heen gaat dat de png verdwijnt.
voorbeeld is hier te zien http://www.heerden.com/portfolio/utiliteitsbouw.html
maar nu wil ik, alleen maar css gebruiken is dit mogelijk en indien ja hoe heb namelijk al het een en ander geprobeert maar kom er niet uit dus daarom vroeg ik me af is het eigenlijk wel mogelijk :p
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door RvW Of toch niet
Gesponsorde koppelingen:
Transparantie kan je (nog) niet alleen laten doen door CSS. Vooral vanwege Internet Explorer.
Je zou wel een scriptje kunnen schrijven in javascript die het dan opvangt wanneer het IE is.
Edit: Denk dat dit je verder kan helpen. :)
Je zou wel een scriptje kunnen schrijven in javascript die het dan opvangt wanneer het IE is.
Edit: Denk dat dit je verder kan helpen. :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mitchell
css opacity?
Firefox en Safari kennen opacity, en volgens mij ook wel rgba. Opacity is volgens mij ook wel in IE werkend te krijgen, rgba nog niet. Sterker nog, ik denk dat Firefox rgba pas ondersteund bij 3.5?
Je zou een element met een zwarte of donkergrijze achtergrond en opacity van 0.5 over het plaatje heen kunnen leggen, en die dan verbergen bij de :hover van de link waar het plaatje in zit.
edit: als je de plaatjes altijd op een zwarte achtergrond hebt, kan je er ook voor kiezen de plaatjes zelf opacity mee te geven.
Je zou een element met een zwarte of donkergrijze achtergrond en opacity van 0.5 over het plaatje heen kunnen leggen, en die dan verbergen bij de :hover van de link waar het plaatje in zit.
edit: als je de plaatjes altijd op een zwarte achtergrond hebt, kan je er ook voor kiezen de plaatjes zelf opacity mee te geven.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer rrrr
tnx jongens :)
probleem opgelost!
_0_
probleem opgelost!
_0_