Tutorial OOP gezocht

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Rolf -

Rolf -

20/10/2014 14:46:12
Quote Anchor link
Hallo,

Weet iemand een goede tutorial of handleiding om te leren programmeren in OOP?
Ik heb al kennis van php maar nog niet in object georienteerd programmeren.

Alle tuts die ik vind zijn al van enige jaren geleden, dus weet niet in hoeverre die verouderd zijn.

Is het verstandig om eerst OOP te leren of gelijk te beginnen met een framework te leren en zo ja welke?

Kun je OOP en serieel programmeren ook door elkaar heen gebruiken of wordt het dan chaos? Anders moet ik heel mijn site herschrijven ;)

Groet,

Rolf
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 18:13:55
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

20/10/2014 16:26:16
Quote Anchor link
Op zich zijn de tuts van phptuts.nl wel redelijk goed.

http://phptuts.nl/view/45/
Gewijzigd op 20/10/2014 16:26:54 door Frank Nietbelangrijk
 
Rolf -

Rolf -

21/10/2014 08:42:41
Quote Anchor link
Die is dus van 2009 ofzo, maar dat maakt dus niet uit?

Kun je me toevallig ook nog helpen met mijn overige vragen ;)?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

21/10/2014 08:59:02
Quote Anchor link
Uhm ja.

Om de principes van OOP te leren is een tutorial uit 2009 nog goed te doen. Ik heb nog even snel naar de voorbeelden gekeken maar dit is prima. Mocht je tevens ergens anders je kennis uithalen dan meld ik even het volgende:

Pas op met oudere database voorbeelden en php functies omdat er een aantal zijn die deprecated zijn ofwel wordt er aangeraden om deze niet meer te gebruiken. De bekendste hierin zijn wel de mysql_* functies.

Ik zou inderdaad enige opbouw pakken alvorens met een framework te gaan werken al wil ik toch aanraden om er zo snel mogelijk naar toe te werken.

ik denk zelf iets als dit:
- OOP leren en oefenen
- werking van een frontcontroller bestuderen
- klein projectje in codeigniter proberen te maken
- tutorial over laravel of symfony pakken en daarmee aan de slag gaan

Toevoeging op 21/10/2014 09:14:14:

Oop en Procedureel door elkaar programmeren kan wel maar Hierover zullen verschillende meningen bestaan.
Zelf gebruik ik vaak nog een aantal (max 10 of zo) standaardfuncties in een soort van framework die ik ooit zelf gebouwd heb. Maar ik zou me hier niet druk om maken. Je gaat vanzelf wel de dingen anders doen als je met een framework aan de gang gaat. Veel functies die je nu hebt zullen later niet meer nodig zijn of je neemt er stukjes van over in je classen die je gaat maken. Komt vanzelf wel goed.
 
Rolf -

Rolf -

23/10/2014 10:36:23
Quote Anchor link
Frank, bedankt voor je reactie!
Is codeigniter het beste framework om mee te beginnen?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

23/10/2014 13:04:11
Quote Anchor link
Rolf - op 23/10/2014 10:36:23:
Frank, bedankt voor je reactie!
Is codeigniter het beste framework om mee te beginnen?


Ik wil codeigniter niet het beste framework noemen, integendeel.
Maar ik kan me voorstellen dat de sprong naar een framework als Lavarel of Symfony erg groot is. En Codeigniter is gewoon echt vrij simpel terwijl je toch went aan het werken met controllers, models en views. Het maakt dus wat mij betreft de overstap wat kleiner als je daar een keer een website mee gemaakt hebt.

Aan de andere kant val je geen buil als je het direct gaat proberen met Lavarel of Symfony dus als je de sprong in één keer wil wagen dan moet je dat gewoon doen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.