Uitgebreide indexeren google
Ik ben nu bezig om opnieuw mijn website te bouwen, maar nu zou ik graag willen weten hoe het nouw precies werkt met google.
Want als je bijvoorbeeld het zoekwoord viewsonicviewsonic gebruikt en kijkt naar het eerste resultaat. Dan staan er onder de normaale titel van de site een aantal link en een zoekvak die vervolgens zoek op de website van viewsonic.
Nu de vragen:
1. Kan dit gratis?
2. hoe doe ik dit?
3. Word dit automatisch door google gedaan of kan je zelf voorkeuren geven welke linken google moet weergeven onder de pagina titel?
Want als je bijvoorbeeld het zoekwoord viewsonicviewsonic gebruikt en kijkt naar het eerste resultaat. Dan staan er onder de normaale titel van de site een aantal link en een zoekvak die vervolgens zoek op de website van viewsonic.
Nu de vragen:
1. Kan dit gratis?
2. hoe doe ik dit?
3. Word dit automatisch door google gedaan of kan je zelf voorkeuren geven welke linken google moet weergeven onder de pagina titel?
Gesponsorde koppelingen:
Die links onder het resultaat worden automatisch gegenereerd. Deze zijn niet zelf aan te maken, alleen te verwijderen
Oke, het word allemaal wel iets duidelijker.
maar welke manier worden vaak gebruikt om te dit te doen?
Ik heb van de volgende manieren gehoord:
1. vriendelijke url maken met htaccess
2. een meta tage meegeven
3. een xml in de root van je site zettten
maar zijn er nog meer manieren en kan ik met deze manieren het gewesten resultaat behalen.
maar welke manier worden vaak gebruikt om te dit te doen?
Ik heb van de volgende manieren gehoord:
1. vriendelijke url maken met htaccess
2. een meta tage meegeven
3. een xml in de root van je site zettten
maar zijn er nog meer manieren en kan ik met deze manieren het gewesten resultaat behalen.
Mooie html (correcte) opmaak doet ook wonderen. Met html5 wordt dit nog beter voor google.
Een paar SEO Tips:
Een robots.txt in je root plaatsen.
Google webmaster tools om je website te controleren op dode links.
Een sitemap.xml in je root zetten, met relevantie en prioriteit erin.
Per pagina slechts één H1 element gebruiken. Deze wordt als meest belangrijkste zin van je pagina beschouwd.
Geen tables maar div gebruiken voor opmaak.
Relevante links.
Absolute paden van je links maken.
dus /home of ../home wordt dan http://www.url.nl/home
Per pagina unieke doch relevante titel en meta discription en keywords gebruiken.
Een robots.txt in je root plaatsen.
Google webmaster tools om je website te controleren op dode links.
Een sitemap.xml in je root zetten, met relevantie en prioriteit erin.
Per pagina slechts één H1 element gebruiken. Deze wordt als meest belangrijkste zin van je pagina beschouwd.
Geen tables maar div gebruiken voor opmaak.
Relevante links.
Absolute paden van je links maken.
dus /home of ../home wordt dan http://www.url.nl/home
Per pagina unieke doch relevante titel en meta discription en keywords gebruiken.
Gewijzigd op 28/07/2010 16:42:26 door Pieter van Linschoten
Waarom slotje? Mogen er niet meer tips gegeven worden?
Als je wilt weten wat een pagina doet om goed in google vindbaar te zijn, kijk naar de broncode, hier kan je heel veel van leren, niet alles gezien zaken als 'domain authority' en 'link juice' ook meetellen om te bepalen hoe hoog een website in de lijst voorkomt, maar het blijft waard om te zien hoe de concurrentie het doet