Versio

UML Tekeningen

Overzicht Reageren

Niborx Trump

Niborx Trump

12/04/2009 16:01:00
Quote Anchor link
Goedemiddag,

Welk teken programma gebruiken jullie voor UML tabellen? Ik ben opzoek naar een goed programma voor wat MVC werk.

Suggesties?

Edit:

Uiteraard heeft lightweight en freeware/opensource een voorkeur!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niborx Trump

PHP hulp

PHP hulp

25/05/2012 16:51:30
Gesponsorde koppelingen:
BHosted Hosting al vanaf € 1,- per maand

Controleer nu gratis jouw domeinnaam:

The Force

The Force

12/04/2009 16:08:00
Quote Anchor link
Powerdesigner is HET programma naar mijn mening voor UML. Alles wat je ooit zou willen doen is ermee mogelijk. Daarnaast biedt het niet alleen ondersteuning voor UML, maar ook voor database ontwerpen e.a. Het wordt op de HAN (Hogeschool van Arnhem en Nijmegen) gebruikt voor het maken van dit soort ontwerpen en het bevalt me erg :).

Geen freeware by the way...

Niborx Trump

Niborx Trump

12/04/2009 16:15:00
Quote Anchor link
Thanks, ziet er goed uit. Maar misschien wat te overdreven?

Frank -

Frank -

12/04/2009 16:25:00
Quote Anchor link
Quote:
Geen freeware by the way...

Kun je stellen...
Quote:
PowerDesigner is priced from $3,000 to $7,500 USD per developer seat.

Thuis gebruik ik Visual Paradigm for UML, op kantoor gebruik ik Enterprise Architect. VP heeft een gratis versie (Community Edition), maar deze mag je (uiteraard) niet gebruiken voor commerciƫle toepassingen. VP draait op Windows, OS X, Linux en vele andere OS-en.

Niborx Trump

Niborx Trump

12/04/2009 16:29:00
Quote Anchor link
Frank,

Welke vindt jij sneller/beter werken?

Frank -

Frank -

12/04/2009 17:06:00
Quote Anchor link
Niborx schreef op 12.04.2009 16:29:
Frank,

Welke vindt jij sneller/beter werken?
Ik heb meer ervaring met VP, daar werk ik dus sneller mee. Daarnaast draait EA niet op OS X, alleen Windows, en dus is het voor mij niet handig om thuis EA te gaan gebruiken.

Wanneer je alle mogelijke functionaliteit van VP/EA nodig hebt, dan is VP volgens mij wat duurder maar ik heb zelf nooit een uitgebreide vergelijking gemaakt. Kijk gewoon wat jij nodig hebt, welk pakket daar bij past en of je de kosten redelijk vindt. Licentiekosten zijn voor een bedrijf een investering en dus aftrekbaar van de belasting, de kosten vallen dan nog wel mee. Uiteraard moet je het wel terug kunnen verdienen, anders heb je er weinig aan.

Overzicht Reageren

Get Adobe Flash player