Versio

Unieke rows voor ophalen gegevens

Overzicht Reageren

Wim Eikelboom

Wim Eikelboom

10/11/2009 23:22:00
Quote Anchor link
Hallo,

Voor ik gelijk fanatiek met omwegen tot mijn uiteindelijke resultaat wil komen vraag ik jullie eerst om advies, want 4 weten meer als 1.

Ik heb een nieuwsberichtensysteempje en ben deze aan het renoveren. Ik wil dit zoveel mogelijk oplossen met jquery en ajax. Allereerst krijgt men een overzicht met allen nieuwsberichten. Hierin staan velden als Onderwerp, user die aangemaakt heeft en 2 icoontjes (wijzigen en bekijk).
Om de desbetreffende gegevens in te laden via ajax moet ik wel zorgen voor iets unieks. Heeft iemand een idee hoe ik bijv. wanneer ik klik op bekijk in rij 3 de desbetreffende gegevens eenvoudig kan inladen. Het liefst doe ik dit via php en niet via javascript.

In .net kun je in een table eenvoudig een rij ophalen. Via php zou er toch ook wel een slimme mogelijkheid moeten zijn?

Graag hoor ik advies

PHP hulp

PHP hulp

25/05/2012 16:53:46
Gesponsorde koppelingen:

Jelmer rrrr

Jelmer rrrr

11/11/2009 00:23:00
Quote Anchor link
Meestal maak je zelf een ID kolom aan in je database, waarbij iedere row die je ooit toevoegt een eigen uniek nummer krijgt. In MySQL doe je dat door een kolom van het type INT te maken en die AUTO_INCREMENT mee te geven. En meestal is het ook wel handig hem tot primary key te dopen, als je toch op basis van dit dan-zeker-unieke id wilt selecteren.

(Bij mijn weten doen veel andere databases dit impliciet. Van MS software hangt mij iets bij dat die zelf vaak id's genereren, van die lange hexadecimale dingen. SQLite heeft standaard ook een ID kolom, maar die kan je overriden)

Wim Eikelboom

Wim Eikelboom

11/11/2009 11:19:00
Quote Anchor link
Hoi Jelmer,

ik heb in de db al wel de id kolom, alleen gaat het hier om de weergave, dus wanneer jij bijv een table ziet:

---------------------------
| 1 | | |
| 2 | | |
| 3 | | |

Nu kun je de rows zo uitlezen maar stel dat ik er alleen wijzigen en bekijk heb staan weet je niet welke rij je op de bekijk/wijzig knop drukt...daar zoek ik nu een oplossing voor...

Overzicht Reageren